Onko kenelläkään tälläisia Ikeasta ostettuja verhoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60111203

Nyt en kysy onko kauniit tms, mutta minua kiinostaa kun tuossa on tälläinen systeemi:Sisältää silitettävän SY-pikapäärmäysnauhan. Verho on helppo lyhentää halutun pituiseksi ilman ompelemista.
Eli tuleeko tuommoisella systeemillä siistit reunat?

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60111203

Nyt en kysy onko kauniit tms, mutta minua kiinostaa kun tuossa on tälläinen systeemi:Sisältää silitettävän SY-pikapäärmäysnauhan. Verho on helppo lyhentää halutun pituiseksi ilman ompelemista.
Eli tuleeko tuommoisella systeemillä siistit reunat?

meillä on yhet verjot "lyhennetty" tuollain ja aivan jostain takapuolesta!!! riippuu varmasti verhon materiaalista mutta meillä ei toiminut ainakaan.

Meilläkään ei noita verhoja ole (muita ikean verhoja kyllä ) ja kaikki verhot lyhennän tuolla systeemillä ja hyvin toimii :) siistimmät tulee noin kuin minun ompelutaidoilla jos ompelisin.

Se pikapäärmäysnauha on ihan tavallista liimanauhaa, saahan sillä lyhennettyä, mutta ei se siisti ole, eikä välttämättä kestä kovin montaa pesua, vaan alkaa repsottamaan. Aina on parempi tehdä kunnon päärmeet.

varmaan riippuu tekijästä ja kankaasta.
Meillä on aina onnistunut tuolla liimanauhalla lyhentäminen :)
Jos et usko, että tulee kaunista jälkeä, niin ainahan voi ommella...?

Mulla on kahdet tuollaiset verhot ja olen lyhentänyt toiset sillä liimanauhalla. Ei tullut hyvä. Kangas on niin ohutta että liima pursuaa siitä läpi ja nauha vaatii suuremman kuumennuksen kuin verho oikeastaan kestää. Saa ne sillä lyhennettyä, mutta hyvä siitä ei tule.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedättekö et saako sen nauhan pois siitä miten helposti jos tartteekin esim lyhentää / pidentää lisää niitä verhoja jossain vaiheessa?

Se kangas leikataan poikki sen nauhan vierestä, joten pidentää ei pysty, mutta sen saa silitettyä "auki"

Yhteistyössä