onko ketään sauvakävelijöitä?

:wave:
Sauvakävelyä takana jo useampi vuosi. Ja siksi innostuin, kun mies sattuu olemaan kotimaisella , sauvoja valmistavalla firmalla töissä.

Selkävaivaisena nuo sauvat ovat ovat lenkkeillessä ihan ehdoton juttu. Tahdin saa sopivaksi, ja aina on tuki mukana. Ei tarvitse pelätä likastumisia ja pikkumonttuja tiessä pimeämmälläkään. Mulla kun tahtoo jalat mennä alta jos astun monttuun huomaamatta.
Hartiaseutu saa sopivasti liikuntaa, ja sauvoilla saa kivasti tahditettua kävelyä eri tavoin.
Ja asfalttitassut on hyvä olla kun vedättelee kaduilla. Liukkaille ja lumisille keleille ja maastoon sitten ne piikit, missä nyt tuntuu että piikkiä tarvitaan.

Mutta sitten se sauvominen kannattaa opetella kunnolla. välillä näkee mummoja, jotka töpöttää niillä kepukoillaan eteenpäin ja sauvat näyttää menevän ihan eri tahtiin kuin koko muu kroppa. :whistle: Sellanen ei oo kovin tehokasta.

Mutta suosittelen. Tekniikat kun kerran oppii, niin niistä nauttii jo ihan täysillä. ;)
 
minä sauvakävelen joka toinen päivä..ja silloin minulla on koirat mukana.. minulla vyö ja siinä koirilla 10 metrin fleksit kiinni ja ei muuta kun sauvomaan....joka toine päivä käyn hölkkäämässä koirien kanssa :D ..suosittelen
 

Yhteistyössä