Onko kenenkään muun lapset nukkumisen kanssa näin helppoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nukkumatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nukkumatti

Vieras
*kop kop kop* heti ekana koputan puuta =) Meidän 2v siis,on ihan ihmetyksen aihe kaveri-sukulaispiireissä.Illalla kun vie omaan sänkyyn nukahtaa sinne itsekseen nopeasti ja nukkuu yön (tai jos herää,nukahtaa itse uudelleen) hyvin (paitsi tietty silloin kun on kipeenä) ja aamulla huutelee hakemaan pois sängystä(ei siis silloinkaan tule itse pois sängystä). Oli 3kk kun alkoi nukkumaan täyspitkät yöt heräämättä ja siitä asti jatkanut. Kun tavis sänkyyn vajaa vuosi sitten siirryttiin niin muistaakseni kaksi kertaa on sieltä kiivennyt itse pois. Kukaan ei oikeen usko,miten helppoa voi nukahtaminen ja nukkuminen jollekin olla.Onko tuo tyttö ihan outo =) Ja en kirjoita tätä mitenkään kerskaillekseni vaan ihan mielenkiinnosta kyselen löytyykö muita samanlaisia? Ja tuleekohan jossain vaiheessa se tappelu- ja testailukausi,kun kaikessa muussa arkiaskareessa se on jo ollut,vaan ei tuossa nukkumaan menossa?

Mun 5 v ja 3 v ovat erittäin helppoja.

Illalla menevät itse petiin, sanon hyvät yöt, valot veks, peitot päälle, ovi kiinni. Sinne nukahtavat helposti, eivät heräile öisin paitsi hyvin harvoin (jos on kova yskä tai jos ovat muuten kipeänä ). Ei puhettakaan mistään kiukuttelemisesta, sängystä pois juoksemisesta, "äiti mul on jano/pissahätä "- huuteluista, tms.

Minä olen ollut tuollainen alle kouluikäisenä. Mutta ei ole se ominaisuus perillisiin asti kantautunut. Myöhemmän iän uniongelmani kylläkin. NO, onhan se kiva ettei tarvitse aamuyöstä yksin valvoa...

Minä olen ollut tuollainen alle kouluikäisenä. Mutta ei ole se ominaisuus perillisiin asti kantautunut. Myöhemmän iän uniongelmani kylläkin. NO, onhan se kiva ettei tarvitse aamuyöstä yksin valvoa...

Juu meillä on tuo 8-vuotias ollu 6 kk iästä lähtien unelmanukkuja :) Ja on edelleenkin. 1,5-vuotias kuopus seuraa veljensä jalanjälkiä ja nukkuu kuin unelma myöskin ja on nukkunut jo 2 kk iästä lähtien :) Äitiinsä ovat tulleet :D

Meillä 1v7kk ollut kanssa aina hyvä nukkuja. Ihan vauvanakaan ei herännyt kuin kerran yössä tissille.
Eikä tosiaan tarvii kuin laskea sänkyyn, niin sinne simahtaa melki samontein :)

Meidän 3 wee ilmotti puol vuotta sitten ettei hän tarvi äitiä tai isiä kaveriks nukkumaan, hän on jo iso ja tahtoo nukkua itse. :) Syödään iltapala yhdessä, sit iltapesu, iltasatu olohuoneessa, halit ja pusut ja sit hän menee itse sänkyyn eikä nouse ennen aamua :)

Meidän poika nukkuu 8h:n yöunia, ikää 1,5kk. Melkein alusta asti nukkunu sen verran, ja nukahtaa melkein tasan 23:00 joka ilta. Välissä oli pari yötä, että herättiin viideltä syömään, mutta silloinkin simahti vielä tuntikausiksi takas nukkumaan. Toivottavast jatkuu tälleen :)

Yhteistyössä