Onko kenenkään vauva ollut 6kk täysimetyksellä?

• Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
äiskä
harva vauva pärjää 6kk pelkällä maidolla. mulle sanottiin neuvolassa, että kiinteät tulisi aloittaa n. 4kk ikäselle. monet tarttee kiinteää ruokaa jo ennen 4kk ikää.

kolme lasta
Keskimmäinen oli melkein 6kk täysimetyksellä, viikkoa vajaa 6kk. Kaks muuta ollut täysimetyksellä 4,5 - 5,5kk. Ja kaikkia olen imettänyt yli 1 vuotiaiksi, tuota pienintä edelleen 1v3kk ikää nyt.

puolivuotiaan äiti
Mä aloitin 5 kk ikäisenä pojalle kiinteät, mutta muista syistä. Olisi varmaan pärjännyt 6 kk ikään rintamaidolla hyvin, sillä ekan kuukauden kiinteitä meni niin olemattomia määriä, etten usko niillä olleen mitään merkitystä kasvulle.

bell
Meillä tarjosin ekan kerran muuta kuin tissimaitoa 6 kk iässä, mutta vasta n. 7,5 kk suostui ekan kerran oikeasti syömään jotain. Hidas alku oli siis. Ja pulska, pitkä vauva, eli hyvin kasvoi pelkällä tissilläkin.

Meidän poika on alotellu maistamaan kiinteitä ja on nyt n. 5 ja 1/2 kk vanha. Pärjäisi varmasti 6 kuukauttakin, mutta kun oli niin kiinnostunut syömisestä. Poika tosin sormiruokailee eli syö tosi vasta pieniä määriä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Meidän poika on alotellu maistamaan kiinteitä ja on nyt n. 5 ja 1/2 kk vanha. Pärjäisi varmasti 6 kuukauttakin, mutta kun oli niin kiinnostunut syömisestä. Poika tosin sormiruokailee eli syö tosi vasta pieniä määriä.
Menipäs oudosti tuo vika lause :D . Kiinteitä menee siis tosi vähän.

ujhui
Minäpä imetin osittain 2,5kk, annoin pääasiassa korviketta pullolla. Ja ei, en anna purkkiruokaa vieläkään, vauva 5kk, syötän velliä, pullosta. Hyvin menee!

ME ei aleta syödä kiinteitä koskaan, koska MÄ olen aloittanut kiinteiden syömisen jo n.33 vuotta sitten, mutta meidän vauva aloittaa syödä kiinteitä 6kk ikäisenä.

OFF TOPIC: Miksi kaikki puhuu ME muodossa lapsesta? Siis tyyliin "me osataan käydä jo potalla" Good for you, kun olet jo aikuinen!

Alkuperäinen kirjoittaja ujhui:
Minäpä imetin osittain 2,5kk, annoin pääasiassa korviketta pullolla. Ja ei, en anna purkkiruokaa vieläkään, vauva 5kk, syötän velliä, pullosta. Hyvin menee!

ME ei aleta syödä kiinteitä koskaan, koska MÄ olen aloittanut kiinteiden syömisen jo n.33 vuotta sitten, mutta meidän vauva aloittaa syödä kiinteitä 6kk ikäisenä.

OFF TOPIC: Miksi kaikki puhuu ME muodossa lapsesta? Siis tyyliin "me osataan käydä jo potalla" Good for you, kun olet jo aikuinen!
Mie en puhunu ainakaan :D .

ujhui
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja ujhui:

Mie en puhunu ainakaan :D .
Kuulut vähemmistöön ;)

Tyttö oli "virallisesti" täysimetyksellä 5½kk. Aloitti omin päinsormiruokailun kysymättä multa lupaa :D Mutta ei siinä suuria määriä menny ennen ku tyttö oli 8kk. Tyttö pärjäs aivan loistavasti, paino 6kk ikäisenä 8,5kg, eli ihan sopivasti. Ei ollu ravinnosta puutetta.

4 lasta
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
harva vauva pärjää 6kk pelkällä maidolla. mulle sanottiin neuvolassa, että kiinteät tulisi aloittaa n. 4kk ikäselle. monet tarttee kiinteää ruokaa jo ennen 4kk ikää.
Peesailen. Mulle on sanottu, että kiinteät kannattaa aloittaa 3-4kk ikäiselle, tai tarvittaessa ennemminkin. Meitin lapset on saanu ensimmäiset kiinteät sapuskat 2kk, 3,5kk, 1,5kk ja 3kk iässä.

Yhteistyössä