Onko kenenkään lapsella kahta mummia ja ukkia tai mummoa ja vaaria tms?

  • Viestiketjun aloittaja Vähän sama kuin olisi kaksi isää tai äitiä
  • Ensimmäinen viesti
Vähän sama kuin olisi kaksi isää tai äitiä
Meillä siis molempien vanhemmat haluaisivat olla mummi ja ukki ja mun mielestä se on hankalaa, kun pitää sitten käyttää etunimiä tai muita erotukseen..

Onko kellään muulla näin? Meneekö lapsi sekaisin? Meidän vauva vasta 4 kk, joten nimityksiä voisi vielä vaihtaakin.
 
No meillä miehen sisarusten lapsille puhutaan a- ja b-ukki, a- ja b-mummo...Omalle lapselle tulee olemaan mummo ja ukki (miehen vanhemmat) ja mamma (miun äiti) niin kuin itellänikin oli lapsena - tai siis samat nimitykset kyllä käytössä edelleen eli äitin puolelta on mamma ja pappa ja isäni puolelta mummo ja ukki.
 
vieras
Meillä ei ole meidän kummankaan isät elossa joten molempien meidän ukit hoitavat tämän homman ei olla vielä ainakaan menty sekaisin. ja mummoja/mummeja meillä onkin sit 5 =)
 
Meillä on mun puolelta 2 nimi-mummua ja isomummu, ja 2 nimi-pappaa. (Vanhemmat on eronneet, mutta uusista puolisoista puhutaan yhtälailla mummuina ja pappoina.)

Sitten on miehen puolelta Abuela (tai Ibizan mummi) ja Abuelo (tai vaan nimi) ja sitten ukki ja nimi-mummi ja isomummi.
(Miehenkin vanhemmat siis eronneet).

Eikä meillä lapset ole yhtään sekaisin, varsin hyvin tietävät kuka kukin on. En ole kokenut hankalaksi ollenkaan :)
 
Mun äiti on mummu, äitin mies mufa, mun isä paappa, exän isä ******-paappa. Exän äitiä likka ei tunne, mutta likka tietää hänellä olevan toinen mummu. Mun paappa on likalle vanha paappa ja hänen naisystävänsä ****-mummu.
 
Meidän lapsilla on mummi, mummu, (puoli)mamma, isomummu, isomummo, isoisoäiti, pappa, ukki, isovaari, isoisoisä ja isopappa. Etunimiä ei käytetä kuin äärimmäisen harvoin.

Olisiko sellainen kompromissi että kukaan ei ole mummi eikä ukki, vaan että vaikka arpomalla jakaisitte muut nimikkeet, vaikka pappa ja vaari ja mummu ja mummo.
 
v
Musta isovanhempien pitäisi kyllä saada olla se, mikä haluaakaan. Tylsää, jos arpomaan pitäisi ruveta. Eihän se mitään haittaa, vaikka on kaksi mummoa ja kaksi ukkia, voihan niitä erotella just asuinpaikan tai etunimen mukaan. Mulla oli lapsena just 2 samaa ja asuinpaikan mukaan (kaupunginosien) ne erotti ihan hyvin. Nyt omalla lapsella on kaksi vaaria, toinen on vaan vaari, toinen Vilho-vaari.
 
Viblsp
Meillä hiukan hankaluuksia muistaa:

Äitini + miehensä = mummi + vaari
Anoppini + miehensä = mamma + pappa
Isäni + vaimonsa = pappa + isoäiti

Papat menee välillä sekaisin. Toisesta käytetään kyllä nimitystä "etunimi"-pappa ja toisesta välillä tarkennan, että minun isä. Onneksi miehen isän kanssa ei olla tekemisissä oltu vuosiin, se oli pappa aluksi myös.

Kun ite olin lapsi, mulla oli hissimummo ja papanmummo. :D Nyt kun miettii, kuulostaa varmasti muiden korvissa oudolta, mutta kuitenkin ihan luontevaa oli ja on vieläkin. Toinen asui kerrostalossa jossa oli hissi ja oli eronnut, toinen asui papan kanssa. Vieläkin kutsun noilla nimillä, vaikka toinen asui sittemmin vuosia maalla ja pappakin on kuollut.
 
Meillä on kaksi pappaa ja kaksi mummoa.

Alunperin piti tulla mummo&pappa ja mummi&vaari, mutta kun kaikki ollaan niin tottuneita sanomaan mummo ja pappa, niin se erittely sitten jäi.

Usein puhutaan paikannimillä koko mummolasta (siis tyyliin vaikka "mennään huomenna äänekosken mummolaan" ) tai sitten eritellään isovanhemmat toisistaan nimillä, esim. "Veikko-pappa" tai "Anni-mummo". Myös isomummot on vaan esim. "Hilma-mummo". Toimii meillä.
 
mari mummi
on olemassa lapsenlapsia uusioperheiden lapsia ja heidän yhteisiä lapsia ja kaikille pienille minä olen mummi riipumatta siitä kuka on isä tai äiti ja nautin kun minut on hyväksytty mummiksi
 

Yhteistyössä