Onko kenelläkään muulla tuppisuumiestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä ja lapset ollaan puheliaita mutta mies on tosi hiljainen. Vuosien mittaan se on vaan mennyt pahemmaksi ja nyt tuntuu että pitäisi viittomakieltä opetella. Monesti mies vaan osoittelee jos tahtoo jotain, ei sitäkään voi sanoa. Mistään asioista ei puhuta, koen jo henkiseksi väkivallaksi sen ettei mitään selvitetä vaan kotona hiippailee puhumaton olento.
Onkohan ero ainoa ratkaisu, kun elämä tuntuu sietämättömältä tuollaisen kanssa? Miten te muut selviätte?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ja lapset ollaan puheliaita mutta mies on tosi hiljainen. Vuosien mittaan se on vaan mennyt pahemmaksi ja nyt tuntuu että pitäisi viittomakieltä opetella. Monesti mies vaan osoittelee jos tahtoo jotain, ei sitäkään voi sanoa. Mistään asioista ei puhuta, koen jo henkiseksi väkivallaksi sen ettei mitään selvitetä vaan kotona hiippailee puhumaton olento.
Onkohan ero ainoa ratkaisu, kun elämä tuntuu sietämättömältä tuollaisen kanssa? Miten te muut selviätte?

Mitä helvettiä aikoinaan mietit kun sen kanssa yhteen menit? Ei tuo puhu, mutta kun on ainoa kola huolii, niin antaa mennä?

No mun mies on päinvastainen, rakastaa omaa ääntään ja puhuu koko ajan, ja jos minä alan puhua jotakin, niin ei kuuntele ollenkaan vaan alkaa puhua päälle jotakin aivan muuta. Saa suunnilleen huutaa, että pitää turpansa kiinni välillä, jos on itsellä jotakin asiaa.

Mun mies on kanssa hiljaista sortti, mutta on ollut kuulemaan aina hiljainen.
Ja kyllä joskus ottaa päähän aikalailla kun ei saa mitään irti.

Niinpä olen alkanut soittamaan niin sen on pakko puhua...

no mutta silloin seurusteluaikoina ennen naimisiinmenoa mies oli tietty normaali, pinnisteli varmaan kovasti että pystyi olemaan. Ja kaikista eniten ahdistaa se, että se todellakin luulee, että tommoinen käytös on ihan normaalia, eli odottaa seksiä kun taas minua koko äijä inhottaa.

Oikeastiko vai liioitteletko? Jos on ihan totta niin kuulostaa perin erikoiselle että osoittelee tavaroita joita haluaa, ei sen vertaa (?) suustansa ulos saa? Kai se nyt jotain päivän aikana sanoo?

no saattaa mennä päiviä ettei sano mitään. Jos esimerkiksi minä syön jotain karkkia tms. niin mies vaan ojentaa kätensä mutta ei sano mitään. Olen alkanut epäillä että sillä yliskammarissa ei ole kaikki paikallaan.

Se on samanlainen kuin minn vaimo, se ei myöskään puhu juuri mitään vaan sanoo sanan sieltä toisen täältä, situttaa se puhumattomuus ja yksinkertaisuus, sormilla osoittaa jotakin jos haluaa mutta minä en ole huomioivanikaan sitä ja en välitä ollenkaan jos ei sano asiaa loppuun asti kunnolla, monasti on jäänyt siiderit ostamatta kaupasta kun on vaan sanonut että siideri ennen kuin menen kauppaan, hah..