Onko ketään virkkausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alyssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon virkannu aivan törkeen vähän, mutta eiköhän se onnistu (miksei onnistuis?) Malleja ei oo antaa, valitettavasti. Ainoo virkkaus kirja mitä mulla on, on pitsiliinoja. Periaatteessa mikä tahansa malli, joka on suorakulmasen mallinen varmasti sopii tohon. Tekee vaan kuviota niin monesti useammin kun on tarvetta.

Mä en oo huomannu että virkatussa reunat rullaantus. Ja aina sen työ voi pingittaa jollon saa oikean muotonsa. Jos oikeen äärimmäisyyksiin haluu mennä (ja jos ne reunat silti vaan rullaantus) niin voihan sitä kevyesti tärkätäkkin, ikkunan eessähän se kummiskin roikkuu joten ei silleen väliä vaikka vähän tönkömpi olis.

Alkuperäinen kirjoittaja alyssa:
Alkuperäinen kirjoittaja finttu:
Virkkauksesta en ymmärrä hölkkäsen pöläystä, mut sillä rosettijutulla oli modassa(?) tehty jotku verhot.

nyt en kyl yhtään jummartanu??!!

Siitä tulee semmosia kukkasia (virkkuukoukulla sit ne yhdistetään).
Tehdään semmoseen "tikkuympyrään"... ääh, emmä oikeen osaa selittää on jo vähän uni. Kato uusimmasta modasta, tai voisko malli löytyy vaix niiden nettisivuilta?

Mä aikoinani aloitin oman virkkausurani tekemällä parisänkyyn päiväpeitteen. Kyllähän se aluksi oli hieman hakusessa, mutta melko nopeasti alkoi sujumaan. Ja todellakaan en ollut aiemmin tehnyt mitään muuta kuin pakolliset jutut koulussa. Ja tuosta rullaantumisesta, ainakaan tuossa päiväpeitossa ei rullaantunut reunat, työ silitettiin valmiina ja muutenkin virkkauslankaa löytyy monenlaista, noihin verhoihin sopisi varmasti paksumpikin lanka, joka pysyy hyvin mallissaan, ainakin kun on silittänyt.

Tästä voit tilata virkkauskirjan. Jos olet aloittelija, on ruutuvirkkaus ehkä helpoin tapa aloittaa harrastus. Kuvion kokoon vaikuttaa (kala-)langan paksuus.

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510324019

Yhteistyössä