Onko kenenkään lapsi lopettanut päikkärinsä jo 1,5-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tänäänkin tein 2 tuntia töitä eikä tuo silti nukahtanut :-0 Viime viikolla oli sama juttu, mutta ilta oli kyllä sitten yhtä kiukkuamista :/ Onko kenenkään lapsi lopettanut päikkärit näin pienenä? Yöllä nukkuu hyvin noin 10-12 tuntia putkeen.

Meillä on kans kotona tuo nukahtaminen hankalaa. !,5-2 tunnin jälkeen saattaa uni tulla. Itse kyllä tarvitsisin sen pienen lepohetken, vaikkakin se kuluu esikoisen kanssa touhutessa.

Meillä alkoi tuon ikäisenä kanssa kauhea nukahtamiskikkailu, toisella silmäluomet vaan lupsuu mutta ei nukahda. Autoon sammui kuitenkin aina kuin saunalyhty. Nyt jo vähän helpompaa mut edelleen n. päivä viikossa on sellainen ettei nappula nuku päikkyjä, vetää sitten 13h päikyt. Lapsi 1v9kk

Meillä on "jo" 2v2kk ja nyt yhtäkkiä alkanut temppuilemaan päikkäreiden kanssa. Kahtena edellisenä päivänä olen tehnyt pari tuntia töitä ja saanut sitten nukahtamaan, tänään yritin ja yritin ja nyt sitten tulin siihen tulokseen että ei kai tuo enää niitä päikkäreitä sitten nuku... Mutta kamalaa tää on. Tottunut saamaan sen yhden hetken omaa rauhaa kun lapset on nukkuneet päiväunia... Ja jos sekin on nyt mennyttä niin miten ihmeessä sitä jaksaa?!?!??

Anteeksi.. tuli vähän väsyneen tilitystä..

Meillä ja ihan hyvin meni silloin. en jaksanut tuota ääretöntä nukutus rumbaa ja annoin periksi... Ja sen lisäksi siis sen 2 tuntia nukutettin myös illalla.... Ja kun päikyt loppui niin illatkin helpottuivat

Meillä on "jo" 2v2kk ja nyt yhtäkkiä alkanut temppuilemaan päikkäreiden kanssa. Kahtena edellisenä päivänä olen tehnyt pari tuntia töitä ja saanut sitten nukahtamaan, tänään yritin ja yritin ja nyt sitten tulin siihen tulokseen että ei kai tuo enää niitä päikkäreitä sitten nuku... Mutta kamalaa tää on. Tottunut saamaan sen yhden hetken omaa rauhaa kun lapset on nukkuneet päiväunia... Ja jos sekin on nyt mennyttä niin miten ihmeessä sitä jaksaa?!?!??

Anteeksi.. tuli vähän väsyneen tilitystä..

Nukkuuko teidän lapset pitkiä yöunia? Meillä 1,5 v nukkuu kyllä 2-3 h päikkärit, mutta yöunet ovatkin sitten monesti vain 9-9,5 h, mikä tarkoittaa sitä, että minun on käytännössä mentävä iltaisin nukkumaan samaan aikaan lapsen kanssa, varsinkin nyt kun olen uudestaan raskaana. En vaan pärjää vähemmällä unella. Ja mä olen niin kateellinen niille, jotka iltaisin viettävät omaa aikaa miehensä kanssa tuntitolkulla ja silti saavat itsekin riittävät yöunet! Mulla on siis omaa aikaa päivisin kun lapsi nukkuu, tai oikeastaan yritän ne ajat opiskella aika huonolla menestyksellä. Miehen kanssa yhteistä lapsivapaata onkin sitten vain viikonloppuisin kun lapsi nukkuu päikkäreitä.

Kaveriperheen 1,5-vuotias lopetti kotona päikkärit, hoidossa nukkui kyllä. Pari viikkoa illat olivat kiukkua ja nukkumaan mentiin aikaisin, mutta sitten tottui.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Nukkuuko teidän lapset pitkiä yöunia? Meillä 1,5 v nukkuu kyllä 2-3 h päikkärit, mutta yöunet ovatkin sitten monesti vain 9-9,5 h, mikä tarkoittaa sitä, että minun on käytännössä mentävä iltaisin nukkumaan samaan aikaan lapsen kanssa, varsinkin nyt kun olen uudestaan raskaana. En vaan pärjää vähemmällä unella. Ja mä olen niin kateellinen niille, jotka iltaisin viettävät omaa aikaa miehensä kanssa tuntitolkulla ja silti saavat itsekin riittävät yöunet! Mulla on siis omaa aikaa päivisin kun lapsi nukkuu, tai oikeastaan yritän ne ajat opiskella aika huonolla menestyksellä. Miehen kanssa yhteistä lapsivapaata onkin sitten vain viikonloppuisin kun lapsi nukkuu päikkäreitä.

Juu, kyllä nuo nukkuvat paljon yössä (pitäis osata edes siitä olla kiitollinen..). Sellasen 12 tuntia nukkuvat.

Yhteistyössä