Onko kenenkään vauvalla todettu perunasta tulevan allergiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Meidän pojalla tulee perunasta allergiaa, niin onko se mennyt teillä ajan kanssa ohi ja peruna onkin ruvennut käymään? mietin vain tulevaa, kun eilen kattelin ruokapurkkeja kaupassa niin niissä kaikissa on perunaa mukana. oon sen verran laiska ihminen, että en jaksaisi tulevaisuudessa aina tehä vauvalle ruoat itse. Bataattia nyt kokeillaan ja se ei tee ihottumaa.

Kerhossa kävi muutama vuosi sitten äiti,jonka -00 syntyneelle lapselle ei kuulemma peruna sopinut. En muista olivatko lääkärissä testanneet. Poika söi perunan asemasta porkkanaa (iho näytti silloin mielestäniaavistuksen kelletävältä). Muistelen, että jossain vaiheessa rupesivat käyttämään pikkuhiljaa perunaa. En ole pojan äidin kanssa jutellut rupesiko peruna sopimaan pojalle.

Pojalleni ei käy peruna (2,5v) Tällä hetkellä lääkäri ehdotti että kokeolisin kolme kertaa käsiteltyä perunaa. Allergisen lapsen kanssa asiat vaan on niin että mitään valmista ei saa vaan kaikki pitää tehdä itse.

Oma poikani syö kolmea ruoka-ainetta päivittäin, muutama on rotaatiossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Kerhossa kävi muutama vuosi sitten äiti,jonka -00 syntyneelle lapselle ei kuulemma peruna sopinut. En muista olivatko lääkärissä testanneet. Poika söi perunan asemasta porkkanaa (iho näytti silloin mielestäniaavistuksen kelletävältä). Muistelen, että jossain vaiheessa rupesivat käyttämään pikkuhiljaa perunaa. En ole pojan äidin kanssa jutellut rupesiko peruna sopimaan pojalle.

yleensä porkkana on vielä allergisoivampi kuin peruna, ihme, että se kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja hepsutin:
Meidän pojalla tulee perunasta allergiaa, niin onko se mennyt teillä ajan kanssa ohi ja peruna onkin ruvennut käymään? mietin vain tulevaa, kun eilen kattelin ruokapurkkeja kaupassa niin niissä kaikissa on perunaa mukana. oon sen verran laiska ihminen, että en jaksaisi tulevaisuudessa aina tehä vauvalle ruoat itse. Bataattia nyt kokeillaan ja se ei tee ihottumaa.

oo onnellinen jos vaan peruna allergia on!

Mun tyttö on allerginen perunalle, mutta käsitelty peruna käy. Eli purkkiruuissa oleva peruna sopii, samoin nämä pakastealtaan perunat ja myös hampurilaisravitoloiden ranskalaiset. Jos kotona keittää perunoita niin maha ei niitä kestä :/

Niin meillä pojalla peruna allergia, on nyt 2v. ja ei käy vieläkään. Itse kanssa pähkäilin aikani purkkiruokien perään, ja kyllä niitä muutama löytyy ilman perunaa, meillä kun ei käynyt kananmunakaan, niin se rajoitti lisää. Laita Bonalle ja Piltille sähköpostia, niin saat perumattomat vaihtoehdot paperille, niin on helppo mennä kauppaan ostoksille!

Muistaisin kyllä että ekat taisi olla vasta 8kk eteenpäin. Mutta keitä siompia eriä Bataattia pakkaseen, esim. jääpala astioihin, niin ei tarvi jokapäivä keittää.

Siitä kyllä selviää...

Alkuperäinen kirjoittaja hepsutin:

Pari tuttua lasta on, joille ei peruna käy. Omalle käy peruna, silti moni muu ruoka-aine ei. Olisi niitä valmispurkkeja ollut kiva käyttää, mutta ei vain voitu. Pakko vaan kokata itse, halusi tai ei. Allergia ei ole valinta- eikä tahtokysymys.

Voimia kokkaukseen!

Meillä ei varsinaisesti ole todettu allergiaa, mutta kun jokunen viikko sitten aloteltiin kiinteiden syönti, niin alotin perunalla. Siinä kävi niin, et joka kerta vauva oksensi perunan kaaressa pois. Viikon kokeilin. Kerroin neuvolassa, ja täti sano ettei sitä kannata nyt sit antaa, kokeilee vaik bataattia, ja muita. Nyt sopii porkkana, päärynä ja mango, tai siis noita on maisteltu, eikä mitään oo tullu.

Pojalla ikää 4kk nyt.

Yhteistyössä