onko kenellekkään tuttua???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
minulla on reilu 1 vuotias tyttönen ja löysin häneltä kovan patin kylkiluiden alta välistä.... itseltäni en löydä pattia vaikka kuinka painelisin. kun hän retkottaa selkä notkolla niin patti näkyy selvästi ja muuten se sitten vain tuntuu. mikähän tämä voisi olla??? jotkut sanoo että joillakin semmonen vain on, pitäsköhän käyttää lääkärissä tai neuvolassa näytillä?

Luoja sen siihen loi, jotta röntgenhoitajilla olisi helpompaa työssään. Sitä tulee näpelöityä erityisesti rankaa kuvatessa.

Mikä lie kehityksen jäänne tai tulos. Toisilla se oikein törröttää, toisilla taas tuntuu kääntyvän sisäänpäin.

meillä nimittäin sekä lapsella että mulla se törröttää :) Toivottavasti ei tarvitse kuvattavaksi kuitenkaan paljoa joutua, vaikka kivahan se on että röntgenhoitajilla homma helpompaa sitten meidän kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut äiti:
että ootko ihan terveydenhoito alalla? tunnut tietävän asiasta.:)

Juu, olen röntgenhoitaja eli ihailen työkseni ihmisten sisäistä kauneutta. Sitä näkyy röntgenkuvissa. Hampaitaan kuvauttavat lapset ovat hauskimpia potilaita.

Alkuperäinen kirjoittaja onko siitä:
jotain haittaa, siitä miekkalisäkkeestä?

Ei yhtään sen enempää kuin vaikka sääriluusta tai polvilumpiosta. Miekkalisäke on ihan jokaisen ihmisen anatomiaan kuuluva juttu. Joillain vain näkyy selvemmin kuin toisilla. Jos ihminen tarvitsee paineluelvytystä, niin siitä on hyvä paikantaa, mistä kuuluu painella.

Yhteistyössä