Onko kenellekään muulle käynyt niin, ettei enää oikein pidäkään lapselleen antamastaan nimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolona

Vieras
Itse en tätä kenellekään myöntäisi, mutta näin on käynyt. Vanhemmalle tyttärelle 10v sitten antamani nimi ei enää tunnu kivalta ja kauniilta. Ei se nyt ihan karmeakaan ole, mutta harmittaa välillä, kun nykymaullani olisi niin paljon kivempiakin. Nimimuoti on tietysti muuttunut mikä vaikuttaa ja mun nimimaku tavallaan aikuistunut. Tykkään nykyään aika tavallisista perusnimistä ja silloin (melko nuorena) tykkäsin harvinaisemmista ja enemmän "väännellyistä".

Niinhän se kait menee, että nyt on muodissakin ne ns. perusnimet (vanhahtavat), eli 10 vuoden päästä ne nykyiset saattaa monia harmittaa kun kaikki on taas Jennicoita ja Mikueleita :)
Mutta kyllä, ihan varmasti monikin ajattelee samoin...ja aina voi hommata lisää lapsia ja antaa niille ne uudet nyt mieleiset nimet :P Musta tuntuu taas toisin päin ettei lapsia ole tarpeeksi kaikille kivoille nimille :)

Kyllä tämän nimenvaihdon pitäisi olla yhtä helppoa kuin puolison vaihtaminen. Nykyäänhän kyllästytyään kaikkeen parissa vuodessa, jos niinkään pitkään jaksaa samoja asioita kuten miestä tai lapsen nimeä.

Mä en oikein edes ole miettinyt lasteni nimiä sen jälkeen kun ne on lapsille annettu. Jotenkin ei osaa lasta muun nimisenä ajatellakaan, ja kivoilta nimet tuntuu edelleen. Meillä ainakin toinen etunimi on jäänyt niin vähälle käytölle ettei sitä oikein muistakaan, lukee vain joissain virallisissa papereissa, kela-kortissa yms. Jotenkin sitä toista/kolmatta etunimeä tulee mietittyä paljon silloin kun lapsi syntyy ja saa nimen, mutta ei sillä kovin suurta merkitystä ole loppujen lopuksi. Tuli vaan mieleen nimipohdinnoista, vähän asian vierestä.

En minäkään antaisi samoja nimiä lapsilleni, jos saisin ne vasta nyt. Nuorena ajattelin nimet aivan toisilla mielikuvilla. Mutta ei ne nyt kauheasti harmitakkaan, tottumuskysymys. Eivätkä lapset ole valittaneet. Täällä palstalla jos lueskelee juttuja niin harmittaa enemmän kun jotkut nimiasiat ovat NIIN tärkeitä, mutta ei niitä muuten tule ajatelleeksi.

Yhteistyössä