Onko kenenkään lapsi pitänyt kokkisynttäreitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhmm mietin

Vieras
Tyttären 10-vuotis synttärit on piakkoin ja mietin tuollaista vaihtoehtoa. Saisivat tehdä esim muffinsseja, pikkuleipiä tms... ja vaikka coctailtikkuja saisivat itse täytellä. Saisivat itse syödä leivonnaisia ja viedä mukanaankin.

Miltä kuulostaa? Tykkäiskö sun lapsi tuollaisesta? Mun tytär oli tosi innoissaan ainakin :) Ja lisäideoita saa antaa!! =)

Kuulostaa hyvältä idealta, mutta itse en pystyisi sellaisia pitämään kun olen surkea leipuri! Mutta meillä on monesti synttäreillä ollut tacoja tai tortilloja ja niistä ovat lapset pitäneet kun saavat itse laittaa omat täytteensä.

[QUOTE="vieras";27426686]Ihan hyvä idea ja lapset varmaan tykkäis, mutta mulle liian työläs :D[/QUOTE]

Juu, ajattelin itekki että aika työläs olis... :) pitää varmaan aikaa varata enemmän mitä pari tuntia. Ja mies saa lähtä pienempien lasten kanssa pois kotoa jotta tytöt sais rauhassa touhuta. =)

Meillä on tuommoiset tällä viikolla. Tosin lapset koristelevat vain kuppikakkuja ja tekevät itse täytteen omaan pitsaansa. Mies on taas autotallissa lasten kanssa tekemässä puutöitä ja maalaamassa niitä. Ja kylppäriin laitan työpisteen, jossa lapset saavat maalata akryyliväreillä kiviä. Näitä voisi kai luonnehtia kädentaitosynttäreiksi. Ja sit esikoinen sanoi tässä eilen, että miksei pääse HopLopiin juhlimaan...

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Aivan mahtava idea!
Saanko joskus lainata meillekin?

Toki saat. =) Ite kyllä olisin lapsena tykänny kokkisynttäreistä ja nykyään ei monet lapset välttämättä saa/osaa leipoa tms niin tuntuu vielä mukavammalta jos saisivat leipoa. =)

Mymmeliisa, tulisko ideoita mitä lapset voisivat leipoa? Ajattelin että muffinssit olis sellainen suht helppo ja aika siistikin juttu ja toinen mitä voisivat tehdä, vois olla Wilhelmiinat.

Meillä on tuommoiset tällä viikolla. Tosin lapset koristelevat vain kuppikakkuja ja tekevät itse täytteen omaan pitsaansa. Mies on taas autotallissa lasten kanssa tekemässä puutöitä ja maalaamassa niitä. Ja kylppäriin laitan työpisteen, jossa lapset saavat maalata akryyliväreillä kiviä. Näitä voisi kai luonnehtia kädentaitosynttäreiksi. Ja sit esikoinen sanoi tässä eilen, että miksei pääse HopLopiin juhlimaan...

Aiettä tämä kuulostaa kivalta!! =)

[QUOTE="a.p";27426818]Toki saat. =) Ite kyllä olisin lapsena tykänny kokkisynttäreistä ja nykyään ei monet lapset välttämättä saa/osaa leipoa tms niin tuntuu vielä mukavammalta jos saisivat leipoa. =)

Mymmeliisa, tulisko ideoita mitä lapset voisivat leipoa? Ajattelin että muffinssit olis sellainen suht helppo ja aika siistikin juttu ja toinen mitä voisivat tehdä, vois olla Wilhelmiinat.[/QUOTE]

Pizza ja muffinsit lie helpoimpia.
Mutta toisaalta 10-vuotiaat jo niin isoja että voisi tehdä ihan pitkän kaavan mukaan illallisen kolmella ruokalajilla ja kattaa oikeaoppisesti ja lisätä kukat&kynttiät yms... ?
Hienosteluilta.

Kannattaa valita nopeasti paistuvia juttuja, uunin kapasiteetti on rajallinen. Pienellä porukalla onnistuu helpommin, isolla menee helposti sähläykseksi ja tilastakin tulee helposti puute.

Pizza ja muffinsit lie helpoimpia.
Mutta toisaalta 10-vuotiaat jo niin isoja että voisi tehdä ihan pitkän kaavan mukaan illallisen kolmella ruokalajilla ja kattaa oikeaoppisesti ja lisätä kukat&kynttiät yms... ?
Hienosteluilta.

Juu, ihana olis tuollainen hienosteluiltakin. :) Tässä meidän tapauksessa se olis kuitenki varmaan jos liian hieno. :D Pari vuotta jos vielä kasvaa, voisin harkita sellaista!

Yhteistyössä