Onko kenelläkään tätä samaa ongelmaa??? (Vessassa käyminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyynel"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyynel"

Vieras
Minulle on jo jostain lapsesta/varhaisteinistä lähtien kehittynyt aivan kamala ongelma vessassa käymisen kanssa.. Kun en kehtaa pitää mitään ääntä sielä vessassa! Hienosti sanottuna "pissalla" käyminen on kaikista pahinta, koska tuntuu ettei sitä lirinää pysty estämään mitenkään. Isommalla hädällä käyminen on helpompaa, paitsi niissä tilanteissa, jos mahassa on kauheasti ilmaa, tai maha on löysällä.

Mutta tosiaan, minulle on kehittynyt tästä jo aivan kamala sosiaalisia tilanteita rajoittava ongelma. Jos olen jonkun luona vain käymässä, niin pidättelen siihen asti että pääsen kotiin omaan rauhaan. Mutta sitten kun on ystävien kesken näitä illanistujaisia, ja on vain pakko käydä vessassa, varsinkin jos alkoholi kuuluu iltaan. Yritän varovasti päästellä, ja monesti se virtsa ei meinaa tulla millään, kun jännitän niin lujaa. Muutaman kerran on porukka alkanut jo ihmetellä, että mikä minulla kestää, kun yritän pikkuhiljaa lirutella niin ettei kuuluisi mitään ääntä. Ja tuo ihmettely on vielä entisestään pahentanut ongelmaa, monesti saan päästettyä rakon vain osaksi tyhjäksi, ja hätä on edelleen kun vessasta tulen :(
Silloin on helpompaa, jos on esim. musiikkia, jolloin kukaan ei niin hyvin kuule. Ja kaupoissa ja muualla yleisissä vessoissa on helpompaa, kun yleensä ihmisten puhe ja muu meteli peittää kaiken alleen ja pystyn olemaan rennommin.

Mutta tosiaan monet illanvietot ja vierailut ovat menneet pilalle, kun kärvistelen kipeän mahan kanssa pissahädässä, enkä joko kehtaa mennä vessaan, tai sitten en saa rakkoa kunnolla tyhjäksi :( Jopa parisuhteissa tästä asiasta on tullut ongelma, yhdenkin miehen luona en pystynyt kuin suihkussa käydessäni päästämään. Hänellä oli pieni yksiö ja vessa niin että kaikki kuului kun sinne meni.

Ihmettelen kaikkia ihmisiä, miten he onnistuvat käymään vessassa niin, että mitään ei kuulu, ja silti suoriutuvat vessasta ulos minuutissa. Siitä ainakin tiedän, että muutkin häpeävät "estotonta" vessassa käymistä, koska kukaan tutuistani ei käy vessassa niin että lorottelisivat ihan huoletta. Ihmettelen vain miten he onnistuvat siinä.

En itse edes muista enkä ymmärrä, mistä tämä ongelma on alunperin alkanut.. Enkä todellakaan tehnyt aloitusta provotakseni, tämä on minulle ihan todellinen ongelma :(

Kohtalotovereita??

parasta vessassa käymisessä on se kun saa pieraista oikein kovaan ääneen useasti niin että pönttö kaikuu. parasta jos samalla puhuu oven takana odottavalle miehelle. usein syön papuja jotta tämä onnistuisi mahdollisimman mallikkaasti.

no ongelma ratkeaa sitten kun saat lapsen. Meinaan sen jälkeen et enää pääse yksin vessaan ja sinusta tulee jopa niin estoton, että voisit käydä töissä vessassa ovi auki...

Mutta noin ensiavuksi voisin sanoa, että KAIKILLA LORISEE. Sitä vaan ei kukaan oikeasti kuuntele. Jos sen kuulee, niin aktiivisesti "ei kuuntele". Se nyt vaan on ääni, joka kuuluu elämään.

Entä bidee-suihku? Sen kanssa voisi loristaa niin sitten ei se toinen lirinä kuulu? Tai sitten vanha kikka -useammin isomman asian kanssa käytetty- vedä hyvähkö määrä vessapaperia ensin sinne pyttyyn, se vaientaa ääniä. (ja estää veden loiskahtamisen pyllynposkille)

Lopuksi: koita nyt vaan päästä yli siitä. Kylä maailmaan ääntä mahtuu.

Pissalla käyminen ei mulle oo missään ongelma, mutta isommalla hädällä on. Mulla on vielä laktoosi-intoleranssi, ja stressivatsa, niin näitä tilanteita tulee liian usein, että joudun käymään muualla kuin kotona. Jos vatta on ihan normaali, käytän juuri tuota edellisen kirjoittajan vessapaperi kikkaa.. jos löysällä, pidättelen vatta kipeenä tuskissani kotiin asti. Inhoan käydä silloin muualla vessassa. Kun seurustelin mieheni kanssa, karkasin aina jollain tekosyyllä kotiin vessaan..

Ajattele asiaa niin, että kuninkaallisetkin käy paskalla. Se on yhtä luonnollinen tapahtuma kuin yskäisy tai puhuminen. Itse asiassa monien suusta tulee paljon nolompaa ääntä kuin pöntöllä istuessa. Joskus se pissa tulee iloisesti lorottaen, joskus menee pöntön seiniä pitkin ja pitää lähes olematonta ääntä. KAIKKI käy kusella, ihan jokainen meistä. Paitsi ne, joilla on kestokatetri. Sun tarttis nyt keksiä jokin juttu, millä sisäistäisit sen ja alkaisit rentoutua.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29706762:
Ajattele asiaa niin, että kuninkaallisetkin käy paskalla. Se on yhtä luonnollinen tapahtuma kuin yskäisy tai puhuminen. Itse asiassa monien suusta tulee paljon nolompaa ääntä kuin pöntöllä istuessa. Joskus se pissa tulee iloisesti lorottaen, joskus menee pöntön seiniä pitkin ja pitää lähes olematonta ääntä. KAIKKI käy kusella, ihan jokainen meistä. Paitsi ne, joilla on kestokatetri. Sun tarttis nyt keksiä jokin juttu, millä sisäistäisit sen ja alkaisit rentoutua.

monien suusta tulee paljon nolompaa ääntä kuin pöntöllä istuessa!

Aivan loistavasti sanottu! :D :D :D

[QUOTE="pieras";29706778]monien suusta tulee paljon nolompaa ääntä kuin pöntöllä istuessa!

Aivan loistavasti sanottu! :D :D :D[/QUOTE]

Piti vielä tarkentaa, että ei äänessä sinänsä mitään, mutta ne sanat ja lauseet mitä sieltä tulee, niin suattaapi olla paljon nolompaa kuin pikku laktoosiripuli :).

Paperia vaan tukit tarpeeksi sinne pönttöön niin se poistaa isommat lorinat. Myös veden voi laittaa päälle ikään kuin pesis käsiä (tosin sitten ne pitää jättää pesemättä lähtiessä). Käy myös veskissä tarpeeks USEIN jolloin kusisuihku pysyy pienempänä.

Itselläni oli nuorena sama ongelma, jossain vaiheessa jouduin tekeämään niin paljon kaikkea muuta noloa että se jäi pois. Lisäksi alkoi ikään kuin veetuttaa se, että mun pitäisi elää elämäni jotenkin sievistellen, varoa omaa olemassaoloani. Eihän se niin voi mennä, kaikilla on oikeus olla ja elää!

Olkaa lorina- ja loiskauskammoiset kuitenkin maltillisia sen vessapaperin kanssa. Nimittäin se on oikeasti noloa, jos tukkii jonkun toisen vessan ylimääräisellä paperilla. Normaaleissa vessaäänissä taas ei ole mitään hävettävää.

Pystyisitkö aloittaja tunnustamaan tuon kammosi jollekin/joillekin läheisillesi? Jos ensin jonkun läheisen seurassa koittaisit normalisoida vessassakäyntitilanteet, ehkä se sitten olisi helpompaa vähän vieraammassakin seurassa.

Tässähän on suuri ongelma se, ettei ap kehtaa käydä pissalla ennen kun on ihan pakko. Ja kaikki tietää, että pissahädän ollessa valtava, tulee se myös paineella ja lorinaa tulee varmasti enemmän.
Mulle se on aivan sama vaikka mä kuulostaisin kusevalta hevoselta, jos on hätä niin sitten käyn vessassa.
Ei kukaan kiinnotä huomiota toisten pissa-ääniin, oikeesti :D

Mulla on maha ollut aina huono, sukuvika. Pelkäsin lähteä mihinkään kunnes reilusti kerroin niille kenen kanssa olen tekemisissä että vessa pitää olla lähellä ja en voi asialle mitään. Nyt kaveritkin mm. shoppaillessa ollessamme katselee kaupat missä on vessa. Enää ei tarvi hävetä vaan mennä reilusti eteenpäin. Nyt ruokavalion avulla maha on parempi, kiitos kavereiden jotka ovat siinäkin auttaneet.

Mä laitan aina wc-paperia sinne pytyn pohjalle, niin se vaimentaa kaikki äänet.
Paitsi tässä nykyisessä kodissa meillä on jotkut antiikkiset vessanpytyt ja siinä on niin iso se vesipinta-ala, että monasti on pytty melkein tukossa, kun joutuu holvaamaan paperia ihan älyttömät määrät, ennen kun kaikki vesi menee peittoon.

Aapee, jos sä olet jonkun ihmisen luona tai vaikka yleisessä vessassa ja kuulet lorina ääntä, niin mitä ajattelet siitä? Muut ajattelee luultavasti aivan samalla tavalla, eli eivät mitään :D
Kaikki tietävät, että kun ihminen menee vessaan, niin se menee sinne pissalle tai kakalle.

Oletko kokeillut istua eri asennoissa / eri kohdissa siinä pytyllä? Yleensä mitä lähempänä pöntön reunaa istuu, sitä todennäköisemmin pisut lentää siihen posliinipyttyyn, eikä suoraan veteen, jolloin äänikin yleensä vaimenee huomattavasti. Harjoitteles siis eri "asentoja", eli liikut pöntöllä ja huomaat kyllä että sieltä löytyy sellaisia quiet spotteja, joista lähtee hädintuskin mitään ääntä.

Multa harvemmin kuuluu "lorinaa", vaikka en vuorailekaan pönttöä paperilla tms. Avainsana tuohon on juurikin se asento, jossa pöntöllä istut. Kokeile vaikka istua aika edessä ja pienessä etunojassa, ei kuulu mitään. Jos on kova hätä, niin ei ainakaan kuulu kuin suhinaa posliinia vasten, joten pikku hiljaa pissiessäsi luultavasti saat vaan suuremman äänen aikaan.

Yhteistyössä