Onko kellään TOBI:a???

Kotiäiti
Ja minä toinen silittämisen vihaaja. Ukolla vielä semmonen työ, et on niitä hiivatin kauluspaitoja ja suoriahousuja aina pyykkikoppa pullollaan. Argh... sit nämä muut pyykit siihen päälle. Kaikkea en silitä edes pakon edessä, mutta lakanat ja muut. Niitäkin kiitettävästi, kun meillä on 9 hengen perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Ja minä toinen silittämisen vihaaja. Ukolla vielä semmonen työ, et on niitä hiivatin kauluspaitoja ja suoriahousuja aina pyykkikoppa pullollaan. Argh... sit nämä muut pyykit siihen päälle. Kaikkea en silitä edes pakon edessä, mutta lakanat ja muut. Niitäkin kiitettävästi, kun meillä on 9 hengen perhe.
AUTS, sulla si silittämistä piisaa.
Meillä onneksi vaan 4 henkeä, ja ukon työvaatteet huolletaan työn puolesta.
Mä kyl luulen, et tilaan tuon vekottimen, onhan siinä palautusoikeus, jos ei miellytä!!!!

jännetuppi
Onko Kotiorja tai joku toinen ahkera silittäjä hankkinut laitetta ja saanut kokemuksia siitä? Kiinnnostaisi kovasti, kannattaako laitteeseen panostaa kuluineen kaikkineen 112 euroa?

Noh... Minähän semmoisen menin hommamaan, kun on kanssa pyykkivuorelliset miehen ja minun paitoja ja housuja aina silitettävänä. Paidat ja housut se silittää ihan hyvin, paitsi paitojen alahelmoja. Niitä ei oikein saa millään suoriksi, kun höyry on kuumaa eikä siis siinä voi samalla pitää helmasta kiinni. Housutkin saa hyvin silitettyä, ellei sitten halua silittää niihin vekkejä tai upslaakeja. Tobilla ei niitä saa mitenkään tehtyä.

Lakanat ja käsipyyhkeet laitan edelleen mankeliin tai silitän perinteisesti.

Kaiken kaikkiaan kone on vähän rimpulampi kuin mitä odotin. Paitojen silitys on nopeampaa ja mukavampaa kuin ennen. Silitysraudasta en suostu kuitenkaan kokonaan luopumaan tämän härvelin myötä ja lakanoita en sillä missään nimessä oikaise. Menisi nimittäin tovi jos toinenkin, vaikka mainoksessa niin muka tehdäänkin!

Vauvan vaatteille se ei sovellu ollenkaan, koska ne ovat liian pieniä. Tai minä en ole keksinyt, miten ne saisi silitettyä sormia polttamatta.

Yhden pellavapyyhkeen kokeilin sängyn päällä silittää ja kyllä se niinkuin sileni, mutta koska siihen ei saa vekkejä, niin pyyhe vie aika ison tilan viikattunakin. Silitysraudalla sen saa pieneen läjään. Ymmärsikö tästä nyt mitään.

Eli, riippuu varmaan aika paljon pyykin laadusta, kannattaako Tobia hommata. Itsellä on vielä vähän mietinnässä pidänkö sen vai palautanko.

Mulla on kans tobi, on kyllä kätevä esim. aikuisten vaatteiden silityksessä. Mutta ei tosiaan sovellu vauvan vaatteille (poltat takuulla näppisi!), vähän isompien jo menee paremmin, vaatteesta riippuen.

Plussaa masina saa siitä että raikastaa hajut. Sohvakin tuli höyrytettyä eikä enää haise (lapset onnistunut kaatamaan jotain). Vielä kun sais härveliin tahranpoisto ominaissuuden ois loistava. Muuten aika pitkälti samanlaiset kokemukset kuin Mimoskalla :)

jännetuppi
Kiitos, hyvin selvititte asiaa Mimoska ja Äippä x 3. Jos tuon tilaisi ja kokeilisi ja sitten palauttaisi, jos ei toimi. Mainostavat myös pientä matkamallia, jota voi käyttää silitykseen vaikka pöydän päällä.

Mäddi
Tobi pääsi täystuotantoon kun systeri antoi vinkin: laita paidan alahelmaan hamehenkari kiinni. Sen koukusta kun pitää kiinni a) saa vedettyä paidan suoraksi ja Tobittaminen toimii kuten tarkoitettu b) ei pala näpit alahelmankaan kanssa :)

höyryttelijä
Alkuperäinen kirjoittaja Mäddi;22084523:
Tobi pääsi täystuotantoon kun systeri antoi vinkin: laita paidan alahelmaan hamehenkari kiinni. Sen koukusta kun pitää kiinni a) saa vedettyä paidan suoraksi ja Tobittaminen toimii kuten tarkoitettu b) ei pala näpit alahelmankaan kanssa :)
kiitti hyvästä vinkistä.

Se höyrylaite siis? Mulla on ja silitysrauta jäi kyllä kaappiin. Tykkään valtavasti. Verhot silitän suoraan ikkunassa ja kaikki lasten vaatteet menee tosi kätevästi sillä, henkarista vaan roikkumaan ja höyryttämään :)

"vieras"
Onko totta: jossain keskustelussa väitettiin, että toimintasäde on onnettoman pieni, eli tobin höyryletku on liian lyhyt? Eli vaatteita ei voi ripustaa kovinkaan korkealle silitettäväksi. Ja samoin moitittiin, että se tiputtaa tulikuumaa vettä näpeille välillä?

"vierailija"
Tobinhan saa olalle, joten letkun pituus riittänee varmasti yhtäpikälle kuin käsi. Ainakin uudessa versiossa on otettu erityisesti huomioon tuota tiputtamista, myös tehoa on nostettu. Itsellä mietinnässä hankinta. Nämä kommentit luettuani taidanpa uskaltaa tilata. Suurin osa on varmaankin siitä vanhasa ja uuden pitäisi olla vain vielä parempi :).

"minä"
Vaatteet saa sileäksi ihan ok. Myös vauvan vaatteet olen silittänyt niin, että laitan ne nahkanojatuolin selkämykselle ja siinä silitän niin ei pala näpit. Myös silityslautaa vasten se onnistuu. Mut isojen lakanoitten kohalla ei kyllä toimi. Ainakaan mun hermorakenne ei siihe riitä.

jopkujopku
Ihan p.... ostettiin toi tobi travel steamer ja ei toimi!! Kun laitettiin vettä säiliöön ja sit pistoke seinään niin heti sammu se valo ja ei tullu höyryy! mitään ei olla tehty väärin ja silti hajos kyllä tuo tvinssi on aika moista kusetusta...

silittäjä
Onko kellään kokemuksia tuosta Tobi Platinumista kun ois niin hyvän näkönen ainakin mainoksessa... :D. En viittis ostaa mitään 200e maksavaa silityskeskusta vaan jotain hyvää ja halpaa. Ei tartteis olla täydellinen mut kuitenkin. Jos joku vois kertoo jos iis sellaisen omistaa niin voisko kertoo :).

kokemuksia ehtivä...
Tää keskustelu on aika vanha jo mut kysyn kuitenkin, että onko kellään kokemusta tästä uudesta Platunumista. Eli ei siitä sinisestä vaan siitä uudemmasta harmaasta :)?
Tuota laitteen mainosta ei oo tullu pitkään aikaan joten hirveen suosittu ei näytä olevan. Mutta niitä kokemuksia?

"tyytyväinen"
Alkuperäinen kirjoittaja silittäjä;23868082:
Onko kellään kokemuksia tuosta Tobi Platinumista kun ois niin hyvän näkönen ainakin mainoksessa... :D. En viittis ostaa mitään 200e maksavaa silityskeskusta vaan jotain hyvää ja halpaa. Ei tartteis olla täydellinen mut kuitenkin. Jos joku vois kertoo jos iis sellaisen omistaa niin voisko kertoo :).
Mulla on ollut se käytössä jo 3 vuotta ja on hyvä. Letku parempi kuin siinä ekassa mallissa.

Yhteistyössä