Onko kellään todettu hyytymistekijöissä ongelmia?

Eli mulla siis tilanne, että aiemmin lääkäri suositteli mulle Disperinhoitoa toistuviin keskenmenoihin, vaikka hyytymsitekijät olivatkin kunnossa.
Disperinhoito auttoi ja päätin, että käytän sitä muissakin raskauksissa ja ne onnistui.
Nyt toiseksi viimeisin raskaus päättyi viikolle 8 ja tässä raskaudessa joka meni kesken noin 11+3, ei alkiota missään vaiheessa näkynyt. En käynyt alkuraskauden ultrassa ja raskausoireet loppui viikolla 6+, olin tuhrunnut siihen asti ja sitten tuli hulahdusveri ja musta hyytymä( alkio?), jonka jälkeen vuoto loppui täysin. Viikolla 10 aloin vuotamaan taas ja nyt kirkasta verta mutta pikkuhousunsuoja riitti juuri ja juuri tähän vuotoon. Sitten räjähti yks päivä, aloin vuotamaan kun härän kurkusta, uskoisin vuotaneeni noin 1l, jonka jälkeen aloin kokemaan järkyttävää pyörtymisen tunnetta. Sairaalaan jousin ja siellä menetin verta 4l, leikkaus oli pitkä ja nukutuksesssa minua pidettiin 9h.Veri ei ollut hyytynyt.
Nyt mietin, voisiko hyytymistekijöissä olla erityisen poikkeavaa.Disperinhoito raskaudessa ainakin pahenti vuotoa. Onko vereni nyt sellainen, ettei alkio pääse kehittymään kunnolla, koska ei saa tarpeeksi sellaista maaperää, missä tarvitaan myös sitä kunnollista äidin verta mm istukkaan. Eli veri ei kierrä kunnolla siellä lapsen ja istukan välillä. Tämä samainen tilanne oli edellisessä onnistuneessa raskaudessa, jossa lapsen kehitys alkoi hidastua viikon 12 jälkeen, siihen asti oli kyllä kaikki toiminut niin kuin pitääkin. Lapsi syntyi viikolla 37 ja painoi 2.4kg. Muut lapseni on painanut sen 3.5-4.2 kiloa. Moni täällä saattaa miettiä noita alkuraskauden keskenmenoja ja nyt olen itsekin alkanut pohtia, että voisiko niihin olla syynä hyytymistekijät. Joihinkin auttaa Disperin, jos kyseessä on mahdolliset istukkatukokset, mutta eikös tukoksia voisi silti olla, vaikka olisikin runsasta vuotoa joka ei hyydy kunnolla? Tai jos ei, niin mietin, onko disperinhoito omassa tapauksessa sittenkään hyvä juttu, olisiko syynä jokin päinvastainen juttu, jos niitä tukoksia ei ole ollutkaan alunperinkään vaan syynä on enempikin päinvastainen ongelma, mutta mikä? Aikamoista pähkäilyä:headwall:
Kokemuksia ja tietoa otetaan vastaan kiitollisena ja kiva ois tästä aiheesta jutella enempikin:popcorn:
 
Mulla on otettu hyytymistekijät ja niissä ei ole löytynyt häikkää. Ongelmana kuitenkin on ollut se, että mulla on ollut 4 km (rv 9, 7, 10, 8), joissa siis sykkeet havaittu ja sitten yhtäkkiä loppuneet. Hematooma minulla on ollut ainakin 4:ssä/7 raskaudessa. Tässä viimeisemmässä aloitetiin Klexane heti plussa testistä ihan varmuuden vuoksi, koska epäiltiin, että aiemmissa istukan hienot suonet ovat menneet tukkoon ja siksi sykkeet vaan loppuneet. Nyt siis ohjeeksi annettiin, että jos vuotoa, klexanea ei saa silloin pistää. No 5+0 taas hulahti ja kunnolla, ultrassa todettiin hematooma ja annettiin pistokielto kunnes vuoto loppuisi. Tuon hulahduksen jälkeen ei kuitenkaan tullut yhtään vuotoa ja parin päivän päästä aloitin klexanen uudestaan. Np-ultran yhteydessä sovittiin klexanen lopetuksesta ja tsekattiin ettei hematoomasta näkynyt enää mitään. Lääkäri sanoi, että nuo vertaohentavat lääkkeet voivat aiheuttaa vuodon vaikkei muuten sellaista tulisikaan. Ja onni onnettomuudessa, että tuo kleaxane lopetettiin, koska 1,5 vkoa tämän jälkeen jouduin umpilisäkkeen leikkaukseen ja kleaxane olisi voinut siinä taas aiheuttaa ongelmia. Ja tällä kertaa raskaus on jatkunut normaalisti :) Tsemppiä yritykseen!
 

Yhteistyössä