Onko ketään vaivannut semmonen, että kun kääntää päätä sivulle nopeasti niin "päässä naksahtaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aivovaurio?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aivovaurio?

Vieras
Tuntuu kuin verisuoni poikkeaisi ja puolisen minuuttia on semmonen kamala tunne päässä eikä pysty kääntämään eteen päin.
Lapsena ja teininä mulle kävi noin silloin tällöin, oisko parin kk välein kunnes harveni ja loppui kokonaan jossain vaiheessa.
Nyt ei ole moneen vuoteen ollut vastaavaa.

Muistin tuon vaivan yhtäkkiä ja aloin miettiä että kuolenkohan mä kun se näin aikuisiällä seuraavan kerran tulee :(
Äidilläkin on ilmeisesti ollut samaa vaivaa, en tiedä miten aikuisiällä mutta hengissä näyttää olevan 45v.

samaa täälläkin. kerran meni niin pahasti, etten pystynyt päätä kunnolla kääntämään pariin päivään. aivan järjetön se kipu, tekis mieli vaan huutaa suoraa kurkkua...
toisen kerran keskellä yötä heräsin kauheaan pamaukseen, luulin et joku ampui, kunnes tajusin et se pamaus tulikin mun päästä...

Mulla on joskus noita ollut myös, naksaus ja polttava kipu siihen kohtaan (yleensa takaraivolla niskassa). En tiedä varmasti, mutta epäilen että kyseessä ei ole mikään aivoperäinen asia vaan niinkin yksinkertainen juttu kuin että niskan/pään takaosan lihaksessa tapahtuu päätä kääntäessä lihasrevähdys (joku pieni lihassäie katkeaa) ja kipu johtuu siitä.

Hei jee! En ole ainoa!

Kävin pienenä tutkimuksissakin, kun meillä on paljon aivoverenvuotoa, mutta mitään ei ole löytynyt..

Mulla naksahtaa, tulee lämmmin olo, ja monesti vasen puoli tai kieli puutuu myös :(

Hei.. Minun on pakko saada puhua tästä jollekkin.. Tämä vaivaa tosiaan :( Eli,minulla naksuu pää jos käänn päätä ylöspäin.. Lihakset tuntuvat myöskin niin kireiltä. Päässä tuntuu painostavaa tunneta välillä..pääkipuakin välillä mutta tosin varmaan ylirasitusta.. Pää ei tunnu sellaiselta kevyeltä sisältä ja ulkoa rennolta niinkuin esim että lihakset olisivat rentoina..mitä tämä on? Osaako joku kertoa. Tätä jatkunut jo joniin aikaa ja olisin kovin ystävällinen jos saisin joltakin vastauksen :)

Moikka!
Mulla myös oireita lapsena ja nuorena, mutta sitten katosivat. Nyt päälle 40v sain yhden, todella inhottavan tuntuisen. Veti tämän naisen polvilleen,kun vihlaisi niin kovaa. Saas nähdä alkaako tästä taas lisääntymään. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille. Täytyy aloittaa niska/hartia jumppa, josko sillä saisi pysymään poissa.

Googlettakaa mikä on fascia-kalvo. Kun käännät äkkiä päätä ja kalvot on jumissa, ne voi irrota äkillisesti toisistaan tai vaikka revetä. Tämä voi tuottaa äänen tai jopa kipua

Mulla tulee noita välillä ja lisänä lämmön tunne siinä naksahduspaikassa.

Joo mä oon 13 v tyttö ja mulle käy monesti noin ja oikeesti pelottaa että tulis tyyliin joku aivoverenvuoto tai et joku verisuoni menis ja just äsken tuli taas semmonen täysin samanlainen ja tuntuu sen jälkeen hetken ihan kamalalle siinä kohas ja se lämpö just myös tuntuu vaa sillä puolella päätä en tiiä mitä pitäis tehä

Mulla on toi sama ollu monta vuotta. Tuntuu että joku menee ns jumiin ja joutuu väkisin päätä kääntämällä tiettyyn asentoon vähän niinkun naksauttamaan sen. Sen jälkeen kova kipu ja toi lämmon tunne. Oon urhelija ja tosi ikävää kun käy kesken urheilusuorituksen. Haluan eroon tästä, onko kukaan saanut diagnosia tähän?

Yhteistyössä