Onko kenenkään lapsi sairastanu lievänä vesirokon?

  • Viestiketjun aloittaja Nessu
  • Ensimmäinen viesti
Nessu
Toivon niin että kävisi tuuri ja tyttö saisi sen vain lievänä, saa sen kuitenkin. Kauanko olette joutuneet hoitamaan lasta kotona vesirokon takia? Onko keinoja nopeuttaa taudin kulkua? Kiitos...
 
päätön ratsumies
tauti on lievempi mitä nuorempana sen sairastaa.
nopeuttaa ei voi mut helpottaa voi viileillä suihkuilla
ja apteekista tiskiltä pyytää voidetta ko, tautiin , en muista nimee sille B)
 
Rania harmaana
Ilmeisesti niin lievänä joskus, että luulimme itikan puremiksi ja voitelimme hydrokortisonilla. Silloin oli ihan sikana hyttysiä ja lapsi oli muutenkin paukamilla. Otapa siinä sitten selvää mikä on vesirokkoa. Nykyisinkin sille tulee rupi itikan puremaan ja lievää lämpöä, on ilmeisesti hieman allerginen. Totuus selviää, jos sairastuu joskus kunnolla rokkoon.
 
Vieras
Meidän nyt 5-v. "sairasti" vesirokon ilmeisesti jo kohdussa ollessaan, esikoisella oli oikein kunnon rokko kun odotin viimeisilläni kuopusta. Nyt vesirokko on kiertänyt kaikki tutut läpi ja ollaan kolme kertaa käyty kylässä juuri vesirokkoa hakemassa, mutta ei ole tyttöön tarttunut...
 
Mulla itselläni oli lievänä vesirokko, vaikka olin jo 14v sen sairastaessani! Kuumetta ei ollut (mulle ei yleensäkään tahdo nousta kuume, oon sitten tosi sairas jos nousee) mutta vähän ennen näppylöiden nousemista olin päivän pari tosi väsynyt, meinasin koulun ruokalassakin nukahtaa pöytään. Mutta vesikellot oli ihan selvät, ja vesirokkoa oli koulussa ollut liikkeellä. Näpyjä ei kuitenkaan ollut kuin keskivartalon alueella enimmäkseen, eikä hirveän tiheässä. Sen aikaa olin poissa koulusta että kellot kuivuivat, n. viikon tai vähän vajaan.
 
Meillä on tainnut poika tässä parhaillaan erittäin lievää vesirokkoa sairastaa. Tuli muutamia näppyjä käsiin, niissä on vesikello päässä, mutta eivät ilmeisesti edes kutia kauheasti. Ei kuumetta, poika ihan pirteä ja iloinen. Aika paljon väsyneempi kuin normaalisti: nukkuu yleensä n. 1,5h päiväunet, nyt on parina päivänä venähtänyt lähemmäs kolmea tuntia.

Ja poika siis 1v11kk vanha.
 

Yhteistyössä