Onko kenellekkään käynyt niin että lamput menee itsekseen päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taikatassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos se on niitä pistorasiaan tulevia yölamppuja, niin niissä on aika monessa hämäräkytkin eli siellä lampun luona oli sen verran hämärää, että se syttyi.

Alkuperäinen kirjoittaja taikatassu:
Katkaisia siitä löytyy, mietin oisko joku sähkövika ollut?

Onko siinä keinukytkin (toinen puoli nousee ylös, kun toinen menee alas)? Joskus ne jää sellaiseen puoliväliasentoon, kun huolimattomasti laittaa ja voi jostain täräyksestä mennä päällekin.

Joo, mä istun sellaisen vilkkuvalon alla parhaillaan :laugh:
Kun laittaa vedenkeittimen päälle, se sammuu. Kun laittaa pyykkikoneen päälle se sammuu.
Kun ihan mikä vaan sähkölaite menee päälle se sammuu ja syttyy taas kun sille sopii. Ja joskus, mutta harvoin, toi virransyötön epätasisuus sytyttääkin valot, mutta ei ne kyllä koskaan ole jääny päälle, vilkahtaa vaan.

Meillä kerran syttyi keittiönlamppu kotona, kun olin vielä pieni. Tämä tapahtui ukkosen jälkeen. Lamppua ei saanut sammutettua katkaisijasta ja kohta rupes käry haisemaan. Onneksi isä ei ole mikään peukalokeskelläkämmentä mies, vaan sai kytkettyä sähkönpois ja purettua lampun ennen kuin syttyi tulipalo. Kyseessä oli siis kiinteästi seinään asennettu lamppu.

Alkuperäinen kirjoittaja annnas:
Alkuperäinen kirjoittaja taikatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja annnas:
Tossa meidän lähellä on yksi katulamppu, se on pari kertaa sammunu joka keskiviikko n. klo 17.30 juuri kun kävelen sen ohi :o

No syttyykö se sun jälkeen uudestaan? ;)
3

Ei ainakaan sillä aikaa kun olen siinä tiellä.

Nyt se sammu taas ku kävelin sen ohi ja kello oli vasta neljä :whistle:

Yhteistyössä