Onko kello paljon vai vähän,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiutiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiutiu"

Vieras
kun se on aamulla kymmenen yli kymmenen? Onko se teistä JO noin paljon vai VASTA noin vähän? Jättäkää mielestä menot ja tulot, vaan miettikää ihan yleisesti. Arki- ja vapaapäivinä tietenkin on eroa. Mun mielestä se on JO noin paljon! Olen aamuvirkku ja haluaisin ehtiä tehdä paljon ennen 12:sta. Jos kello 10 mennessä ei ole saanut mitään aikaan, tuntuu että päivä on pilalla. Juu, meitä on moneksi... :ashamed:

No niin, tiesit varmaan tuon itsekin, että vuorokausirytmejä on monenlaisia, ja useimmille nyky-yhteiskunnassa eläville kymmenen ei ole vielä paljon. Halusit sitten todistella sitä?

Se on minusta yhtä outoa kuin ihmiset, jotka aloittavat bussipysäkillä keskustelun sateesta, joka on ilmeistäkin ilmeisempi asia sillä hetkellä.

Olen hyvin kahden vaiheilla, mutta vastaan että vähän.

En ole aamuvirkku, heräämme usein 8-9 aikaan, mutta tykkään kyllä olla liikkeellä jo 10 aikaan. Saimme vajaa 3kk sitten toisen lapsen ja sitä myötä minusta on tullut omasta mielestäni ärsyttävän hidas lähtijä, joten nytkin teemme vasta lähtöä ja olemme kaverilla vasta klo 11. Ärsyttävää siksikin kun klo 13 olisi esikoisen päiväuniaika. Onneksi voin laittaa neidin myös kaverilla nukkumaan jos niikseen tulee. Aiemmin saatoin hyvkn sopia treffejä klo kymmeneksi ihan helposti, mutta kahdessa on jo sen verran laittamista että tekee todella tiukkaa.. Aamutoimet vie noin tunnin pidempää. Eniten potuttaa kun meidän muskari alkaa 10:30, mutta hirveällä kiirehtimisellä olen kerinnyt sinne useimmiten vasta 10:45! 1-2 krt olen ollut viimetipassa 10:30. Ehkä sitä ajan myötä se ajanhallinta alkaa taas sujumaan.

No niin, tiesit varmaan tuon itsekin, että vuorokausirytmejä on monenlaisia, ja useimmille nyky-yhteiskunnassa eläville kymmenen ei ole vielä paljon. Halusit sitten todistella sitä?

Se on minusta yhtä outoa kuin ihmiset, jotka aloittavat bussipysäkillä keskustelun sateesta, joka on ilmeistäkin ilmeisempi asia sillä hetkellä.

Yhtä outoa on itsehillinnän puute. Etkö voi olla sanomatta aina jotain ilkeää, etkö voinut mitenkään pitää tätä tietoa sisälläsi =)

Riippuu, mutta tän päivän perusteella sanon, että kello on JO.

Aika paljon riippuu vauvan kanssa saaduista yöunista ja siitä miten tuo nukkuu aamupäiväunensa. Viime yö meni valvoessa ja tämä aamupäiväkin kuistissa heijaamassa, joten kaikki vaiheessa, aamukahvikin kylmeni pöydänkulmalle. Ehkä huomenna toisin.

Vähän. Vaikka lapsen vuoksi heräänkin 6.30 aamulla.
Paitsi silloin kun en ole sillon vielä työn touhussa kunnolla, vaan aamu mennyt lorvailuun, palstailuun ja kahvin ryystämiseen. Eli aika usein.

Eli seitsemältä kello on vähän, sitten se alkaakin olla jo aika paljon, paljon, tosi paljon, sikapaljon, kauheen paljon, hirmupaljon, liian paljon ja sit kupsahdattekin jo?

Riippuu ihan siitä, missä tilanteessa oma aamu on. Jos tuohon aikaan on vielä sängyssä, niin kellohan on paljon. Jos taas on saanut lapset kouluun, käynyt lenkillä ja siivonnut, se on vähän. Normipäivää jos ajattelee, niin aika vähän se kuitenkin yleensä on. ja suurin osa päivän hommista vasta suunnitteilla.

Yhteistyössä