Onko kellään vauvan kantamisesta mennyt "kramppiin" toisen puolen kyljen/selän lihakset?

Tuossahan se kysymys jo tulikin...Mulla on tuollanen sylivauva joka kuitenkin painaa jo 7-8kg ja joulun alla mulla alkoi tuntumaan sellaista outoa tuntemusta oikean kyljen ympärillä kylkikaaressa. Tuntui että ei voi rentouttaa sitä ollenkaan ja että lihas on jotenkin kokoajan pinkeenä. Välillä sitä ikäänkuin "kylmää" ja tuntuu sellasta kihelmöintiä.
Nyt sitten se menee välillä taas lukkoon ja mulla on oikean puolen niska myös kipeä/jumissa sekä selkälihaksissa kipuilua. Kipuilu vaihtaa aina vähän paikkaa mutta pyörii tuossa selkä-kylkikaari-hartia osastolla. Kipu ei ole kovaa eikä periatteessa mitenkään satu, mutta on häiritsevää.
Olen kantanut tosi viisaasti poikaa vain vasemmalla puolella tehden kotitöitä yhdellä kädellä, nostellut tavaroita poika kainalossa ja muutenkin joutuu olemaan ihan oudoissa asennoissa jos poitsu on sylissä ja itse touhuaa jotain. jne :ashamed: joten tuli mieleen että josko nää erilaiset kummat tuntemukset johtuisi jostain lihaskrampista. Mitään muuta ei ole kuten huimausta tai väsymystä tms.ja olo on ihan terve...paitsi kohta pääkopassa kun mietin että jotain vakavampaa. Onko jollain ollut tällasta ongelmaa?

kiitos etukäteen vastauksista ja hyvää uuttavuotta!
 
Mulla ainakin on jumissa/kipeät varsinkin lapaluiden välit,mutta jumissa pahasti on myös yläselkä,niska ja hartiat sekä pääasiassa oikea puoli vartalosta. Huimausta on myös sekä väsyttää,huimauksen takia ei sitten uskalla lähteä oikein uloskaan pojan kans kahdestaan,josta tulee sitten huono omatunto :ashamed: Hierojalle pitäisi itseni saada,mutta sielläkin pitäisi päästä käymään aluksi ainakin se pari kertaa viikossa.Olen antanut itselleni lämpöhoitoa jyväpussilla,ja koittanu venytellä niskoja ja hartioita.Niin ja meil toi poju painaa jo 15kg :/
 
Tuttua on. mulla myös vasentapuolta kylmää, tai tunne et jokin kylmä olis tos kyljen ja rintakehän päällä. Tuntemisia myös oikealle puolella, mut pääasiassa vasemmalla. Meillä reilun vuoden ikäinen poika , painaa n11 kg. Ja on ollut aika itkunen korvatulehduslapsi. Joten kannettu on ja touhuttu lapsi kainalossa lähes kaikkea.

Itse luulin et kehkoissa tai sydämessä häikkää kun vaan vasen puoli reistaa.. ja mulla kun tuntuu kipua myös käsivarressa, hartioissa, kaulalla, joskus jopa päässä. yksityisellä keuhkolääkärillä käyty, ja kaikki oli ihan ok. Samoin sydäntä kuunneltu ja filmit otettu, kaikki ok. Myös verikokeita erinlaisia ja tulokset ok. Lääkärit meinanneet tosiaan tuota selkä, hartia, kylki, rinta lihasten huonoa kuntoa. jumissa ovat ja kipua voi tuntua kuulemma silloin koko rintakehän alueella. Jos lapaluiden välit riittävän paljon jumissa, tai hartiat, voi ilmetä myös sydämen rytmihäiriöitä. Mulla ollut myös näitä.
Tämä vaiva on tosi ilkeä. Eikä se helpota varmasti ennen kuin on hierojalla, niksauttajalla käynyt riittävän usein. Itse olen ajatellut et liikkua pitää enemmän.. hiihtoa kun lunta saadaan tarpeeksi, pukki toi kävelysauvat, jumpaa, venytyksiä pitää ottaa jokaiseen päivään. Hieroja ei mulla saa nyt tässä kauheita aikaan, kun olen raskaana ja ottavat sen verran kevyemmin et tuskin ne lukot ja jumit sieltä noin vaan lähtee. Myös tuo lämmin kaurapussi on mulla käytössä ja sit olen iltaisin nukkumaan mennessä rintakehän/ selän kylmätessä, laittanut pienen vauvan viltin tohon ympärille, se rauhottaa kylmäämistä..
vinkkeja otetaan täälläkin vastaan.
 
Olenkin ajatellut että johtuu varmaan noista lihasjumiutumisista. Mulla kanssa tuntuu välillä kädessä/kaulalla ja kyljen allakin epämääräisiä tuntemuksia, pistelystä, kutinasta ja kylmäämisestä pieniin kipuiluihin. Lapaluiden väliin saattaa tulla välillä oikein kovakin kipu joka menee nopeasti pois.Asennot ja liikkuminen on niin ykspuolisia että kait ne siittä tulee.
Ilmottauduin just vesijumppaan ja kerta viikossa ois tarkotus tuota sauvakävelyä kanssa aloittaa , katsotaan onko hyötyä.
Olen myös nyt vähentänyt kantamista ja etenkin nostamista vauva kainalossa, eli laitan aina sitteriin kun pitää noukkia pudonnut tutti tms. Kramppia kyljessä ei enää tunnu niin paljon eli on löysännyt sen lihaksen ilmeisesti mt noita muita tuntemuksia esiintyy kyllä.
Lisävinkkejä mielellään myös tänne
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkettä:
Tuossahan se kysymys jo tulikin...Mulla on tuollanen sylivauva joka kuitenkin painaa jo 7-8kg ja joulun alla mulla alkoi tuntumaan sellaista outoa tuntemusta oikean kyljen ympärillä kylkikaaressa. Tuntui että ei voi rentouttaa sitä ollenkaan ja että lihas on jotenkin kokoajan pinkeenä. Välillä sitä ikäänkuin "kylmää" ja tuntuu sellasta kihelmöintiä.
Nyt sitten se menee välillä taas lukkoon ja mulla on oikean puolen niska myös kipeä/jumissa sekä selkälihaksissa kipuilua. Kipuilu vaihtaa aina vähän paikkaa mutta pyörii tuossa selkä-kylkikaari-hartia osastolla. Kipu ei ole kovaa eikä periatteessa mitenkään satu, mutta on häiritsevää.
Olen kantanut tosi viisaasti poikaa vain vasemmalla puolella tehden kotitöitä yhdellä kädellä, nostellut tavaroita poika kainalossa ja muutenkin joutuu olemaan ihan oudoissa asennoissa jos poitsu on sylissä ja itse touhuaa jotain. jne :ashamed: joten tuli mieleen että josko nää erilaiset kummat tuntemukset johtuisi jostain lihaskrampista. Mitään muuta ei ole kuten huimausta tai väsymystä tms.ja olo on ihan terve...paitsi kohta pääkopassa kun mietin että jotain vakavampaa. Onko jollain ollut tällasta ongelmaa?

kiitos etukäteen vastauksista ja hyvää uuttavuotta!
Voisko olla enempää kuin minun tarina.
Kiitos kun kirjoitin puolestani,ei tarvii minun vaivautua. :D
Mulla on ihan kauhiaa tämä jumistus ja olen alkanut käymään säännöllisesti sauvakävelyllä jos se auttas.
Mulla vuoden ikäinen vauva ja imetän vielä.Kauhea sylivauva kaiken lisäksi.
Ei tästä kirjoittamisesta tule mitään kun neiti huutaa vieressä.
Täytyy lähtee laittaan se unille.
Kunhan kerkeen niin tulen lisää kertomaan minun tuntemuksia. :whistle:
 
Heippa!
Saimpas neitin nukkumaan vaikka jänkäs vastaan viimeseem asti. :whistle:
Mulla on muuten lisäksi tullu paniikin oireita kehiin ja se on kauheaa.
Tänäänkin lenkillä ollessa iski tunne että jos mä nyt pyörryn tähän tielle ja kukaan ei löydä mua. :ashamed:
Kauheita olo tiloja ja pelkoja.
Välillä tuntuu että pelkään että sekoan ja järki lähtee. :/
Mutta sitten yritän ajatella iisisti ja olo menee pian ohi.
Miksiköhän mulla aina lenkin jälkeen menee toisesta jalasta kolme keskimmäistä varvasta vähän niinku puuduksiin ja kohta ne on sitten taas ennalleen? :/
Koko selkä ja etenkin oikea puoli on ihan lukossa alaselkää myöten.
Välillä kun taivuttaa yläselkää varovasti eteenpäin niin tuntuu että katkeaa.
Olenkohan mäkään ikinä ihan terveiden kirjoissa,en varmaan ainakin tuntuu siltä. :D
Mutta kiva että on muitakin joilla samoja vaivoja.
Mulla myös pistelee ja puutuilee kädet ja selkä ja vaikka mikä kohta kun on jumiutumat niin pahat.
Lääkäri käski hierojalle,akit se olis mentävä.
Mutta nyt mä lähden saunaan. :wave:
 

Yhteistyössä