Onko kenelläkään ollut todella runsasta raskauspahoinvointia?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onko selvinnyt, mistä johtui?
Ja kestikö koko raskauden, vai onko toivoa että runsaskin raskauspahoinvointi jossain vaiheessa helpottaa. Minulla rv 6+ ja olen kärsinyt todella pahasta pahoinvoinnista. Pelottaa, että mihin tämä johtaa, kun tuo kirjatieto lupaa, että oireet pahenee rv6 alkaen.

"himmu"
[QUOTE="vieras";25359384]Onko selvinnyt, mistä johtui?
Ja kestikö koko raskauden, vai onko toivoa että runsaskin raskauspahoinvointi jossain vaiheessa helpottaa. Minulla rv 6+ ja olen kärsinyt todella pahasta pahoinvoinnista. Pelottaa, että mihin tämä johtaa, kun tuo kirjatieto lupaa, että oireet pahenee rv6 alkaen.[/QUOTE]

Älä vielä panikoi, jos joku on yleistä, ei se kuitenkaan koske kaikkia. Minulla alkoi kuvottava olo jo ennen kuin testi näytti plussaa ja pahoinvointi oli pahimmillaan muistaakseni viikon 6 paikkeilla. Pahoinvointi meni kokonaan ohi viikon 8 maissa. Se loppui ihan kertaheitolla ja kyllä sitten kelpasi:) Paino putosi siihen saakka, mutta sitten alkoi raskaus pikku hiljaa näkyä päällepäinkin.

"vieras"
Huuuuuh...
En selveä enää edes normiarjesta tämän voinnin kanssa. Minulla ei ole edes oksentelua, vain pahoinvointia joka yökkäyttää kokoajan, mutta oksennusta ei tule. Maatessa on huono olo, mutta noustessa ylös aivan yhtä paha. Mikään ei auta. Ei pienet annokset, ei b6-vitamiini, ei nukkuminen kellon ympäri.

Aikasemmissa raskauksissa ei ole ollut näin pahaa oloa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25359493]Huuuuuh...
En selveä enää edes normiarjesta tämän voinnin kanssa. Minulla ei ole edes oksentelua, vain pahoinvointia joka yökkäyttää kokoajan, mutta oksennusta ei tule. Maatessa on huono olo, mutta noustessa ylös aivan yhtä paha. Mikään ei auta. Ei pienet annokset, ei b6-vitamiini, ei nukkuminen kellon ympäri.

Aikasemmissa raskauksissa ei ole ollut näin pahaa oloa.[/QUOTE]Minulla oli keskimmäisen lapsen odotus juuri tuollaista sillä erotuksella, että kaiki mitä söin, oksensin pihalle! Oksentelin 24/7 ja voin pahoin 24/7. Tuota kesti 20 viikolle asti, kunnes hetkeks helpotti ja tuli myöhemmin uudestaan.
Terve poika syntyi. :)

Kolmatta odottaessa oksensin jatkuvasti rv 6 alkaen synnytykseen asti. Heräsin yöllä oksentamaan, autolla ajaessa jouduin aina pysähtelemään tien varteen oksentamaan ja synnytyksessä kun sain luvan ponnistaa sanoin vaan että pakko oksentaa eka...
Oikeastaan ainoa mikä pysyi jotenkuten sisällä oli tavallinen kokis, neuvolassakin sanoivat että juo sit edes sitä. Laihduin 7kg ja hemoglobiini oli alimmillaan 69 (suurimman osan raskaudesta kuitenkin 90-100) ja muutaman kerran oli lähellä etten joutunut sairaalaan tiputukseen.
Kyllä asiaa tutkittiin, juoksin jatkuvasti verikokeissa mutta mitään syytä ei löytynyt.
Vauva syntyi rv39 ja oli hyvänpainoinen ja kaikinpuolin kunnossa.

Olen oksentanut muissakin raskauksissa mutta pahoinvointi on loppunut rv 16 mennessä, raskaudet on vaan erilaisia ja joskus on huonompi olo.

Valitettavasta hyvin vähän tuolle voi mitään tehdä. Itse makasin ekat 6kk sängyssä kolmessa raskaudessa:( Kyllä oli maailma musta eikä odotuksen ihanuudesta tietoakaan. Jotkut vaan saa tämän riesakseen.

Oksensin jatkuvalla syötöllä aina kuudennelle kuulle. Lääkäri uhkaili tiputuksella ja sairaalalla - onneksi sain olla kotona. Kiloja putosi 15 tuona aikana. Mikään ei pysynyt sisällä, 10 min ja taas oksentamaan. Tämä ympäri vuorokauden useamman kuukauden ajan. Sitten, yhtenä aamuna heräsin, ja ei mitään pahoinvointia. Sitten alkoikin liitoskivut ja muut kuvaan kuuluvat rempat. ;) Tsemppiä.

"vieras"
Minulla oli pahoinvointia/jatkuvaa oksentelua rv 6-32. Jostain luin, että pahoinvoivilla naisilla tapahtuu vähemmän keskenmenoja, koska raskaushormoni on niin korkealla, jos siis yhtään lohduttaa:) Pahoinvoinnista ei ole tietääkseni mitään haittaa, paitsi, jos mikään ei pysy sisällä pitkään aikaan ja joutuu nesteytykseen sairaalaan. Uuusimpien tutkimusten mukaan myös vauva voi kärsiä ravinnonpuuttesta http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011121914969812_rb.shtml , mutta luuisin, että silloin on kyseessä jo valmiiksi aliravitut äidit.

"vieras"
Minulla on molemmissa raskauksissa ollut todella pahaa pahoinvointia. Ensimmäisessä kesti 14 viikkoa toisessa 24 viikkoa. Serkkuni joutui raskauspahoinvoinnin vuoksi kaksi kertaa tiputukseen ja pahoinvointi helpotti vasta kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Raskauspahoinvoinnin syitä ja haittoja on tutkittu paljon ja mitään yksittäistä syytä miksi raskaus aiheuttaa pahoinvointi ei ole löydetty, mutta se ei myöskään vaikuta vauvaan millään lailla. Sen sijaan on löydetty viitteitä, että pahoinvointi liittyisi jotenkin pienempään keskenmenoriskiin.

Yhteistyössä