Onko ketään jolta otettu toksoplasma-vasta-aineita raskauden aikana? Olisi kysymys!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "illa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"illa"

Vieras
Milloin teiltä otettiin nuo näytteet? Odotettiinko itämisaika? Mulle määrättiin vasta-ainetesti mutta voin kuulemma mennä siihen vasta 3viikon kuluttua "altistuksesta" eli se itämisaika jolloin noita vasta-aineita pitäis tulla. Mietin vaan miksei otettu nyt heti, kun oon kuullut että joiltain on otettu, on kiva tässä nyt sitte miettiä ja jännätä 3viikkoa +1viikko tulosten valmistumista että miten käy :(. Olishan tästä verikokeestakin kai nähnyt onko mulla vanhoja vasta-aineita.

Olisi kyllä nähnyt onko vanhoja vasta-aineita, mutta ei sitä onko tuoretta infektiota. Vanha infektiohan ei ole vauvalle vaarallinen. Jos testi olisi ollut negatiivinen olisit joutunut menemään sen 3 viikon jälkeen uudestaan testeihin, jotta nähtäisiin onko tullut tuoretta infektiota. Tästä syystä odotetaan se 3 viikkoa.

[QUOTE="jep";23615582]Olisi kyllä nähnyt onko vanhoja vasta-aineita, mutta ei sitä onko tuoretta infektiota. Vanha infektiohan ei ole vauvalle vaarallinen. Jos testi olisi ollut negatiivinen olisit joutunut menemään sen 3 viikon jälkeen uudestaan testeihin, jotta nähtäisiin onko tullut tuoretta infektiota. Tästä syystä odotetaan se 3 viikkoa.[/QUOTE]

Juurikin näin. Minut myös laitettiin noihin testeihin ja ymmärsin itsekin että ei sinne kannata heti rynnätä koska ei se tuore tartunta niissä näkyisi eikä vanhasta taas ole mitään haittaa. Nyt on melkein 3 viikkoa kulunut ja sitten saan toivottavasti negatiivisen vastauksen. Toivotaan että sinäkin :)

Ei kun mulle oli vaan jostain jäänyt sellainen harhakuva että pariseerumeista (ennen-jälkeen) katsotaan se vasta-aineiden kehittyminen. Toki loogista ottaa kokeet vasta 3vkon kuluttua, mut odottavan aika on piiiitkä.. Kiitos asiallisista vastauksista :)

[QUOTE="minna";23616471]Ja minä taas olen koko ikäni elänyt kissojen kanssa, eikä löytynyt testissä edes vanhaa infektiota...[/QUOTE]

sama täällä. kissoja ollut 23 vuotta ja toksoa ei löytynyt.

Aikoinaan kun multa otettiin tuo toksotesti neuvolassa niin tulosten tullessa hoitaja ei osannut tulkita niitä oikein. Mulla siis on ollut tuo. Täti tulkitsi testin niin että mulla olisi se parhaillaan. Se kävi viisaammaltaan sitten varmistamassa tuloksen ja mulla ei ollut toksoa.

Minulta otettiin tuo esikoista odottaessa koska meillä oli kissoja. Yllätys oli kun tulos olikin negatiivinen vaikka se kuulemma herkästi tarttuu. Nyt 4s raskaus menossa ja enää ei ole testailtu. Olen kyllä jättänyt hiekan kuopsuttelut miehelle täysin.

tokso tarttuu noiden kissojen ja mm. kilpikonnien jätöksistä helposti mutta myös tosi yleisesti raaasta lihasta (esim. vahingossa ravintolasta saatuna)...sitäkin nimittäin sattuu!!

Yhteistyössä