Onko ketään muuta joka ei jaksa lastaan/lapsiaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kristallihippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kristallihippu

Vieras
Sain kyllä nukkua pitkään, ihanaa!!!! Mutta heti kun herään, mies käy nukkumaan ja mun pitää heti herättyäni ruveta vahtimaan lasta.

Tiedän tiedän, itse olen lapseni hankkinut ja tähän tilanteeseen joutunut.

Väsyttää vaan heti aamulla ensimmäisenä ruveta kuuntelemaan lapsen juttuja ja viihdyttämään. Heti kun silmät aukaisee.

Ei ole edes omaa rauhallista aamiaishetkeä, kun pitää kokoajan huomioida toista ja kommentoida kaikkea.

Onko ketään muuta. Kenellä samanlaisia tuntemuksia???

Ja en kaipaa sellaisia kommentteja, että itsepähän olet lapsesi hankkinut jne... Tätähän tää vanhemmuus on.

Mutta vertaistukea kaipailisin...

Varmasti joskus jokainen vanhempi on korviaan myöten täyttä omaa lastaan/lapsiaan, mutta se on ihan normaali tunne ja niin saa tuntea, ilman huonoa omaa tuntoa. Toki jos tunnet niin koko ajan ja joka hetki niin silloin on ehkä aihetta hakea apua.

Meillä vielä sellainen räpätäti, että ei aina jaksais. Mies vuorotyössä, joten paljon ollaan kaksistaan. Varsinkin illat väsyttäviä. Ihanahan tuo on, mutta välillä kaipais kyllä ihan omaakin aikaa...ja sitä, että saa ihan rauhassa vaikka tunnin juoda aamukahvia ja katsella ulos ikkunasta.

5.v lapsi. Heti aamusta, äiti kato äiti kato...

Onneksi on jo sen ikäinen, että leikkii myös pitkät pätkät itsekseen esim legoilla.

Mutta kun se on heti aamulla ensimmäisenä, äitii, joko sä nousit ylös....

Mä rakastan meiän lasta, kiva esim lumihangessa touhuilla ja askarrella. Heti aamulla ei vaan oo ihan sillä päällä.;)

En oo aamuhminen, kaipaisin edes pienen oman hetken ennenku tartteis ruveta lasta viihdyttämään. Mutta eiköhän se siitä, ku silmät auki saa.;)

Voin lohduttaa teitä joilla on vielä pienet lapset, että ajan kanssa se pikkuisen helpottaa, lapset on jo paljon pihalla ja kavereilla. Ja joskus tulee jopa ikävä niitä hetkiä kun lapset oli koko ajan kiinni itsessä.Toki murheet kasvaa ja pelottavia asioita tulee vastaan enempi kuin pienten kanssa. Mutta elämä kuljettaa ja siihen kuuluu monenlaiset tunteet niin ikävät kuin iloisetkin.

Joskus ei jaksaisi mutta äidin osa nyt on tätä ettei saa aina omaa rauhaa nukkumiseen tms silloin kun sitä tarvitsisi. En ikinä haluaisi lapsista luopuakaan, ovat he niin rakkaita kuitenkin.

Auttaisko tuohon se että heräisit aikaisemmin ennen kun lapsi herää, niin saisit sen rauhallisen aamiaishetken? Mulla se toimii eli jos vain saan olla rauhassa, jaksan huomattavasti paremmin.

5.v lapsi. Heti aamusta, äiti kato äiti kato...

Onneksi on jo sen ikäinen, että leikkii myös pitkät pätkät itsekseen esim legoilla.

Mutta kun se on heti aamulla ensimmäisenä, äitii, joko sä nousit ylös....

Mä rakastan meiän lasta, kiva esim lumihangessa touhuilla ja askarrella. Heti aamulla ei vaan oo ihan sillä päällä.;)

En oo aamuhminen, kaipaisin edes pienen oman hetken ennenku tartteis ruveta lasta viihdyttämään. Mutta eiköhän se siitä, ku silmät auki saa.;)

voisit kysyä mieheltäsi josko katsoisi lasta vielä puolisen tuntia herättyäsi ja menisi sitten vasta nukkumaan. Tai katsoisiko hetken ohjelmaa?

Mä joskus kokeilin tota että heräsi aikaisemmin. Se on vaan niin että pitää herätä klo. 5, jos haluaa rauhassa olla, koska vanhempi herää jo kuudelta. En jaksa.

Mulla on 3v tytär ja sanon sille suoraan, että nyt äiti haluaa olla hetken rauhassa. Aamulla pyydän poistumaan keittiöstä ku syön ja jos ilta, ni sanon, että mä katson nyt tämän ohjelman/luen kirjaa/olen koneella. Lapsi menee silloin omiin touhuihinsa. Tämä on meidän yhteinen koti, ja meillä jokaisella on oikeus täällä levätä. Puolituntia ei ole liikaa vaadittu. ;)
Toimii hyvin. Mä saan hetken rauhan, tyttö leikkii leikkejään ja ku molemmilla on hyvä olla on yhdessä tekeminen hauskempaa.

[QUOTE="Wieras";29307125]Mä joskus kokeilin tota että heräsi aikaisemmin. Se on vaan niin että pitää herätä klo. 5, jos haluaa rauhassa olla, koska vanhempi herää jo kuudelta. En jaksa.[/QUOTE]

No, jos muita vaihtoehtoja ei ole, niin tuo on melkeinpä ainoa vaihtoehto. Ei se ennen sianpieremää herääminen niin kauheaa ole, sitten kun siihen tottuu. Mä hyödynnän sen treenaamalla ja jumppaamalla, sitten teen aamiaista ja ehdin hyvin syödä sen rauhassa samalla hesaria lukien. Lapset herää puoli seiskalta.

Kannattaisiko vanhempien käydä illalla aikaisemmin nukkumaan niin ei tarvisi koko aamua ja päivää vuoronperään nukkua? Heräisitte pirteämpinä ja voisitte seurustella keskenänne kun laitatte aamupalaa jne, saa paremmin päivän käyntiin.

Yhteistyössä