ONKO KETÄÄN PIINAPÄIVIÄ 0??

Dreamer-88, tervetuloa vaan! =)

Kylläpäs tää pino hiljeni kerta heitolla. Olettekos muut jo lopettaneet piinailun? :D

Mä sain juuri vakuutettua itseni siitä, että tämä mun täysi oireettomuus ei tarkoita mitään suuntaan eikä toiseen, kunnes huomasin surffaillessani, että suurimmalla osalla on tässä vaiheessa tissit kipeät tai turvoksissa tms. Mulla kun ei ole koskaan ollut (ellen ole törmännyt johonkin) niin en osaa edes kuvitella moista oiretta. Hö. :headwall:

Tänään (pp6) tuli oikea rinta (aina edellä :ashamed: ) kipeäksi. Voi tosin olla lugeista (mutta vasta nyt??) tai alkavista menkoita. Pitäisi alkaa sunnuntaina oikeesti...
Toivon niin kovasti että oliskin raskaudesta johtuvaa. Tuskin taas on, oon mestari oireissa. Kukaan ei voi mua päihittää!!! :D :D

Ei oireita ja plussasin eilen, eli niihin oireisiin ei ole kauheesti luottamista.
Nyt on ollut aika väsy olo muutaman päivän, mutta se voi johtua jostain muustakin.
Kitekat älä murehdi siellä.
Onnea Maria-71 nyt toivotaan että siellä pidetään lujaa kiinni

Kiitos marli, ja onneksi olkoon itsellesi!

Vai oli piinapäivät pahoja! Niitä kesti vain kaksi viikkoa ja nyt saa jännittää yhdeksän kuukautta (toivottavasti!) pysyykö pikkutyyppi matkassa, kasvaako, toimivatko sisuskalut, onko oikea määrä sormia ja varpaita, jne. Mutta on tämä mahtavaa. Pelottavaa mutta mahtavaa :heart:

Tsemppiä kaikille piinailijoille, toivotaan paljon lisää plussia!

Moikka,
pakko vähän huokaista... Yllätin niin itseni tänään, tai oikeastaan mun reaktiot yllätti mut itseni. Oltiin ihan tavalliseen tapaan puutarhahommissa tuon talon pihalla ja kun olin etupihalla yksin ja katsahdin vastapäässä olevaan lasten leikkipuistoon ja näin siellä isän keinuttavan pientä lastaan keinussa. Siinä samassa mulla aukeni kaikki kanavat ja kyyneleet :'( valui suurina puroina ja mieleen tuli vaan että kokeeko itse tuollaista ollenkaan... Sitten mies tuli etsimään mua ja pelästyi että mulle on saatunut jotakin kun yksikseni parun pihalla... No eikä se edes jäänyt ainoaksi kerraksi... Tunti siitä niin joku perhe käveli talon ohi työnnellen lastenvaunuja - ja ihan sama reaktio - välittömästi :ashamed: En ajatellut ollenkaan sitä pois heidän onnestaan, vaan se reaktio tuli ihan kirkkaalta taivaalta. Koskaan eikaisemmin en ole kokenut mitään vastaavaa... :/ Miten sitä olenkin yhtäkkiä noin herkkä :ashamed:
Nyt vielä piinaillaan ja odotellaan ensi keskiviikkoa...
Mukavaa vappua :)

moikka kaikille =) :flower: vappu tuli ja meni,huomenna taas reippaasti töihin,onneks taas vapaata =) meidän vappu ei ollut kostea,mieskin joi yllättävän vähäsen,porukkaa oli grillaamassa,ilma oli ihana,paitsi sit illalla alko tuuleen tosi paljon.
Tänään käytiin keskustassa katsomassa kastajaiset ja marssin,porukkaa oli todella paljon!!
olo on ollut kohtalaisen hyvä..yllättävän hyviä siks kans välillä mietin et tapahtuukohan tuol mahassa mitään =) kumpa!!haluaisin näin kysyä kaikilta että kuinka teidän miehet on jaksellut piinapäivien lomassa?meillä ollaan välillä liiankin varovaisia eikä anneta edes nostaa tikkuakaan maasta :LOL:

Pp 9. Jännittää ja väsyttää. Silmät vuotaa täälläkin herkästi, mutta se on mulle ihan normaalia väsyneenä niin kuin muutkin mielialanvaihtelut. Miestä jännittää yhtä paljon, mutta hän peittää sen paremmin. Ei mitään oireita edelleenkään. Viimeksi vuoto alkoi pp 10, joka on jo huomenna...

Jännittää jännittää :snotty:
Eikä voi kun odottaa... Aina sitä nähtävästi ihminen odottaa jotakin...Parasta aikaa odotan että pääsen tenttiin :LOL: ja siellä odotan että pääsen kotiin ja sitten koko viikonlopun odotan joko tätiä tai keskiviikkoa, testauspäivää :)
Tsemppiä muillekin "odottajille" :)

Mitää erityisiä oireita ei ole, tai ainoa oire on se, että koko ajan miettii olisiko tuo nyt joku oire :headwall:

Mutta palaillaan ja odotellaan...

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
millons sitä oikein voi jo testailla? siis että ainahan sanotaan, että vasta sillon kun menkkojen pitäisi alkaa, mutta mä en millään jaksa odottaa enää yhtään... oliko se niin, että 11 jo vai vasta 14??
Kyllähän sitä voi testailla milloin haluaa. :whistle:
Joku lääkärikin sanoi, että jos haluaa apteekkaria rikastuttaa niin vaikka joka päivä..
Mä oon testannut kaikki kolme plussaani pp8. Tietenkään ei ole tarkoitus muita siihen yllyttää, omaa hölmöyttäni.. :ashamed: Mutta eiköhän se alkio kiinnity esim pp4-6 ja pari päivää sen jälkeen on istukkahormoni mitattavalla tasolla.
YKSILÖLLISTÄ toki jonkin verran.

Kannattaa myös muistaa, että jos testaa liian aikaisin ja on pistänyt Pregnyliä, se saattaa näkyä testissä. Mä laskeskelin, että mulla olis vielä tänä aamuna (pp 10) ollut Pregnyliä parikymmentä yksikköä veressä, kun mun annostus oli 10 000 IU. Mä en aio testata ennen keskiviikkoa (pp 14), jolloin on verikoe. Miksi kiusata itseään epävarmoilla tuloksilla?

Moikka, niinkuin tuonne toiseenkin ketjuun jo ehätin kertomaan, jotain epämieluisaa löysin housuista kun heräsin... Tuhruahan siellä oli. Nyt sitten piinaillaan onko täti tulossa kylään (mun menkat alkaa just tiputellen) vai onko kyseessä "asiaan kuululuva" tiputteluvuoto... Huoh :| kyllä tämä totiseksi vetää. Kyllä jokainen toivoisi että onnistuisi ja jotenkin minusta tuntuu, että jokainen yritys ja "kovempi" hoito aina antaa enemmän toivoa ja sitä myötä pettymystä...
No, onneksi mies jaksoi lohduttaa että kyllä se lapsi saadaan, tavalla tai toisella :hug:
Eteenpäin vaan, ja nyt piinailen täällä siis tätä vuorostani :)

ninajoh :hug: Toivottavasti on vaaratonta tuhrua.

Mä en ole vielä koskaan päässyt tähän asti. Tosin koko viime yön oli endokipuja, jotka ennakoi normaalisti vuotoa, mutta ei se vuoto sitten alkanutkaan yön aikana niin kuin luulin ja pelkäsin. Mä en tiedä yhtään mitä ajatella. Ei auta kuin odottaa.

Pelottaa ja jännittää, mutta olen kuitenkin varovaisen toiveikas, vaikkei ole yhtikäs mitään oireita. En haluaisi enää neljättä kertaa aloittaa alusta, kun mun hoidot on vielä niin julmetun pitkiä. :ashamed:

Mun järkevyys alkaa myös rakoilla piinan edetessä, kuten vähän pelkäsinkin. Olen epätoivoisesti surffinut ja etsinyt kohtuullisen matkan päässä olevia apteekkeja, jotta saisin testin, jotta saisin testattua jo huomenna. Onneksi sellaista apteekkia ei ole olemassakaan. Lähimpään on matkaa 35-40 km. Tosin oon niin kaheli, että jos ihan mahdottomaksi menee olo, saan kyllä suostuteltua miehen lähtemään ilta-ajelulle. Ei ei ei, nyt järki käteen! :headwall: *entestaaentestaaentestaaentestaa*

Kitekat, pp 11

NINAJOH toivon kans todellakin että on harmiton vuoto joka kuuluu asiaan,voin jollain tavalla kuvitella että piinailu tästä päivästä eteenpäin on pahempaa,itse kun tein sen negan niin jotenkin luovuin jo plussasta,oireilua ei ole ollut minkäänlaista,tosin hiukan väsy ja rinnat kipeenä,olen alkanut jo elämään sillain et puhdas nega on keskiviikkona,onneks lähdetään lauantaina barceloonaan joten hiukan saa ajatuksia pois mielestään.pidän peukkuja sulle nina et se on vaan asiaankuuluvaa vuotoa :heart: :hug:

KITEKAT tyhmä kysymys,miksi sulla hoidot on pitkiä?siis ymmärsin että lyhyitäkin on?en tiedä kuinka itse kestäisin pitkiä hoitoja,siis pakkohan se olisi jos ei muuta vaihtoehto.
me aloitettiin piikityksellä n.2vko ja sitten heti punktio..mitä kaikkea kuuluu pitkään hoitoon?(enskertalainen kun olen)mulla meneillään kans pp11 mutta testasin väliaika testin pp9 ja puhdasta negaa näytti,siinä sit itkin pari päivää :( tää piina on niin syvältä koska vaikka yrität kuinka tehdä muita asioita ja miettiä juttuja niin aina vaan tulee vastaan naisia jotka ovat raskaana,kaupassa kävelet niin jalat vie vaistomaisesti lasten osastolle ja vaunuja työnteleviä ihmisiä tulee joka kulmasta..aaarghh!tää on vaan niiiiin vääääärin!!!!!

viivi73 ei ole ollenkaan tyhmä kysymys. Mulla on hoito ns. pitkän kaavan mukaan, koska mulla on vaikea endometrioosi. Mulla on vatsaontelo täynnä kohdun limakalvon kaltaista kudosta, joka on tukkinut mun munajohtimet muodostamillaan kiinnikkeillä, liimannut mun toisen munasarjan kohdun taakse ja suoleen kiinni. Lisäksi ekasta hoidosta sain endometriooman toiseen munasarjaan.

Nuo munasoluja kasvattavat piikit kasvattavat myös endokudosta ja sen takia kudosta pyritään kuivattamaan ennen pistoshoitoa tukahduttamalla oma hormonitoiminta kokonaan, jolloin tulee vaihdevuosioireita. Jotkut käyttää nenäsumutetta, joillakin laitetaan kapseli nahanalle ja mä olen puolestani saanut 1 tai 2 pitkävaikutteista jarrupiikkiä. Yksi piikki vaikuttaa n. 4 viikkoa. Mulla oli ekassa ja tässä viimeisessä hoidossa 2 jarrupiikkiä peräkkäin ja keskimmäisessä hoidossa vain yksi. Näissä pidemmät hoitojaksot on siis kestäneet ensimmäisestä jarrupiikistä piinan päättymiseen aika tarkkaan 2 kuukautta. Jokainen hoitokerta pahentaa endoa tuosta pitkästä jarrusta huolimatta ja pienentää mahdollisuutta tulla raskaaksi. Ilmeisesti endo (mun tapauksessa) myös heikentää munasolujen laatua.

Ekassa hoidossa (IVF) ei päästy siiroon lainkaan. Toisessa hoidossa (ICSI) saatiin aikaan yksi hikinen alkio, mutta vuoto alkoi jo pp 10. Nyt saatiin aikaan 2 hyvää ja yksi huono alkio, joten siirrettiin 2, eikä saatu taaskaan mitään pakkaseen. Mun tukilääkitys (Crinone) on nyt kaksi kertaa vahvempi kuin viimeksi, joten sekin on erilailla.

Tiivistettynä pitkän kaavan mukainen hoito on muuten samanlainen kuin sinun hoitosi, mutta siinä on tuo jarruvaihe tai mummotautivaihe alussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kitekat:
Mä en ole vielä koskaan päässyt tähän asti. Tosin koko viime yön oli endokipuja, jotka ennakoi normaalisti vuotoa, mutta ei se vuoto sitten alkanutkaan yön aikana niin kuin luulin ja pelkäsin. Mä en tiedä yhtään mitä ajatella. Ei auta kuin odottaa.

Pelottaa ja jännittää, mutta olen kuitenkin varovaisen toiveikas, vaikkei ole yhtikäs mitään oireita. En haluaisi enää neljättä kertaa aloittaa alusta, kun mun hoidot on vielä niin julmetun pitkiä. :ashamed:

Mun järkevyys alkaa myös rakoilla piinan edetessä, kuten vähän pelkäsinkin. Olen epätoivoisesti surffinut ja etsinyt kohtuullisen matkan päässä olevia apteekkeja, jotta saisin testin, jotta saisin testattua jo huomenna. Onneksi sellaista apteekkia ei ole olemassakaan. Lähimpään on matkaa 35-40 km. Tosin oon niin kaheli, että jos ihan mahdottomaksi menee olo, saan kyllä suostuteltua miehen lähtemään ilta-ajelulle. Ei ei ei, nyt järki käteen! :headwall: *entestaaentestaaentestaaentestaa*

Kitekat, pp 11
Eh... lähdettiin sitten iltaajelulle lähimpään markettiin, johon on tuo sama matka, n. 35-40 km. Testasin tänään aamulla ja en tiedä miten päin olisin. Voi miksi menin ostamaan halpistestin marketista?! Mistä mä nyt tiedän, voiko siihen luottaa? En ole kyllä tällaistakaan koskaan eläissäni nähnyt kuin kuvissa. Kyllä siinä jonkinlainen haalea vaaleanpunainen viiva näkyy kontrolliviivan vieressä. :eek: Nyt en tiedä, mitä ajatella. Löysin niin paljon negatiivisia kokemuksia tuosta kyseisestä testistä. Täytyy kai mennä tänään apteekkiin ostamaan kunnon testi...

Kitekat pp 12

Tämä menee näemmä yksinpuheluksi, mutta pakko avautua silti. Sain eilen toiseenkin testiin haamun, vaikkakin haaleasta päiväpissistä. Tänään aamulla samaiseen testiin ei tullut värin häivähdystäkään testiruutuun. Mitään tuhrua ei tule edelleenkään. Menkkatuntemukset lisääntyy iltaa kohti ja vähenee/katoaa yön aikana. Testaan vielä huomenna ennen verikoetta. Mä en ymmärrä, miten olen niin rauhallinen pölöstä testistä huolimatta. :saint:

Tunnen näitten testailujen jälkeen itseni hieman typeräksi, kun olen niin sataan kertaan tässäkin ketjussa paasannut, ettei kannata testata etukäteen. :ashamed:

Kitekat, pp 13

Yhteistyössä