onko kenenkään lapsi tarvinnut ympärileikkausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinkku

Vieras
Siinäpä tuo kysymys tulikin. Minkä ikäiselle tehty? Miten siitä on selvitty? Edeltikö operaatiota voimakkaat oireet?

Me mennään tänään lääkäriin 3-vuotiaan kanssa, jonka esinahka on ärtyisä, pissaaminen epämieluisaa, ja pissasuihku lentää minne sattuu.
Sukuvikaa taitaa olla kireään esinahkaan.
Voi mun pientä..

Ympärileikkauksessa esinahka leikataan pois. Ei kireän esinahan vuoksi sitä kokonaan poisteta, ainoastaan tehdään löysemmäksi, kuten Hmm-nimimerkki kirjoitti.

Eipä ne kovin helposti tee ympärileikkausta...meidän pojalta leikattiin kiinnikkeet vain. Leikkaus tapahtui sellaisella ympyrän mallisella "veitsellä" ei ole iso operaatio ja toipuminen nopeaa.

Minä en ole ikinä ymmärtänyt, mitä siinä ympärileikkauksessa nipsaistaan - tai siis mistä kohtaa? Kun ei kai siihen tule tikkejä ympäri vehkeen kumminkaan? Ei tajua.

Toivoisin kovasti, että jos jotain avaamista täytyy tehdä, että se tehtäis mahdollisimman nuorena. Ettei tartteis isompana asiaa muistella.
Onko tietoa, tehdäänkö se päiväkirurgiassa vai pitääkö jäädä yöks?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toivoisin kovasti, että jos jotain avaamista täytyy tehdä, että se tehtäis mahdollisimman nuorena. Ettei tartteis isompana asiaa muistella.
Onko tietoa, tehdäänkö se päiväkirurgiassa vai pitääkö jäädä yöks?

päiväkirurgisena....

Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
ei, mutta sitä kyllä ehdotettiin sairaalassa ja mä kieltäydyin siitä!

Miksi kieltäydyit?
Mun miehellä on ollut kireä esinahka ja härkäremmi, jota ei koskaan leikattu. Murrosiässä sitten tuli repeämiä ja nyt paljon arpikudosta. Nuorena ollut kivulias, mutta murkkuna ei ollut uskaltanut asiasta puhua!
Mielummin lapsena hetken harmi, kuin lopun ikää kiusana!

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Minä en ole ikinä ymmärtänyt, mitä siinä ympärileikkauksessa nipsaistaan - tai siis mistä kohtaa? Kun ei kai siihen tule tikkejä ympäri vehkeen kumminkaan? Ei tajua.

Esinahan alapinnalle tehdään pieni viilto, eli esinahkaa avarretaan. Muutama tikki ja homma on ok. Päiväkirurgiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
ei, mutta sitä kyllä ehdotettiin sairaalassa ja mä kieltäydyin siitä!

Miksi kieltäydyit?
Mun miehellä on ollut kireä esinahka ja härkäremmi, jota ei koskaan leikattu. Murrosiässä sitten tuli repeämiä ja nyt paljon arpikudosta. Nuorena ollut kivulias, mutta murkkuna ei ollut uskaltanut asiasta puhua!
Mielummin lapsena hetken harmi, kuin lopun ikää kiusana!

ei ollut siihen tarvetta, vaan ehdottivat ihan kulttuurillisista syystä. Siinä maassa tekevät (melkein) kaikille poikavauvoille.

muoks. tais mulla mennä ohi aiheen :|

On se tavallaan jännä, mitenkä sitä esiliinaa suojellaan noin pienenä ja sit aikuisena se mennään poistattaa jollekkin yksityiselle :D . Ja huom! ei kaikki tosin, jotkut vaan.

Yhteistyössä