Onko ketään Kouvolasta

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"hei"
[QUOTE="vieras";23237666]Repovedellehän on aivan hirveä ajomatka.[/QUOTE]

no on kyllä :/ olet oikeessa, mut paikkana olis ollu tosi hieno.

Ja hankala sinne on ihan vauvojen kans tulla. Mut muita ideoita, vai kuivuuko tää kasaan..?
 
täällä
Saanko kysyä näin muualta tulleena että mikä viha näiden alueiden välillä on? Tuli mieleen kun sanoitte ettei kannata mainostaa olevansa Valkealasta. Siis jos jossain sanotaan että Kouvolassa on pareritehtaita ja kaunis luonto niin kohta joku on siinä vieressä huutamassa et "ei paperitehtaat ole Kouvolassa vaan Kuusankoskella" "ei Kouvolassa ole ku betonia, luonto on kaunis vaan Valkealassa" näissä tilanteissa ei voi kun jäädä suu auki, että tuota mitäs se Kuusankoski ja Valkeala on jos ei Kouvolaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja täällä;23238214:
Saanko kysyä näin muualta tulleena että mikä viha näiden alueiden välillä on? Tuli mieleen kun sanoitte ettei kannata mainostaa olevansa Valkealasta. Siis jos jossain sanotaan että Kouvolassa on pareritehtaita ja kaunis luonto niin kohta joku on siinä vieressä huutamassa et "ei paperitehtaat ole Kouvolassa vaan Kuusankoskella" "ei Kouvolassa ole ku betonia, luonto on kaunis vaan Valkealassa" näissä tilanteissa ei voi kun jäädä suu auki, että tuota mitäs se Kuusankoski ja Valkeala on jos ei Kouvolaa.
Kuusaalaiset on ollu duunareita (tehtaat), Kouvolalaisilla oli utopia (niitä riittää) suomen suurimmasta bisnescitystä (tuli turhin). :D Ei vaan onnistunut sekään. Ja Valkealalaiset on maanjusseja, ei ole paljon yhteistä pohjaa eikä kulttuuria. Muualta minäkin olen tullut.
 
"hei"
[QUOTE="Joku vaan";23238232]Ai, Valkealassa on ollut mielisairaala? Minä en ole kotoisin Kouvolasta, joten ei ole paikallistuntemusta juurikaan.[/QUOTE]

Valkealan mielisairaala kulki ja taitaa vieläkin kulkea paikallisten suussa nimityksellä "peeski." Olisko toi sitten tarkottanut ikäänkuin "B-kansalaisia..?" Tällaista paikallistuntemusta ei kannata tietääkkään.
Mun käsittääkseni Valkeala on tosi laaja, maanläheinen paikka missä lapsiperheet viihtyy. :)
 
täällä
[QUOTE="vieras";23238272]Kuusaalaiset on ollu duunareita (tehtaat), Kouvolalaisilla oli utopia (niitä riittää) suomen suurimmasta bisnescitystä (tuli turhin). :D Ei vaan onnistunut sekään. Ja Valkealalaiset on maanjusseja, ei ole paljon yhteistä pohjaa eikä kulttuuria. Muualta minäkin olen tullut.[/QUOTE]


Ok, no nyt vähän selveni tämän asetelman tausta :)
 
äiti kouvolasta
Alkuperäinen kirjoittaja täällä;23238214:
Saanko kysyä näin muualta tulleena että mikä viha näiden alueiden välillä on? Tuli mieleen kun sanoitte ettei kannata mainostaa olevansa Valkealasta. Siis jos jossain sanotaan että Kouvolassa on pareritehtaita ja kaunis luonto niin kohta joku on siinä vieressä huutamassa et "ei paperitehtaat ole Kouvolassa vaan Kuusankoskella" "ei Kouvolassa ole ku betonia, luonto on kaunis vaan Valkealassa" näissä tilanteissa ei voi kun jäädä suu auki, että tuota mitäs se Kuusankoski ja Valkeala on jos ei Kouvolaa.
Valkeala, Kuusankoskin ym. ovat olleet Kouvolaa vasta vuoden. Sekin varmasti sekottaa ulkopaikkakuntalaisia..
 
"vieras"
[QUOTE="hei";23238277]Valkealan mielisairaala kulki ja taitaa vieläkin kulkea paikallisten suussa nimityksellä "peeski." Olisko toi sitten tarkottanut ikäänkuin "B-kansalaisia..?" Tällaista paikallistuntemusta ei kannata tietääkkään.
Mun käsittääkseni Valkeala on tosi laaja, maanläheinen paikka missä lapsiperheet viihtyy. :)[/QUOTE]

Oletko varma? Olen taas kuullut, että Kuusaan keskuslaitosta kutsutaan peeskiksi.
 
joono, muistan että Valkeala oli jaettu jo yläaste aikoihin :D Uttilaiset oli hulluimpia ja omituisempia Valkealalaisia.. mistähän lie tuokin tullut. :D Kuusalta tuli kans outoa porukkaa.. Tosin aika on kyllä kullannu muistot niin ettei enää muista mistä kaikki lähti! sen mä muistan lukeneeni että vanhat Kouvolan kunnat kävi joukkotappelemassa kaikkien kanssa. Viimeksi tais Valkealalaiset vetää Voikkaalaisia turpaan joskus 50-luvulla.. mene ja tiedä! omat juuret on Valkealasta jo 1700-luvulta että sen verta sisäsiittoista ollaan ! (sen kertoo sekin että ala-asteella 25/30 oppilaasta oli jollain tapaa sukulainen) ;) heh..
 
"hei"
joono, muistan että Valkeala oli jaettu jo yläaste aikoihin :D Uttilaiset oli hulluimpia ja omituisempia Valkealalaisia.. mistähän lie tuokin tullut. :D Kuusalta tuli kans outoa porukkaa.. Tosin aika on kyllä kullannu muistot niin ettei enää muista mistä kaikki lähti! sen mä muistan lukeneeni että vanhat Kouvolan kunnat kävi joukkotappelemassa kaikkien kanssa. Viimeksi tais Valkealalaiset vetää Voikkaalaisia turpaan joskus 50-luvulla.. mene ja tiedä! omat juuret on Valkealasta jo 1700-luvulta että sen verta sisäsiittoista ollaan ! (sen kertoo sekin että ala-asteella 25/30 oppilaasta oli jollain tapaa sukulainen) ;) heh..
"perimätieto" kertoo että Lahdesta asti tuli pitkä jono autoja täynnä nuoria uroksia pesäpallomailoin, kettingein yms. varustettuina pieksämään kuusaalaiset. tää 80-luvulla. oli tämä saattue kuulemma pysäytetty poliisin toimesta kutostielle :D
Kuusaalaiset ollaan muutenkin riitasta sakkia, kun ei enää kouvolalaistenkaan ollu kunnon riitaa riieltiin keskenään :D Kymijoki jakoi sakin hienosti kahtia, ja eikun tappelemaan :D
 

Yhteistyössä