Onko kenelläkään kokemusta homeopaattisista tuotteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28354610]Itse käytän päihteitä homeopaattisesti![/QUOTE]

Hirveen kiva. Jos nyt kuitenki löytyis ihan oikeita kokemuksia homeopaattisista tuotteista perusteluineen :)

Homeopaattiset lääkkeet ovat yleensä pelkkää hanavettä.

"Homeopatian toimintaperiaate on se, että myydään mahdollisimman laimeaa lääkettä, siis nestettä jossa lääkettä ei ole enää lainkaan. Näin potilas ei edes huomaa miten hän lääkittyy koko ajan tehokkaaksi potenssoidulla nesteellä! Lääke toimii sitä paremmin mitä laimeampaa se on. Annostusta ei siksi tarvitse lisätä, vaan sitä voidaan jopa vähentää! Koska vedessä on muisti, joka muistaa sen potenssoidun lääkkeen, homeopatia toimii.

Ongelmana on vain se, että homeopatian keksimisen myötä hanaveden juominen on muuttunut erittäin vaaralliseksi, koska siinä on veden muistissa äärettömän tehokkaaksi potenssoitunutta LSD:tä." Hi kipedia

Mun pojalle aikoinaan koitetiin homeopatiaa, mutta en huomannut siitä olevan mitään hyötyä. Kai siitä jollekin on hyötyä kun noita homeopaatteja on, mutta mä en enää ainakaan ihan helposti hakeudu heidän hoitoonsa, luotan enemmän tavalliseen lääketieteeseen.

Joo, täältä on turha kysellä. Itse olen ollut homeopaatilla viimeksi viime kesänä ja se 'hanavesi' lievittinummasti erilaisia vaivoja joista pahin oli suru ja ahdistus. Mutta yleensä ne joilla EI ole omakoht. kokemusta homeopatiasta tietävät parhaiten sen vaikutuksista.

Meilläkin "hanavesi" katkaisi molempien lasten korvatulehduskierteen.

Nuoremmalla oli tuubit jo laitettu, mutta ne vuotivat jatkuvasti, eli oli tulehduksia tuubeista huolimatta. Lapsella ikää silloin vähän päälle 1v. Antibiotteja syönyt n. kerran kuukaudessa 3 kuukauden ikäisestä lähtien. Isommalla (vähän päälle 2.v.) oli kitarisa poistettu ja tuubituksen aika varattu, koska tulehdukset vaan jatkui.

Käytiin homeopaatilla, saatiin kummallekin omanlaisensa "hanavedet", liekö ollut ihan Turun vettä, mutta siihen loppui tulehdukset ja isomman tuubitusaikakin saatiin peruuttaa. En tiedä oliko se sitten ihan vaan sattumaa, vai uskoivatko nuo lapset niihin niin kovin, että paranivat.

Sen jälkeen ei kumpikaan ole pahemmin sairastellut. Molemmilla on ns. akuutit helmet, joita otetaan heti ensioireissa, eikä flunssat pahaksi mene, eikä montaa päivää kestä.

Joku taika niissä taitaa olla. Ja meille ihan sama mikä, mutta meillä toimi. Ja nämä lapset nyt jo teini-ikäisiä, eli kokemusta on monelta vuodelta..

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Mutsi kokeili pitkittyneeseen flunssaan ja postiontelon tulehduksen kaltaisiin oireisiin.

Joutui poskionteloiden punktioon ja tulehdus oli levinnyt myös otsaonteloon. Rankat antibiottikuurit päälle.

Niin ja meillä kävi tuuri, kun löytyi heti kummallekin oikeat aineet. Olen kuullut, että jotkut joutuvat kokeilemaan monia eri yhdistelmiä ennen kuin löytyy sopivat/toimivat.

Mä en tiedä homeopatiasta juuri mitään. Mitä tarkoittaa että vedellä on muisti, perustuuko toi homejuttu tohon?

ÖÖÖÖ, mitä kaikkea se vesi muistaa? Kaiken mitä siellä on vuosimiljoonien aikana kiertänyt ja viime vuosikymmeniltä kaiken saasteen??? ÖÖÖ!

Kiitos vastauksista! :) Eli taidan kokeilla, ei kai siinä mitään häviä.

Rahat häviät.
Missään kunnolla tehdyssä kaksoissokkotutkimuksessa homeopatialla ei (tietenkään) ole vaikutusta. Asiasta olen lukenut aika paljonkin,tiedän homeopatian historia, miten ne aineet tehdään, miten niiden "vaikutuksia" "testataan", ja olen lukenut useita tieteellisiä tukimuksia asiasta. Ei mitään vaikutusmekanismia, ei mitään tehoa, ei mitään vaikuttavaa ainetta (kaikkein "voimakkaimmat" homeopaattiset valmisteet ovat niin laimennettuja, että koko aurinkokunnan tilavuuden käsittämässä nestemäärässä olisi muutama molekyyli lähtöainetta - joka lähtöainakin on tempaistu kokonaan maagisella ajattelulla). Homeopaatit ovat rahanahneita (tai helvetin tyhmiä) huijareita. Myyvät vettä kovaan hintaan.

Minulla on positiivinen kokemus. Kaksi talvea kestänyt Roaccutanin syönti loppui, kun eräs syksy käytin kolme kuukautta homeopaattisia valmisteita ja homeopaatilta saamiani ruokailuohjeita. Tästä on nyt aikaa 10 vuotta, eikä ole Roaccutaniin tarvinnut enää tukeutua. Suosittelen lämpimästi.

Yhteistyössä