onko kenenkään lapsella migreeniä ja minkä ikäisenä todettu?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä poika 7 v valittaa aika usein pään särkyä ja tänäänkin pää oli tosi kipiä, valitti et oksettaa mutta lääke ja parin tunnin uni laukas säryn. Itselläni on migreeni ja mun mielestä aika pienestä ollut. Voikohan noin pientä tutkia?
 
?
Mun miehellä alkoi 8 vuotiaana ja nyt meidän tytöllä joka on samanikäinen on alkanut esiintyä kovia päänsärkyjä jotka pakottavat sänkyyn. Uskon,että 7 vuotiasta voi jo tutkia.
 
JONSERED Karhunkantaja
Voi tutkia. Itse olin kait tuota ikäluokkaa, kun EEG:t ja EKG:t sun muut otettiin. Stasi oli kahdeksan, yhdeksän ikäinen.

Mutta jos oireet ovat selvät, voisit kokeilla antaa lapselle kofeiinia ja särkylääkettä kohtauksen ollessa tulollaan, jos aura-vaihe on tunnistettava. Tehoaa usein meidän migreenikkoihimme, iät 8-12-vuotta.
 
meillä
todettiin lapsen ollessa n.6- vuotias. Valitti päätä ja sitten joutui oksentamaan. ei oikeastaan muuta tarvittu diagnoosiin. Nyt on lääkkeitä kotona aina että saa ottaa jos tulee pää kipeeksi. kertaakaan ei ole tullut enää yhtä pahaa kohtausta kun ottaa ajoissa lääkkeen
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Voi tutkia. Itse olin kait tuota ikäluokkaa, kun EEG:t ja EKG:t sun muut otettiin. Stasi oli kahdeksan, yhdeksän ikäinen.

Mutta jos oireet ovat selvät, voisit kokeilla antaa lapselle kofeiinia ja särkylääkettä kohtauksen ollessa tulollaan, jos aura-vaihe on tunnistettava. Tehoaa usein meidän migreenikkoihimme, iät 8-12-vuotta.
kuinka usein teidän lapsilla on noita kohtauksia? Itse muistan joskus kymmenen korilla et aika usein oli mutta nykyään ei kun on verenpaine lääkitys jota käytetään myös migreenin estolääkkeenä ja kohtaukset jääneet iteltä pois. Kun ei muista noista lapsuus ajoista miten itellä meni. Meidän suvulta löytyi se geeni joka aiheuttaa migreeniä, olin itsekkin siinä tutkimuksessa.

 
Pojalla alkoi 8 vuotiaana päänsäryt.Oksenti ja otti särkylääkkeen,halusi mennä hiljaiseen ja pimeään huoneeseen.Nukkui muutaman tunnin ja olo helpottui.Itselläni alkoi vuosi sitten, voimakkaat hajut ja stressi laukaisevat sen itselläni.Sen voi tutkia et sopii terveyskeskuksen kans kun seuraava päänsärky on alkamassa niin tutkimuksiin.Ottaavat jotain käyriä mistä näkee onko se migreeniä.
 
migreeni
itselläni eivirallista diagnoosia ole vieläkään vaikka ikää jo yli 30v.. Mutta muistan että olin alle kouluikäisenä jo tosi kipeä tietyistä tuoksuista ja iän myötä oireet voimistui ja sitten oppijo lääkitsemään itseään jo ajoissa. Mutta kyllähän ne tutkii pienet taapertajat jo senkin takia jotteiole mitään vakavampaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja migreeni:
itselläni eivirallista diagnoosia ole vieläkään vaikka ikää jo yli 30v.. Mutta muistan että olin alle kouluikäisenä jo tosi kipeä tietyistä tuoksuista ja iän myötä oireet voimistui ja sitten oppijo lääkitsemään itseään jo ajoissa. Mutta kyllähän ne tutkii pienet taapertajat jo senkin takia jotteiole mitään vakavampaa.
säikähdin jo tänään et poika lyönyt päänsä tai jotain koulussa kun oli poskessa iso punainen läntti ku tuli kotia mut ei kuulemma ollut ja ilmeisesti pakkanen aiheuttanut pienen paleltuman.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuinka usein teidän lapsilla on noita kohtauksia? Itse muistan joskus kymmenen korilla et aika usein oli mutta nykyään ei kun on verenpaine lääkitys jota käytetään myös migreenin estolääkkeenä ja kohtaukset jääneet iteltä pois. Kun ei muista noista lapsuus ajoista miten itellä meni. Meidän suvulta löytyi se geeni joka aiheuttaa migreeniä, olin itsekkin siinä tutkimuksessa.
Vaihtelevasti. Enimmillään kevätpuolella, kun on kirkas auringon paiste ja hohtava hanki tai kesällä merellä, kun unohtuvat tuijottelemaan veden liplatusta ja auringon välkettä. Tai stressaavan jakson jälkeen, erityisesti 12-vuotiaalla ylisuorittajalla. Jos väitän, että keran kuussa on jolla kulla jonkin asteinen migreenikohtaus, en varmaan paljoa valehtele.

Mies kärsii massiivisista migreeneistä, omani ovat pysyneet aika hyvin poissa, onneksi. Halvaannun osittain ja menetän puhekyvyn, mutta se ei onneksi kestä vuorokautta kauemmin, äijä voi olla tuskissaan kolme, neljäkin vuorokautta. Muksuilla on saman tyyppistä, kuin minullakin, mutta ajoissa otettu kofeiini useimmiten katkaisee kohtauksen.

Akupunktio on auttanut äijällä, viisi oireetonta vuotta yhden kuurin jälkeen. Ei paha. :D
 
rinda
en tii liittyykö varsinaisesti tähän, mutta tiedän työni kautta lapsia, joilla tulee maitotuotteista päänsärkyä - siis migreeni. pienikin maitomäärä saattaa jollain lapsella laukaista pääkivun. jäätelö ja suklaa pahimmat.
 

Yhteistyössä