Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
niin ja mustaa, miten sä sitten oikeasti jaksat? hetki kerrallaan pahimpina aikoina? mietit tarkkaan mitä kenellekin sanot vaikket jaksais vai? miten sä kestät sitä että narsistista on "tehty haukkumasana"? siis, että ei tajuta että se on oikeasti läheisiä syvästi vaurioittava "patologinen" asia.
Niin, hetki kerrallaan. Välillä tuntuu, etten oikeesti jaksakaan enää yhtään. Mut mun on pakko yrittää. Yritän olla ajattelematta, yritän unohtaa koko ihmisen edes hetkeksi ja elää kuin sitä ei oiskaan. Ne hetket on pahimpia, kun on taas jotain viranomaispalaveria tulossa jne. Niinkuin huomenna. Ajattelen, että jos huomisesta selviän, niin sitten taas helpottaa. En halua miettiä huomista ollenkaan. Palaverin oon kuin "jäässä", en tunne mitään, en ajattele mitään, tunteet tulee ehkä vasta illalla. Välillä käyn kriisiterapiassa, mutta välillä tekee hyvää pitää siitäkin taukoa, kun ei vaan jaksa enää puhua.
Mä oon pysytellyt poissa niistä keskusteluista, joissa kuulee ettei ne ihmiset oikeesti tiedä mitään narsismista ja ettei ne koskaan ole oikeesti sellaista tavanneet. En jaksa rikkoa itseäni enempää enkä todistella kellekään yhtään mitään. Poistun tilanteesta. Vältttelystä onkin tainnut tulla mun paras selviytymiskeino. Ei varmaan kaikkein fiksuinta, mutta en muutakaan osaa eikä mulla ole energiaa muuhun.