onko ketään migreenikkoa paikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
joka kärsis pahasta migreenistä?

tässä vaan pohdiskelen ja lyön päätä seinään.
Ne pirskutan likvor(luuydin) vastaukset tuli..näytteet oli puhtaat..hyvä niinkin..
Mutta kohtaukset kun jatkuu kovin kivuliaina ja useasti edelleen..
Neuron isompi lääkäri vaan tokas et takas omalle lääkärille ja pitäis sydänfilmi ottaa et kattoo voiko betasalpaajaa antaa.
a)mulla on joskus otettu sydänfilmi ja ei mitään(tosin joskus 2002/2003)
b ) Mulle on kokeiltu 3erilaista betasalpaajaa migreenin estoon ja niistä ei ollut apua yhtään.Sen piti lukea tiedoissa jotka oma lekuri laitto lähetteeseen ja ite sanoin neurolla.

eli tulos nolla...oishan se kiva tietää et onko normaalia et "migreenin" oireet on ku tia/aivoverenkiertohäiriön omaisia kohtauksia...näköhäiriöitä,tasapaino vaikeuksia,puheen tuottamisvaikeuksia,nielu vaikeuksia,repivää tunnetta päässä,särkyä,valo ja ääni arkuutta ja ja ja ja..you name it I have it...

ja jos jollakin on paha migreeni niin millanen lääkitys teillä on? oma lääkäri on sentäs sen verran fiksu et se kuuntelee potilasta eikä ohita mitä potilas sanoo.

Hei!ihan pikaseen...mulla migreeni ja tutkimuksia takana,liittyen migreeniin ym.Nyt en kerkeä!sori...laitan privaa illalla!!!!Propral estoon.Hieman helpotti.Palaan illalla...Päivän jatkoa... :))

Alkuperäinen kirjoittaja Tietämätön:
Hei!ihan pikaseen...mulla migreeni ja tutkimuksia takana,liittyen migreeniin ym.Nyt en kerkeä!sori...laitan privaa illalla!!!!Propral estoon.Hieman helpotti.Palaan illalla...Päivän jatkoa... :))

ok kiits :)

Mun migreenikohtauksiin liittyy repivän päänsäryn lisäksi näköhäiriöitä (keltaisia palloja, sahalaitaa), huimausta, takeltelevaa puhetta (sanat menee sekaisin, tavut väärinpäin), on outo humalainen olo (vaikka siis olen vesiselvä ).
Mulla ei tällä hetkellä ole mitään migreenilääkitystä, tarkoitus olisi kyllä mennä lääkäriin koska pitkään poissa olleet oireet on alkaneet palata :/ .

Mulla kanssa puheen tuottamisessa vaikeuksia migreenissä. Lisäksi raajat menee tunnottomiksi.

Oletko päässyt TT-kuviin ja/tai magneettikuviin? Niissä ainakin saadaan poissuljettua monet sairaudet. Itse olen ollut noissa TT- ja magneettikuvissa yhteensä kolmesti kun poissuljettiin aivokasvaimet, verenkiertohäiriöt ja mm MS-tauti.

mulla on sen niminen lääke kun Maxalt rapitab, otan sen kun tunnen että migreeni kohtaus tulossa siis jos tunnen. Ovat todella arvokkaita ostaa mutta mulle ainakin ollut apua noista jonkin verran. Ensimmäinen lääke mikä edes vie kipua pois. Tutkimuksia tehty mutta mitään ei ole löydetty. Kärsin päivittäisestä särystä :(

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
propral on estolääkkeenä,vei kohtaukset kyllä pois.samoin miehelläni.

mä luin tuosta mut ei näköjään sovi meikäläiselle, olettaisin..koska voi aiheuttaa astma oireita ja astma on vaivana :/

Åboriginal:muistatko millanen lääkitys sulla oli?

mulla on vakiona miranax 550mg?+panadol forte 1g ja tarvittaessa almogran kohtauksiin.. ja sitä ennen oli käytössä bisoprolol mut siitä ei ollu apua..ja sit on kahta muuta kokeiltu mut niitten nimiä en muista

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mulla kanssa puheen tuottamisessa vaikeuksia migreenissä. Lisäksi raajat menee tunnottomiksi.

Oletko päässyt TT-kuviin ja/tai magneettikuviin? Niissä ainakin saadaan poissuljettua monet sairaudet. Itse olen ollut noissa TT- ja magneettikuvissa yhteensä kolmesti kun poissuljettiin aivokasvaimet, verenkiertohäiriöt ja mm MS-tauti.

on käyty magneettikuvissa.. kirkkaita löydöksiä verisuonten vieressä mut ilmeisemmin vaarattomia koska noi testit otettiin sen takia..
ja ei oo siis ms-tautia..

mulla menee kramppiin jalat tai sillain heikoiksi..että okei tossa ne jalat on mutta ei oo voimaa nostaa niitä..niinku ois lihakset nukkumassa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla on sen niminen lääke kun Maxalt rapitab, otan sen kun tunnen että migreeni kohtaus tulossa siis jos tunnen. Ovat todella arvokkaita ostaa mutta mulle ainakin ollut apua noista jonkin verran. Ensimmäinen lääke mikä edes vie kipua pois. Tutkimuksia tehty mutta mitään ei ole löydetty. Kärsin päivittäisestä särystä :(

:o jestamaleera ..joo-o..onhan noi arvokkaita... :ashamed: ei ois tuommosiin varaa...

:hug: täälläkin jotakuinkin joka päiväistä..

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:o jestamaleera ..joo-o..onhan noi arvokkaita... :ashamed: ei ois tuommosiin varaa...

:hug: täälläkin jotakuinkin joka päiväistä..

Täytyy kyl todeta et ota tota lääkettä kun pakon edessä siis sitten kun en enää pysty olemaan... On siis hurjan kalliita ostaa... Mullakin tiukkaa tekee ostaa noita nyt kun olen työttömänä. Toissa vuonna kun oli töissä niin pystyin useammin myös noita ottamaan. Ja tuli sit se oma vastuu rajakin täyteen sain sit loppu vuodeks ilmaiset lääkkeen =)

Unohtu laittaa että mulle tuli diagnoosiksi epätyypillinen migreeni. Miranax lääkkeenä ja Panacod toisena.

epätyypillinen? :ashamed: millasia noi panacodit on? onks ne kolmiolääkkeitä?

Unohtu laittaa että mulle tuli diagnoosiksi epätyypillinen migreeni. Miranax lääkkeenä ja Panacod toisena.

epätyypillinen koska oireina noita tunnottomuuksia raajoissa. Panacod on tosiaan kolmiolääke jossa on parasetamolia ja kodeiinia joka voimistaa parasetamolin vaikutusta.

Mulla on kovia migreenikohtauksia...nyttenkin on ollut taas vähä vajaan kuukauden ajan jatkuvaa nyppimistä jossain kohtaa päätä, järkyttävää non-stop-pahoinvointia ja toinen puoli kropasta täysin hyytelöä. Mulla oli magneettikuvauksissa pieniä valkoisia pisteitä pikkuaivojen tienoilla, mistä radiologi ja neurologit on sitä mieltä, että epäspesifisiä ovat. Yksi neurologi oli sitä mieltä, että voisivat olla migreenilöydöksiä, tosin, selkäydinnestenäytteessä mulla oli selkeä tulehdus, että nyt pallottelevat sitten sen Ms-taudin kanssa.

Todennäköisempänä pidetään kyllä sitä, että meillä on tämä halvausoireistoinen migreeni, kun se on selkeästi perinnöllinen ja minä en suinkaan meistä sisaruksista ole ainoa, joka näistä riemuista saa kärsiä. Ms-taudista en mene sanomaan mitään...sitä on yritetty metsästää meiltä moneen otteeseen, mutta yhdenkään kohdalla ei olla päästy diagnoosiin asti.

epätyypillinen koska oireina noita tunnottomuuksia raajoissa. Panacod on tosiaan kolmiolääke jossa on parasetamolia ja kodeiinia joka voimistaa parasetamolin vaikutusta.

ahaa...hmm..yks mikä mulla tuli mieleen niin hemipleginen...

auts..kolmiolääke.. :ashamed: *huokaus*
Kiitos kuitenkin..menee tässä hetken aikaa kunhan sulattelee ajatuksia..
:) :hug:

ahaa...hmm..yks mikä mulla tuli mieleen niin hemipleginen...

auts..kolmiolääke.. :ashamed: *huokaus*
Kiitos kuitenkin..menee tässä hetken aikaa kunhan sulattelee ajatuksia..
:) :hug:

Nou hätä, panacod on vielä aika "lievä" kipulääke ja useimmiten hyvin siedetty, eli sivuvaikutuksetkin useimmilla on lievistä erittäin lieviin. Minä en pysty parasetamolia käyttämään, kun on tuota allergiaa tuolta äidin puolelta, mutta se on hyvin harvinaista sekin. Mulla on käytössä ihan vaan burana 800mg x 3krt vuorokaudessa ja sitten toi pitkä pinna. Tulehduskipulääkkeet kaiketi parhaiten tehoaa noihin migreenisärkyihin. Sitten on tietysti ns. täsmälääkkeet, mutta niillä ei kaiketi ole vastetta jos kyse on hemiplegisestä eli juurikin siitä halvausoireisesta migreenistä. Meillä esim. täsmälääkkeet eivät tehoa.

Mullakin on tullu migreeneissä tunnottomuutta käsiin ja puheen tuottamisvaikeuksia. Yhdistän migreenin tulon jotenkin stressiin tai sen laukeamiseen. Eli kun migreeneitä alkaa tulla yritän ottaa rennommin jos mahdollista. Tietenkin hankalaa kun on pieni lapsi.. Joskus toimii 2 Buranaa jos tajuaa ottaa ajoissa. Almogran oli migreenilääke jota mulle taannoin määrättiin. Sitä en kovin paljon ole kyllä käyttänyt.

Mulla on aurallinen migreeni ja ollut jo vuosia. Onneks pahoja kohtauksia (pitkiä) nykyään harvoin. Imigrania nenäsuihkeena kohtauksiin käytän. Mut siis mulla pysyy migreeni poissa näin: säännöllinen yöuni (ehdoton), säännöllinen syöminen (ehdoton), liikuntaa varsinki yläselän ja niskojen hyvä kunto todella tarpeen, heti jos menee niska jumiin alkaa kohtaukset tihenntyy ja sitte jos niska/yläselkä jumittaa hierojalla känynti muutaman kerran joskus riittää pariki kertaa, varsinki kun hieroo tota kallonpohjaa ihan tuntee ku veri lähtee kiertää.

:wave:

Täällä yks vaikea hoitoinen migreenikkö. Mulla on 3 eri migreeni diagnoosia (auraton-, aurallinen ja hemipleginen) ja migreeni uraa (jos nyt niin voi sanoa) takana jo reilu 20v. Epäilyn alaisena on noiden lisäks vielä basilaari- eli aivorunkomigreeni. Meillä on kunnon migreenisuku, molemmilla vanhemmilla, mun sisaruksilla ja siskon lapsilla. Lisäks äidin molemmilla siskoilla on migreeniä.

Tuo hemipleginen mulla kaikkein vaikein, siihenhän kuuluu halvausoireet ja niiden lisäks tietty muita auraoireita. Mä sain viime elokuussa aivojenverenkiertohäiriötä muistuttavan migreenikohtauksen ja täytyy sanoa et toinen kerta ku pelotti migreenikohtaus. Mulla on erittäin suuri riski noihin verenkiertohäiriöihin joten nykyään aina puutumisien tullessa ottaa yhteys pikana omaan neurologiin et pääsen pään magneettikuvaukseen mahdollisimman pian.

Ap:lle miks just beetasalpaaja estolääkkeeks? Ite alotin niillä ja nyt menee Atacand, tää lääke on ollu kaikista estoista paras. Puolitti kohtaukset, teki niistä helpompia ja suojaa vielä kaiken lisäks munuaisia (kuulemma).

Yhteistyössä