Onko kenenkään äidillä/isällä narsistista persoonallisuushäiriötä, miten ilmenee?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Epäilen omalla vanhemmallani olevan. Se selittäisi niin monet lapsuudenkin asiat sekä hänen nykyisen käytöksensä miestäni ja 1-vuotiasta lastani (sekä tietenkin minua) kohtaan.

Lisäksi mietityttää, onko narsismi perinnöllistä, kun siskoni on hyvin samanlainen kuin tämä narsistivanhempani.

Vai olenko itse tosiaan ihan hullu :(
 
narsitin lapsi
Täällä ois. Isäni on narsisti. Ei se sinänsä periydy, mutta käyttätymismallit periytyy kasvatuksen ansioista. Monella mun sisaruksella on narsistisia piirteitä, myös itselläni, joillakin sitten enemmän ja joillain vähemmän. Mutta ei meistä kukaan täysnarsisiti ole.

Tuskin olet sinäkään, koska narsisti ei koskaan itse epäile olevansa sairas!
 
ap
Minulla on siskoni ja vanhempani lisäksi ollut narsistinen poikaystävä joten pakostakin alkaa miettiä, mikä vika minulla on, kun lähiympäristössäni on heitä niin paljon (siitä siis tuo oma hulluus -epäily).

Tästä tulisi monen sivun mittainen teksti jos ryhtyisin kaikki asiat kertomaan mutta just googlettamalla olen huomannut että tosi monet oireet täsmäävät.

En vain jaksaisi yhtään. Mutta isovanhempien kanssa pitäsii lapsen takia olla tekemisissä ja kyllä toinen vanhempani ja hänen kohtalonsa narsisitin puolisona huolettaa myös. Hänellä on kaikki tyypilliset uhrin piirteet ja puolustaa narsisitipuolisoaan.

Olen tosi väsynyt tähän.
 

Yhteistyössä