Onko kenelläkään ollut jatkuvaa aamupahoinvointia, kun EI ole raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MT

Vieras
Siinä kait se kysymys jo tulikin.

Mulla on nykyään aina aamuisin huono olo, raskaana en ole.
Oksettaa ja esimerkiksi hampaiden pesu on mahdotonta ilman että meinaa laatta lentää.

Tätä on kestänyt jo tosi pitkään ja alkaa hermot mennä. Pakko marssia lekurilta kysymään jollei lopu. Pohdin josko ois kotikonstein mahdollista helpottaa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Mistä on johtunut?

Ps: sais nää kirjautumisongelmat jo hävitä pikkuhiljaa....

Mulla oli kanssa yhteen aikaan oksettava olo aamuisin vaikka raskaana en siis ollut. En tiedä mistä se johtuu ja sitä kesti arviolta noin puolivuotta. Hampaitten pesu oli kyllä kurjaa ja välillä meinasi tulla oksennus heti aamupalan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja olipa joo:
Mulla oli kanssa yhteen aikaan oksettava olo aamuisin vaikka raskaana en siis ollut. En tiedä mistä se johtuu ja sitä kesti arviolta noin puolivuotta. Hampaitten pesu oli kyllä kurjaa ja välillä meinasi tulla oksennus heti aamupalan jälkeen.

Sullako sitten yhtäkkiä vain loppui tämä? Mullakin kestänyt jo useamman kuukauden...tosi outoa.

Piparisuu meillä ei ole ehkäisyä käytössä, joten ei voi kohdallani johtua sellaisesta.

Lasillinen vettä tyhjään mahaan ja ruokailu vasta hetkenpäästä. Vatsa ei ehkä aamulla ole vielä hereillä. Olen itse aamuuninen ja en kykene heti herättyäni syömään mitään.

mullakin oli yhteen aikaan eikä se jäänyt aamuun vaan pitkin päivää jossain kaupassakin yhtäkkiä alko kökittämään sitä kesti 2-3kk nositen se hävis mutta taas alkanut tänäänkin esim 3 kertaa jo tehny pahaa
enkä myöskään raskaana

minulla kans ollut nyt pientä pahoinvointia aamuisin ja monesti olenkin aikonut testin ostaa, mut enpä ostanu! tänään kävin lekurilla ja menkatki alko just, joten en ole raskaana... en tiiä johtuuko itellä siitä, et illalla pyrin siihe etten söis enää, että onko aamulla siks vähä huono olo!

Stressi?

En tiedä olisko sit stressiperäistä. Olen kyllä parin vuoden aikana alkanut enempi reagoimaan kropalla tunnetiloihin. Esim. jos olen vihainen niin vatsa tulee kipeäksi.
Työ on kyllä mulla ollut viime aikoina melko stressaavaa, mutta en ainakaan tiedosta stressaavani sillä lailla...ja toisaalta miksi se sitten olisi juuri aamuisin levätyn yön jälkeen, jos stressistä johtuu? En tiedä...

Lasillinen vettä tyhjään mahaan ja...

Juu no mä en oikein ole koskaan pystynyt syömään heti herättyäni, mutta vettä mulla on aina yöpöydällä ja ensimmäiseksi kun nousen juon vähän.

Tuosta iltasyömisestä...

En huomaa eroa siihen että olisinko illalla syönyt vai en.

Minä olen kärsinyt aamupahoinvoinnista pienen ikäni, en ole sitä pitänyt mitenkään vaarallisena. Helpottaa jos saan syötyä, mutta yleensä mikään ei maistu. Sitten tempaisen kahvin ja sen tietää mitä SE vatsalle tekee. Mä luultavasti tapan vatsani.

mulla on ollu vastaavaa n 10v sitten. Lääkärissä löytyi sit Keliakia, mutta tämä pahoinvointi ei ole keliakian oire. Nyt samaa ongelmaa myös minulla taas ollu jo monta viikkoa!
Ja en tiedä mistä johtuu stressistäkö?

mulla jo kuukausia oksennus aamuja, tunti vähän yli helpottaa . Ite ajattelin stressiä ,huonot ruokailu tavat ......Ainakin minä menen lääkäriin ,mulla menee hernot .ei jaksa------

,

Mulla on tänä syksynä ollut kanssa muutaman kerran tosi rajua aamupahoinvointia. Ja näin valitettavasti myöskin nyt tänä aamuna. Pahoinvointi ei ole vain pientä kuvotusta vaan olo on vähän samankaltainen kun vaikka oksennustaudissa. Siis näiden aamupahoinvointien aikana oksennan aina ainakin pari-kolme kertaa. Pahoinvointi alkaa yleensä pienellä vatsakivulla ja hikoilulla.

En ole raskaana. varmistin oikein testillä, vaikka syön pillereitä ja käytän kumppaneiden kanssa aina kortsua.

Kyllä, kyllä ja kyllä. Nämä kaksi edellistä viikkoa olen myöhästynyt koulusta sen takia, kun joko yökkään, pääsen vessanpytylle asti tai sitten pahimmillaan pyörryn. Olen neitsyt, joten raskautta se ei varmana ole. Syynä voi siis mahdollisesti olla stressi tai sitten jokin nopeaan tahtiin muodostuva allergia.

Minulla on semmoista aamupahoinvointia, että minulla on niin paha olla aamulla herätessäni, että työnnän sormet kurkkuuni ja yökkäilen nesteitä tai oksennan joa mahassa on jotain mitä tulla ylös. Eli heti ei-virkeänä herätessäni suuntaan vessaan ja tämän jälkeen olo vähän helpottuu. Tätä on jatkunut jo pari kk. Stressiä?

Yhteistyössä