onko kenestäkään muusta revontulet pelottavat

"vieras"
Minä kuulin pienenä, että jos revontulille viheltää, niin ne tulevat alas ja vievät mennessään :) Pelkäsin tosi pitkään enkä vieläkään viheltele revontulia nähdessäni.

"vieras"
Koko ikäni niitä tuijottaneena enpä ole koskaan niitä pitänyt pelottavina tai aavemaisina. Arkipäiväisenä vain enkä ole koskaan oikein ymmärtänyt niistä vauhkoomista. :D

[QUOTE="vieras";23335840]Minä kuulin pienenä, että jos revontulille viheltää, niin ne tulevat alas ja vievät mennessään :) Pelkäsin tosi pitkään enkä vieläkään viheltele revontulia nähdessäni.[/QUOTE]

Miekään en vihellä revontulille. Joskus lapsena kyllä olin uhmakas ja viheltelin, eikä minua kukkaan vieny. :D

"vieras"
en pelkää, mutta aavemaisia ne on. Varsinki, ku harvemmin täällä "etelässä" näkyy. Siis Oulun eteläpuolella. Kuopus 6v pelkäs kyllä tosissaan, ku niitä näky tässä pari viikkoa sitten,.

[QUOTE="vieras";23335840]Minä kuulin pienenä, että jos revontulille viheltää, niin ne tulevat alas ja vievät mennessään :) Pelkäsin tosi pitkään enkä vieläkään viheltele revontulia nähdessäni.[/QUOTE]

Aijaa, meille taas kerrottiin että kun viheltää revontulille niin ne alkaa liikkumaan enemmän :D Aina piti viheltää niille, en kyllä huomannut eroa että johtuiko vihellyksestä vai muuten vaan mutta kyllä ne liikkui ja kauniisti! =)

Minusta revontulet on "aavemaisia" mutta erittäin kauniita ja niitä ei voi olla ihailematta! =)

miusta meri on toooosi pelottava....siis jotenkin se suuruus ja syvyys ja hui! Sehän voi nielasta vaikka millasen aluksen eikä sitä välttämättä löydettäs ikinä!
Meretki on karmivia. Niillä on paljon voimaa, niinku nytki ollaan saatu huomata.

Avaruudesta ei voi edes tietää mitä kaikkea siellä voi olla. Tai kuinka iso se edes on, ja mitä se tekee. Äärettömyys on liian vaikea käsite ihmiselle.

[QUOTE="vieras";23335912]Saariselällä (Kakslauttasessa) on myös igluhotelli. Mun mielestä jopa Suomen ensimmäinen moinen.[/QUOTE]

Juu kiitos vinkistä! Täytyy tutkia tuokin vaik hintaa sielläkin, mut mikäpä se nyt ilmaista majoitusta olis =)

"vieras"
En pelkää eivätkä ole mielestäni aavemaisia. Olen kuullut niiden ritisevän useammin kuin kerran. Siitähän kiistellään kuuluuku niistä ääniä. Kyllä kuuluu, ainakin Suomen Lapissa.

Yhteistyössä