Onko ketään muuta, joka ei ymmärrä leffan juonia?

• Viestiketjun aloittaja tyhymä
  • Ensimmäinen viesti
tyhymä
Siis tunnen itseni tosi tyhmäksi, kun tosi usein leffan jälkeen mies saa selittää mitä leffassa oikein tapahtui. Mulle ei vaan aukee kun jotkut romanttiset komediat :D

Nytkin katottiin Black Swan ja mies sitten selitti leffan jälkeen mistä siinä (hänen mielestään) oli ollu kyse. Eikä tää ollu eka leffa, tosi usein mulle pitää selittää leffan idea *nolo*

....
Useimmiten ymmärrän, mutta kauhean nopeatempoiset toimintaleffat menee multa yli hilseen. En tosin olekaan toimintaleffojen ystävä enkä jaksa keskittyä niihin niin täysillä ja intensiivisesti kuin muihin leffoihin, joten sekin voi osaltaan vaikuttaa, mutta myös se, että tapahtumat vilisee niissä niin nopeasti, etten ehdi hahmottaa.

Kyllä minä sen pääjuonen yleensä jotenkuten ymmärrän, mutta jotkut yksityiskohdat jää kyllä joskus epäselviksi. Tai sitten usein missaan tai unohdan jonkun pienen yksityiskohdan joka onkin juonen kannalta olennainen, joten pitää sitten mieheltä kysyä, että miten tässä nyt noin kävi ja mies sanoi sanoo, että no justiinhan tuossa kävi niin ja siksi nyt kävi näin. Ja ihmisten nimet unohtuu minulta äkkiä. Jos on vaikka samassa elokuvassa Mikko ja Matti, niin ihan varmasti sekoitan ne. Ja jotkut hahmot sekoitan ulkonäon takia.

Juu, vaikeaa on joskus :D

------
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24118954:
Kyllä minä sen pääjuonen yleensä jotenkuten ymmärrän, mutta jotkut yksityiskohdat jää kyllä joskus epäselviksi. Tai sitten usein missaan tai unohdan jonkun pienen yksityiskohdan joka onkin juonen kannalta olennainen, joten pitää sitten mieheltä kysyä, että miten tässä nyt noin kävi ja mies sanoi sanoo, että no justiinhan tuossa kävi niin ja siksi nyt kävi näin. Ja ihmisten nimet unohtuu minulta äkkiä. Jos on vaikka samassa elokuvassa Mikko ja Matti, niin ihan varmasti sekoitan ne. Ja jotkut hahmot sekoitan ulkonäon takia.

Juu, vaikeaa on joskus :D
Just sama. Mulla tuntuu olevan kamalan huono nimimuisti, enkä varmasti muista henkilöiden nimiä, ellei leffan nimi sitten satu olemaan esim. Bruce taivaanlahja tai Uuno Turhapuro Epsanjassa, jolloin ainakin muistan päähenkilön nimen. :D

Myöskin, jos leffan henkilöt vähänkään muistuttaa toisiaan ulkonäöltä, niin ne menee sekaisin. Ja nuo juonen kannalta oleelliset pienen pienet nopeasti vilahtavat yksityiskohdat ovat niin ärsyttäviä. :mad:

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja tyhymä;24118893:
Siis tunnen itseni tosi tyhmäksi, kun tosi usein leffan jälkeen mies saa selittää mitä leffassa oikein tapahtui. Mulle ei vaan aukee kun jotkut romanttiset komediat :D

Nytkin katottiin Black Swan ja mies sitten selitti leffan jälkeen mistä siinä (hänen mielestään) oli ollu kyse. Eikä tää ollu eka leffa, tosi usein mulle pitää selittää leffan idea *nolo*
Aika liikkistä! :D

"harmis"
Mä tykkään kovasti NCIS:sta, mutta usein en pysy kärryillä niiden juonien kanssa. Monet sarjat on tehty siten et katsoja hoksaa asioita ennen kuin sarjan tyypit, mut tässä sarjassa usein jään huuli pyöreenä lopussakin miettiin et hetki mites tää nyt selviskään :(

"vieras"
Mun mies jaksaa harvoin keskittyä leffaan niin paljon, että tajuais juonen, jos se on yhtään monimutkaisempi. Välillä rasittaa, kun se ei yhtään tiedä missä mennään tai haluaa lopettaa katsomisen, koska elokuva on sille ihan hölynpölyä kun se ei tiedä kaikkia tarvittavia asioita

riippuu
Alkuperäinen kirjoittaja tyhymä;24118893:

No mistä siinä sinun mielestä oli kyse ja mistä miehesi mielestä?

po
Joo on meitä muitakin, tämän rajoitteen kantajia kutsutaan juonivammaisiksi. Vertaistukiryhmä olisi paikallaan. Miehen elokuvanautintoa haittaa jatkuva juonenkäänteiden selittäminen mulle. Aina välillä se tosin ystävällisesti kyselee, että "tajusitko ton, pysyitkö kärryillä" ja mä vastaan ääni väristen, että "...jooh...ööh...". Monimutkaisella juonikuviolla pätevät toimintaleffat on pahimpia.

"piipaa"
Mä oon miettinyt ihan samaa, että oonko ihan tyhmä kun kaikki leffat ei aina ihan aukee mulle. Juurikin nuo toimintaleffat on semmosia. Sitten jos katson saman leffan uudestaan niin tulee joskus niitä ahaa-elämyksiä, että tästäkö tässäkin leffassa oli kyse :D

"kerttu"
Mulla menee yleensä kans yli hilseen. Elokuvia en oikeen jaksa edes katsoa, en pysty keskittymään niin pitkäksi aikaa.
Mutta noi saksalaiset poliisisarjat!! Ne on ihan omaa luokkansa. Aina kun sellasen jakso päättyy, mä oon ihan äimän käkenä, et mitä tapahtu, en millään pysty tajuamaan sitä loppuratkaisua. Tajuaako kukaan?

Yhteistyössä