Onko ketään, jolla ois ollut istukan vajaatoimintaa?

Voi ei :( Onko sulla millon viimeks ultrattu? Rakenneultra?

Mä en osaa sanoa ku yhden kaverin puolesta, sillä ollu monenmonia keskenmenoja, yksi lapsi syntyi rv 27, kehitys oli laahannu perässä muutaman viikon kun istukka ei toiminu kunnolla. Yksi täysaikainen ja terve tyttö on syntynyt, äiti oli silloin vuodelevossa lähes koko raskauden ajan. Sillä siis on joku syy, miksi istukassa ei veri kierrä kunnolla... Ja se on todettu aina ultrassa.

mun ystävällä oli. en muista mitoista sun muista. ainoastaan sen, että vauva täytyi leikata kun viikkoja oli 32, muuten olis kuollut kohtuun. vauva painoi 650 grammaa ja oli 34 senttiä pitkä. on nyt 23 vuotias nuori nainen, lievästi kehitysvammainen

Paljonko sulla on viikkoja?

Mulla alkoi myös sf-mitta tippua lopussa. Ramppasin kasvukontrolleissa r-viikolta 28 lähtien ja poika olikin joiltain mitoiltaan pari-kolme viikkoa laskettua jäljessä. Virtaukset oli kuitenkin aina hyvät. Synnytyksen jälkeen sitten todettiin, että istukka oli ollut kalvokiinnitteinen, mikä kuulemma todennäköisesti selitti tuon hitaan kasvun.

Juu rakenneultra oli viimeksi. Eli milloinkas se olikaan.. 21+4 viikoilla. Ja nyt on menossa viikko 34.

Ylihuomenna on ylim. neuvolakäynti ja jos ei sf-mitta oo kasvanut tarpeeks, niin laitetaan luultavasti lähetettä äitiyspolille.

Paljonko sulla on viikkoja? Mulla on kans jämähtänyt tuo sf-mitta (viikkoja nyt n. 28), mutta kävin just tarkistusultrassa eikä ollut mitään häikkää. Vauvan asento vaikuttaa tosi paljon, eikä ihminen nyt muutenkaan mikään kone ole vaikka ois kuinka hienot käyrät ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Paljonko sulla on viikkoja? Mulla on kans jämähtänyt tuo sf-mitta (viikkoja nyt n. 28), mutta kävin just tarkistusultrassa eikä ollut mitään häikkää. Vauvan asento vaikuttaa tosi paljon, eikä ihminen nyt muutenkaan mikään kone ole vaikka ois kuinka hienot käyrät ;)

Eli viikkoja tasan 34 nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Joo, olit ehtinyt vastata tossa välissä :) Onko sulla jotain muita ongelmia kuin toi sf-mitta? Siis liikkeiden tai jonkin muun suhteen? Laskeeko se mitta, vai eikö vaan kasva käyrällä?

Joo, olit ehtinyt vastata tossa välissä :) Onko sulla jotain muita ongelmia kuin toi sf-mitta? Siis liikkeiden tai jonkin muun suhteen? Laskeeko se mitta, vai eikö vaan kasva käyrällä?

Mun mielestä toi vauva on ollut aina kovin vaisu, mutta kumma kyllä viime neuvolakäynnin jälkeen on sitten ollutkin tosi aktiivinen.

Aluksi sf-mitta kasvoi tasaisesti toisiksi ylintä käyrää ja nyt muutamalla kerralla pudonnut koko ajan ja nyt siinä alakäyrillä.

Mun mielestä toi vauva on ollut aina kovin vaisu, mutta kumma kyllä viime neuvolakäynnin jälkeen on sitten ollutkin tosi aktiivinen.

Aluksi sf-mitta kasvoi tasaisesti toisiksi ylintä käyrää ja nyt muutamalla kerralla pudonnut koko ajan ja nyt siinä alakäyrillä.

Onko sulla muuten istukka edessä? Mulla on, ja liikkeet tuntuu ihan eri tavalla kuin ekassa raskaudessa, jossa oli istukka takana. Muuten tää kyllä myllertää menemään vaikka kuin.

Mutta samalla tavalla meni mulla toi sf-mitta, että aluksi käyrillä ja sitten vähitellen laski. Nyt juuri ja juuri alakäyrällä. Viime vkolla kävin ultrassa äitipolilla, eikä tosiaan ollut mitään ongelmia, vauva vaan kovin alhaalla lantiossa.

Onko sulla muuten istukka edessä? Mulla on, ja liikkeet tuntuu ihan eri tavalla kuin ekassa raskaudessa, jossa oli istukka takana. Muuten tää kyllä myllertää menemään vaikka kuin.

Mutta samalla tavalla meni mulla toi sf-mitta, että aluksi käyrillä ja sitten vähitellen laski. Nyt juuri ja juuri alakäyrällä. Viime vkolla kävin ultrassa äitipolilla, eikä tosiaan ollut mitään ongelmia, vauva vaan kovin alhaalla lantiossa.

ok, eli ehkä aikasta panikoida vielä.

Mulla taas esikoista odottaessa oli istukka edessä ja nyt takana. Mutta oon ajatellut että ehkä tuo liikkeiden vähyys on sitä, kun ei enää samalla tavalla kerkiä kuulostelemaan mitä tuolla masussa tapahtuu kun esikoisen odotusaikaan.

ok, eli ehkä aikasta panikoida vielä.

Mulla taas esikoista odottaessa oli istukka edessä ja nyt takana. Mutta oon ajatellut että ehkä tuo liikkeiden vähyys on sitä, kun ei enää samalla tavalla kerkiä kuulostelemaan mitä tuolla masussa tapahtuu kun esikoisen odotusaikaan.

Niinpä, esikoista odottaessa sitä havahtui aina joka risaukseen, ja nyt saattaa vasta illalla hoksia että ai niin, mulla on tuo vauvakin mahassa :D Mutta tsemppiä, toivottavasti pääset yhtä vähällä kuin minä!

Yhteistyössä