Onko kello nyt siis vasta hiukka yli yksitoista ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kello

Vieras
Mitenhän on baarien aukiolo aikojen ? Mies on kavereilleen kuskina ja mietin että moneltakohan odottelisin kotiin. Eli jos kolmelta menee kapakat kiinni niin onko nyt vielä vajaa neljä tuntia auki vai vaan kolme ? :D

Ei oo ollenkaan ikävä, muuten vaan kyselen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kassialma:
Kellot siirretään vasta aamuyöllä 3-4 aikaan...ei vaikuta baari aukioloaikoihin! :D

Ai.. Mä oon ollu joskus baarissa silloin ja kelloja kyllä siirrettiin ja jatkettiin tunti pidempään.

Niin joo ja olin tietty baarissa joka meni kiinni vasta neljältä, eikä kolmelta

Kellot siirretään vasta aamuyöllä 3-4 aikaan...ei vaikuta baari aukioloaikoihin! :D

Kyll muuten vaikuttaa. Muistan erinäisiäkin kertoja tajunneena aamulla neljältä että ei hitossa vielä kiinni laitetakaan.. :snotty: Juurikin siis kyseisestä syystä.

Ensi yönä siirrytään talviaikaan. Kelloa siirretään tunti taaksepäin kello neljä aamuyöllä.

Talviaikaan siirtyminen tuo muutoksia joukkoliikenteeseen. Kaukoliikenteen junat pysähtyvät yöllä tunniksi asemille odottamaan. Myös kaukoliikenteen linja-autoissa on reittikohtaisia aikataulumuutoksia.

Laiva- ja lentoliikenteeseen talviaikaan siirtyminen ei vaikuta.

Ensi yönä palataan takaisin normaali- eli niin sanottuun talviaikaan. Kelloa siirretään tunti taaksepäin kello neljä aamuyöllä.

(MTV3-STT)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Kyll muuten vaikuttaa. Muistan erinäisiäkin kertoja tajunneena aamulla neljältä että ei hitossa vielä kiinni laitetakaan.. :snotty: Juurikin siis kyseisestä syystä.

Jos baari suljetaan klo 04 ja kellot siirtyy tunnin taaksepäin 03 niin puoli tuntiako tulee lisäaikaa?Valomerkkihän tulee 03.30?

Alkuperäinen kirjoittaja online:

Ai.. Mä oon ollu joskus baarissa silloin ja kelloja kyllä siirrettiin ja jatkettiin tunti pidempään.

Juu vuonna yks ja kaks kun ne ennen siirrettii keskiyöllä :D Mutta nykyään siirretään aamuyöstä, en muista onko se nyt sit 3 vai 4.ltä

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

ei vaikuta ennää :D Se oli ennen se...

Juu vuonna yks ja kaks kun ne ennen siirrettii keskiyöllä :D Mutta nykyään siirretään aamuyöstä, en muista onko se nyt sit 3 vai 4.ltä

Klo 04 siirretään.

silloin kun olin niin 04.00 siirrettiin ja silloinhan aika muuttuu 03.00 ja silloin meni kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Must se on vähän baarikohtainen juttu. Ilmottelevat baarissa sitten miten heillä tämä toimii, yleensä hiukan lisäaikaa tulee, koska kello siirretään klo 3.00(siis jos baari on normaalisti neljään auki).

Ja eikös valomerkki tule 03.30?Joten tulisi ehkä puoli tuntia lisäaikaa juomien ostolle.

Ihan ravintolatyöntekijänä voin kertoa varman tiedon.

Kesäaikaan siirryttäessä ravintolat menettävät tunnin jonka voi halutessaan käyttää syksyllä talviaikaan siirryttäessä.

eli halutessaan voi ravintoloitsija pitää tunnin pidempään.

Yhteistyössä