Onko kenelläkään vauva laskeutunut raskaana ollessa aikaisessa vaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miulla ei laskeutunu ollenkaan. piti ponnistaa synnytystilanteessa synnytyskanavaan ensin ja sitten ulos. neiti vissiin aatteli että siellä masussa on niiiiin kiva olla ettei aikonukkaan tulla ulos :D

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Mulla oli viikolla 29-30 jo kohdunsuu auennut ja suunnilleen "hiukset näkyi". Tuskainen loppuraskaus oli, mutta syntyi rv39, kalvojen puhkaisulla.

Jouduit ilmeisesti vuodelevossa olemaan loppuraskauden? Minä en viel tiedä että onko paikat miten auennu, selviää sekin sit siellä ultrassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
miulla ei laskeutunu ollenkaan. piti ponnistaa synnytystilanteessa synnytyskanavaan ensin ja sitten ulos. neiti vissiin aatteli että siellä masussa on niiiiin kiva olla ettei aikonukkaan tulla ulos :D
Huh! Kauanko kesti ponnistusvaihe?

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mulla oli viikolla 29-30 jo kohdunsuu auennut ja suunnilleen "hiukset näkyi". Tuskainen loppuraskaus oli, mutta syntyi rv39, kalvojen puhkaisulla.

Jouduit ilmeisesti vuodelevossa olemaan loppuraskauden? Minä en viel tiedä että onko paikat miten auennu, selviää sekin sit siellä ultrassa.

Joo, rennosti piti ottaa. Vain 4 päivää lepäsin sairaalassa. Kotiin pääsin, koska ei mitään supistuksia ollut.

Onko teillä se pää ollut alhaalla mutta silti liikkunut vai tarkoitatteko laskeutumisella sitä, että on jo tosiaan kiinnittynyt ja ihan alhaalla ja lähtöasemissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko teillä se pää ollut alhaalla mutta silti liikkunut vai tarkoitatteko laskeutumisella sitä, että on jo tosiaan kiinnittynyt ja ihan alhaalla ja lähtöasemissa?

No siis mulle ainakin se terveydenhoitaja sanoi, että on vauvan pää ihan tuolla minun jalkojen välissä jo..

Vauva laskeutui jo viikolla 27+, neuvolalääkäri tuumas että päähän täältä tuntuu... kyllähän sen itsekin ties kun painoi niin alas. saikulla loppuun asti, 32 viikolle vaan lepoa. 34 viikon jälkeen touhusin kaikenlaista ja vasta 39+ syntyi. Vaan kyllä minä ainakin olin tosi huolissaan että vauva syntyis etuajassa, mut onneksi ei sitten kuitenkaan.

Paikat oli sentin verran auennu. Kevyttä liikuntaa saa harrastaa, mutta ei rehkiä. Vauva on vaan nyt päättänyt että on mukava köllötellä jo ihan pää alaspäin, ja on survonut itsensä tuonne ihan alas. Eli sinäänsä kaikki ihan ok.

Mulla vasta viikkoja nyt kasassa 29+6, ja kävin äsken neuvolassa niin terveydenhoitaja sanoi että vauva on jo laskeutunut! :o Tunnin päästä olen menossa ultraan.

juu mulla kans..ja niin alhaalla oli että pää painoi hulluna..kiinnittyikin toosi aikasin syntyi kuitenkin vasta 40+5 ja käynnistyksellä kun ei pirhana meinannutkaan tulla ;)

Paikat oli sentin verran auennu. Kevyttä liikuntaa saa harrastaa, mutta ei rehkiä. Vauva on vaan nyt päättänyt että on mukava köllötellä jo ihan pää alaspäin, ja on survonut itsensä tuonne ihan alas. Eli sinäänsä kaikki ihan ok.

Sisä- vai ulkosuu oli auki? Oliko kohdunkaula lyhentynyt?

Minulla kakkonen laskeutui todella aikaisin, kuukausi ennen laskettua aikaa ei kohdunkaulaa ollut ollenkaan jäljellä ja olin 4cm auki, lääkäri varoitteli että vauva voi tulla koska vaan. Vauva syntyi kolme päivää ennen laskettua aikaa, ja mikä parasta- synnytys meni nopeasti ja kivuttomasti :)

(onneksi minulla oli koko raskauden hyvä olo... vaikka lopussa pyöräileminen ei oikein enää luonnistunut)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Huh! Kauanko kesti ponnistusvaihe?

15 minuuttia kuitenkin vaan :D 3:lla ponnistuksella vauva synnytyskanavaan ja 4:llä ulos. mutta kyllä meinas pää revetä!

Yhteistyössä