Onko kenellekään määrätty Miranaxia migreeniin?

Onko siitä ollut kuinka hyvin apua?

Lääkäri määräs tänään Miranaxia migreenin hoitoon. Oon ennen ottanut kaks buranaa tunnin välein migreeniin, mutta burana ei lääkärin mukaan ole oikein hyvä.

Samalla sain käsiä varten rasvaa, jotain Essex plussaa. Toivottavasti auttaa kuiviin sormenpäihin.
 
Minulla oli noita joskus 10v sitten. Sikäli olen huono esimerkki niiden hyvyydestä tai huonoudesta, kun minulla pää on jonkinasteisesti joka päivä kipeä, eikä mikään hyvin auta. Mutta muistelen, että noista oli enemmän apua kuin panadolista yms ja nehän oli sinisiä, joten siitä väristäkin irtosi jotain iloa :D
 
Mulle määrättiin sitä migreeniin ja sitten kun ei toiminu oikein ninku piti niin määrättiin jotain keltasia pyöreitä nappeja,mutta valitettavasti en nimee muista ollenkaan.. :whistle:

Miranaxit ei oikein toiminu migreeniin mutta särkylääkkeenä se käy..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 19:52 meeri kirjoitti:
Hei pakko kysyä,miten monta kohtausta "sieditte" ennen lääkäriin menoa ja onko niissä oltava joku raja,esim väh 2 kohtausta kuussa jne...kyselee tyhmiä :/
Mulle tuli n.2 kohtausta/vko puolen vuoden ajan..Sit menin lääkäriin.
Määräs pahoinvointilääkkeitä ja miranaxia.Oksennan siis usein kohtauksen sattuessa..
 
Ootteko koskaan kokeilleen vyöhyketerapia migreeniin, on muuten tehokasta, tehdään jalkapohjien hieronnalla ja nilkkaan asti, sekä kestää tunnin ja noin 30 ? kerta.

Mie oon käyny monia vuosia ja sillä saanu hallintaan tuon migreenin. Käy myös miehillekkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 19:52 meeri kirjoitti:
Hei pakko kysyä,miten monta kohtausta "sieditte" ennen lääkäriin menoa ja onko niissä oltava joku raja,esim väh 2 kohtausta kuussa jne...kyselee tyhmiä :/
Mulla on ollut migreeniä silloin tällöin yli vuoden ajan. Lääkäri ei kysynyt mitään kuinka usein on ollut.

Mä olen ennen tosiaan ottanut kaks buranaa tunnin välein eikä se ole kuulemma hyvä. Burana ei auta niin hyvin, tuo Miranax on nopeavaikutteisempi ja pitkätehoisempi.

Jos migreeni menee pahemmaksi eikä tuo lääke auta, niin pitää mennä uudestaan lääkäriin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 19:54 mimmali kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 19:52 meeri kirjoitti:
Hei pakko kysyä,miten monta kohtausta "sieditte" ennen lääkäriin menoa ja onko niissä oltava joku raja,esim väh 2 kohtausta kuussa jne...kyselee tyhmiä :/
Mulle tuli n.2 kohtausta/vko puolen vuoden ajan..Sit menin lääkäriin.
Määräs pahoinvointilääkkeitä ja miranaxia.Oksennan siis usein kohtauksen sattuessa..
Joo mulla siis tuo oksentaminen on ainoa mikä "laukaisee" kohtauksen
 
Pakko kysyä että ootteko koskaan joutunu sairaalaan migreenin takia?
Mä jouduin n.2v sitten ensiapuun silmäkivusta,migreenistä ja pahoinvoinnista.Sain kankkuun 2 piikkiä ja lepäsin sen illan siellä.Sen jälkeen en oo ollu migreenin vuoksi mutta ne piikit todellakin tehos. :)
Rupes vaan nukuttaan.. :whistle:
 
Mä en oo koskaan migreenin takia oksentanu. Mulla on niitä näköhäiriöitä silmissä, ei tahdo edes nähdä mitään ja pää on aivan järjettömän kipeä. Ensin tulee näköhäiriöt ja sitten päänkipu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 20:00 mimmali kirjoitti:
Pakko kysyä että ootteko koskaan joutunu sairaalaan migreenin takia?
Mä jouduin n.2v sitten ensiapuun silmäkivusta,migreenistä ja pahoinvoinnista.Sain kankkuun 2 piikkiä ja lepäsin sen illan siellä.Sen jälkeen en oo ollu migreenin vuoksi mutta ne piikit todellakin tehos. :)
Rupes vaan nukuttaan.. :whistle:

Mie oon, toissa vuonna 7 kertaa pitkittyneiden migreenien takia. Katkastiin ensin Perfalgalilla (parasetamolia) ja kun siitä loppu teho ni sain Färkkilän tippaa 12h tiputuksena. Pahimmillaan olen menny sinne jalat puutuneena varpaista polviin asti ja valkosena ku mikä (hoitajan mukaan kilpailin seinän kanssa). Kun sama hoitaja tuli seuraavana aamuna vuoroon ja löys mut päivystyksestä verhon takaa oli hieman yllättyny mut sano et näytän paljon paremmalta kun edellisenä iltana. Sain hoitajalta vähän nuhteita kun odotin n. 4 h ennen ku menin sinne. Sain töissä aamulla migreenikohtauksen johon otin Almogrania ja se vei jaloista tunnon kokonaan. Hemiplegikkona en saa käyttää täsmiä ollenkaan (halvausvaaran takia) vaan oon nykyään pelkkien kipupiikkien varassa.


ammis

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 20:03 Scarlett-79 kirjoitti:
Mä en oo koskaan migreenin takia oksentanu. Mulla on niitä näköhäiriöitä silmissä, ei tahdo edes nähdä mitään ja pää on aivan järjettömän kipeä. Ensin tulee näköhäiriöt ja sitten päänkipu.
Mulla samaten. en oksentele mutta näköhäiriöillä alkaa ja sit iskee se pääkipu. Miranax (siniset) ollut jo vuosia ja hyvin on tehonnut kun ymmärtää ottaa hyvissä ajoin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 20:54 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 20:03 Scarlett-79 kirjoitti:
Mä en oo koskaan migreenin takia oksentanu. Mulla on niitä näköhäiriöitä silmissä, ei tahdo edes nähdä mitään ja pää on aivan järjettömän kipeä. Ensin tulee näköhäiriöt ja sitten päänkipu.
Mulla samaten. en oksentele mutta näköhäiriöillä alkaa ja sit iskee se pääkipu. Miranax (siniset) ollut jo vuosia ja hyvin on tehonnut kun ymmärtää ottaa hyvissä ajoin.
Lääkäri sanoikin, että heti kun vain vähänkin tuntuu siltä että migreeni olis tulossa, niin pitää ottaa lääke. Pitää varmaan aina kuljettaa paria tablettia mukana, aina on buranaakin laukussa.
 
:wave: miranaxia on ukon kanssa pistelty poskeen jo useempi vuosi.. mulle määrättiin jo pikkulikkana. migreeni tulee näköhäiriöinä, yleensä tuota lumisadetta tai joku palaa! :whistle: siis ihan oikeet liekit näkyy silmissä... outoa ja sitten alkaa päätä kirrata! miranaxi on auttanu, miehellä kans migreeni ja kokeili noita ja auttoi! on myös hyvä muissakin kivuissa!
 
On määrätty ennen triptaanilääkityksen kokeilua. Eli ei auttanut varsinaiseen migreeniin.

Ja kun joku kysyi, niin olen ollut muistaakseni 3 kertaa sairaalassa migreenin takia. Nyt *koputtaa puuta* näyttäs olevan tauti paljon paremmalla tolalla kun aiemmin enkä ole joutunut noita vahvoja lääkkeitäkään pariin vuoteen syömään.

Akupunktio ja vyöhyketerapia on auttaneet myös minulla.
 
Mulle on määrätty, vaikka mulla on epätyypillinen migreeni. Miranax auttaa, jos ottaa heti ensi oireisiin.

Sairaalassa olin viime syksynä, kun en saanut särkylääkkeitä syödä ilman lääkärin määräystä, niin ottivat polille tarkkailuun päiväksi.
 

Yhteistyössä