onko kenenkään lapsella jouduttu kirurgisesti laskemaan kives!?

meillä on kohta(klo14.00) aika nuorimmalla urologille, vissin siellä sit samalla katotaan jo aika leikkaukseen! mua vähän jännittää. onko kellään kokemusta tälläisesta? ja kuinka normaalia on ettei kives ole vuosikkaaseen mennessä laskenut? :attn:

Mari
Alkuperäinen kirjoittaja mam-ma:
meillä on kohta(klo14.00) aika nuorimmalla urologille, vissin siellä sit samalla katotaan jo aika leikkaukseen! mua vähän jännittää. onko kellään kokemusta tälläisesta? ja kuinka normaalia on ettei kives ole vuosikkaaseen mennessä laskenut? :attn:
Meillä pojalla korjattiin laskeutumaton kives 2vuotiaana. ´Kives kuitenkin rupesi surkastumaan ja muistaakseni pari vuotta myöhemmin jouduttiin kokonaan poistamaan ja laitettiin proteesi tilalle.
Nyt poika 9v ja vuos sitten huomattiin, että terveen kiveksen ympärille tullut nestetettä, joka poistettiin pari kuukautta sitten. Normaalisti laskeutumaton kives on helppo korjata, aika harvinaista, että jotain ongelmia tulee.

hoopo
Mulla ei ole kokemusta laskeutumattomasti kiveksestä, mutta niinhän sanotaan, että se lisää kivessyövän riskiä! Mun pojalla on kivessyöpä ja ajattelin vain muistuttaa, että tarkkailkaa poikienne kiveksiä! Pienimmästäkin muutoksesta mentävä heti lääkäriin!

Yhteistyössä