Onko kenenkään reilu 1vuotiaalla ruskeat,pehmeät hampaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Meidän kuopus onnyt 1v3kk ja hänellä on 4 kokonaan puhjennutta valkoista normaalia hammasta(2 ylhäällä ja 2 alhaalla)sitten poitsulla on ylä etuhampaiden vieressä olevat hampaat osittain puhjenneet ja ne ovat todellakin sellaiset selvästi ruskeat,toinen hammasjopa tuntui pehmeältä ja toisesta näyttää kuin olisi se hampaan pinta lähtenyt osittain pois.Olen todella ihmeissäni ja peloissani että miten nuo kaksi hammasta voivat olla tuon näköiset,ne ovat olleet tuossa puhkeamis tilassa/osittain puhjenneet jo 3 kuukautta.Täys imetin poikaa 6kk,sen jälkeen saanut soseita,11kk hapanmaitotuotteet,ei koskaan ole saanut mitään muuta imelää kuin lasten marja/hedelmä soseet.Hampaitakin on jo pesty monta kk.Imetän vielä poitsua (syö vielä myös oisin(tarkoitus kyllä vieroittaa yösyönneistä ihan pian)Varasin pojalle ensi viikoksi ajan suuhygienistille.Onko kenenkään lapsella ollut tämmöistä hampaiden kanssa ja mistä ihmeestä voi johtua?Lapsi on täysin terve poika muuten ja esim.raskaus aikana minä en käyttänyt mitään muuta lääkkeitä kuin pari panadolia.

Voi olla vaikka joku geneettinen puutos hammaskiilteessä. Mun miehen veljen toisella tytöllä oli sellainen rautahampaissa ja kaikki on jouduttu päällystämään. Itse imetin tenavia 1,5 vuotta, öisinkin ja lapsilla hyvät hampaat. En usko, että ruskeat hampaat johtuvat siitä, että imetät vielä yöllä. Muistathan, ettäpikkulapsen hampaita ei saa harjata kuin ihan hellästi.

Kaksosista toisella oli syntymähampaat ja toinen niistä on aika tumma. Ei niistä mitään ole sanottu. Ja olivat aluksi aika paljolti päällekkäin, mutta nyt siirtyneet enemmän vierekkäin.

Eivät osanneet puhelimessa sanoa että mistä voisi johtua(vaikea tietysti edes puhelimessa sanoa näkemättä ja puhelimessa oleva ei edes ollut mikään hammashoitja/lääkäri..)Minä imetin myös tuota meidän keskimmäistä lats 1v5kk ikäiseksi yöllä ja päivisin söi rintaa 1v8kk ikäiseksi ja hänellä todella kauniit,suorat hampaat..Ahdistaa ja pelottaa vaan että mistä tuo voi johtua ja mitä ne tekee nille hampaille..

Mulla oli pentuna maitohampaat sellaiset ruskeat ja äiti pelkäis että pysyvistä tulee samanlaiset mutta ihan nätit valkoiset tuli..
Syytä ei ihan varmaksi tiedetä, epäiltiin raskausmyrkytystä.

Meillä on yhdellä tytöllä neljästä muutama ruskea hammas ja heikkoa hammasluuta ovat. Jos niistä alkaa olla vaivaa, niin kuulemma poistetaan, nyt jotain pinnoitetta laitettu. Hammaslääkäri sanoi, että on sikiöajan kehityshäiriö ja ei vaikuta pysyviin hampaisiin mitenkään.

hei nimim.pii,ovatko lapsesi ruskeat hampaat maitohampaat?Ja minkäikäisenä menivät ruskeaksi vai olivatko heti puhjetessaan ruskeat?Minua pelottaa kaiken muun,lapsen hampaiden terveyden lisäksi että kuinka tutut suhtautuu kun alkavat huomata että lapsella on pari hammasta ruskeat..Varsinkin minun mummo(68v)on jo monesti kysynyt että onko teidän lapsilla hampaissa ollut reikiä tai muita ongelmia kun ovat syöneet rintaa niin kauan..

Reikäiset hampaat ovat vaaleanruskeat. Ihan näkemättä on vaikea sanoa, mutta luulisin että lapsesi on saanut hammaspöpön jostain ja hampaat ovat reikiintyneet.
Kaikki ruoka reikiinnyttää mikäli suussa on niitä pöpjä.

Omalla lapsellani on reikiintyneitä hampaita 4, yksi jo lähes syöpynyt ja 2 oli reikäisiä heti puhjetessa. Olivat just ruskeita ja se syöpynyt on pehmeä.

Jos nimim.hammaspeikko olet kuulolla niin mitä tekivät hammaslääkärissä nille pehmeille hampaille?Minä olen miettinyt pääni puhki että mistä tuo johtuu(olenko itse sen jotenkin aiheuttanut)..

Yhteistyössä