Asuntolainanlyhennys n.1000?/kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UrsulaPursula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
onneksi ei oo talovelkaa

Joo, maksa sinä vaan sitä vuokraa loppuelämä. Etpähän tule koskaan mitään omistamaankaan. =)

Ei ole velkaa mutten asu vuokralla.

Ethän sinä ole Hernetäti?
Satun tietämään Hernetädistä sen verran, että hällä on aika kummallisia mielipiteitä muutenkin. Eikä varmasti omista minkään sortin asuntoa.
En siltikään sanonut, ettei kukaan muu voi omistaa ilman velkaa..

Väitinkö olevani?Ja mitäs ne muut mielipiteet tähän aiheeseen nyt liittyi?
Pointti oli että vaikka ei olisi velkaa ei tarkoita että asuu vuokralla.

Mutta teidän taloudessa taitaa jollain muulla olla lainaa, jota kuitenkin pitää maksaa, vaikka sulla ihan henk. koht. ei ookkaan. I know.

meillä lyhennys suunnilleen tuon, mies keskipalkkaisessa työssä ja minä kotona kolmen lapsen kanssa. ei ole vielä tehnyt tiukkaa, sitten varmaan eletään herroiksi kun minäkin menen joskus töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja lainanlyhentäjä:
onneksi ei oo talovelkaa

Joo, maksa sinä vaan sitä vuokraa loppuelämä. Etpähän tule koskaan mitään omistamaankaan. =)

Ei ole velkaa mutten asu vuokralla.

Ethän sinä ole Hernetäti?
Satun tietämään Hernetädistä sen verran, että hällä on aika kummallisia mielipiteitä muutenkin. Eikä varmasti omista minkään sortin asuntoa.
En siltikään sanonut, ettei kukaan muu voi omistaa ilman velkaa..

Väitinkö olevani?Ja mitäs ne muut mielipiteet tähän aiheeseen nyt liittyi?
Pointti oli että vaikka ei olisi velkaa ei tarkoita että asuu vuokralla.

Mutta teidän taloudessa taitaa jollain muulla olla lainaa, jota kuitenkin pitää maksaa, vaikka sulla ihan henk. koht. ei ookkaan. I know.

Totta että miehellä sitä on,oma osuutensa.Jota maksaa yksin.
Minä olen lainani maksanut pois(sitä oli vajaa vuosi)entisen talon myynnistä tulleilla rahoilla(josta taasen velkaa minulla ei ollut)

Kahdelta pidän alhaisena. Maksan yksin 700 ja siihen vastike, hoitomaksut ym päälle.
Haluan tosin maksaa aika nopeesti velkaa pois, vielä noin 5 vuotta tätä tahtia.
Perheessä minä ja pikkumies. Pärjäämme, mutta joudun suunnittelemaan talouttamme.
Ja ihan omalla palkalla 8ilkiöt, huom ) se elari on vaivaiset 150, ei kata edes hoitomaksua..

kyllä tuo ihan normaalilta kuulostaa. meillä pikkasen vähemmän juuri tällä hetkellä (n.700e) mutta kun hoitovapaalta töihin palaan niin nousee noihin samoihin summiin.
niin ja mekin ihan normaali työläisiä =)

me maksamme pikkasen alta tonnin kuussa lainaa pois, nyt hieman vähemmän kun olen kotona, kun palaan töihin niin sitten taas enemmän. Tarkoitus maksaa lainaa pois mahdollisimman nopeasti. Ja ollaan ihan normaaleita työläisiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
mun mies tienaa kuussa samanverran mitä jotku täällä lyhentää lainaa?!! joo joo, oon katteellinen!! meillä laina lyhenee reilu 300?/kk ja lainaa otettu siis 40 000?. ja asutaan etelälapissa..

Älä turhaan ole kateellinen. Meillä on lainaa 187 000 ?. Rivarikolmiosta. Ja täällä meillä päin se oli vielä hyvä kauppa... :)

meillä on n. 500 euroa kuussa ja talo on maksettu ennenku mie täytän 30 joten meillä on ihan hyvällä mallilla. mut mahtaa olla kauhia paljo tuota lainoo jos joutuu 1000 euroa maksamaan. tosin tiedän yhen joka väittää etä korot on jo yli 1000 euroa kuussa hänen lainalla

jos me maksettas noin paljon niin meiän talo olis jo maksettu ....miksei meilläki olis niin varaa : c

mutta onneks on sentään lapset köyhällä ilona...tietää mihin ne kaikki rahat menee..

No eipä kyllä täällä ole kovin normaali summa, mutta onpa täällä talot ja tontit halvempia. Täällä sai hetki sitten eurolla tontin eräältä alueelta :D Olisin ostanut heti pari tonttia, mutta kun pitäisi sitten talo rakentaa viimeistään 2008. Siihen tonttiin sai vielä vesi-ja viemäriliittymät. En tiedä sitten kuinka moni on sieltä tontin ostanut.

Me maksetaan lyhennyksiä+korkoa yhteensä 650 euroa kuussa. Asumiskuluihin menee n. 1000 euroa/kk. Laina-aika on 9 vuotta. Enempää emme pysty lyhentämään, koska olen kotihoidontuelle. Summa varmaan kaksinkertaistuu, kun palaan töihin.

onneksi ei oo talovelkaa

Jaa, kamala summa vain, jos tuo on vaikka 25 % nettotuloista, onko se edelleen kamala summa?

Kaikki ei asu maalla.

Meillä menisi pelkkään vuokraan jo enemmän.

Lyhennys + korot 1250 euroa, eikä talovelkaa vaan asuntolaina.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Jaa, kamala summa vain, jos tuo on vaikka 25 % nettotuloista, onko se edelleen kamala summa?

Puhut kyllä asiaa. Olen aina miettinytkin että näissä "paljon-on-lainaa-ja-kk-lyhennys" -kyselyissä ois järkevämpi kysyä vaikka lainan määrää ja paljon lyhennys on kk tuloista (esim. prosenttia).

lyhentää mies n.700e kk, minä vielä opiskelen niin ei paljoa pysty menoihin osallistumaan, mutta kuhan työelämään pääsen niin kyllä meillä ainakin tuo 1000e/kk lyhenee. Ja ihan normaalituloisia ollaan.

onneksi ei oo talovelkaa
Mutta aattelepa...niillä joilla on talolainaa, on mahdollisuus rakentaa grillikatos pihalleen juuri silloin kun haluaa eikä kukaan muu voi sitä grillikatosta käyttää. Ja lasten tavarat voi olla pihalla ilman, että kukaan niihin tulee koskemaan

;) ;)

Yhteistyössä