Onko kellään tänään siivouspäivä?

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Siis oikeasti :eek: Tehdäänkö teillä joillain kunnon siivous oikeasti joka päivä? Siivouksella tässä yhteydessä tarkoitan imurointia, lattioiden pesua, pölyjen pyyhintää ja wc:n pesua. Siis ns. "viikkosiivousta".
Minä kanssa tätä ihmettelen, kun jotkut sanovat siivoavansa joka päivä :eek: Mulle siivous tarkoittaa sitä, kun viedään matot ja petivaatteet ulos, imuroidaan, luututaan lattiat, pyyhitään pölyt ja pestään vessat. Tuo homma vie aikaa sellaset 5-7 tuntia. Imuroiminen siivosten välillä on sitten pelkkää imuroimista ja pakkojen siistiminen siistimistä.... ei siis mulla mee "siivous" -käsitteen alle =)
Sama juttu! Kyllä se siivous useamman tunnin vie. En minäkään laske siivoukseksi pelkkää imurointia, pöytien pyyhkimisiä tai paikkojen järkkäilyä. Niitä juttujahan luonnollisesti tehdään joka päivä. Töissä kun käyn, niin minä ainakin koen miellyttävämmäksi, että on yksi kunnon siivouspäivä viikossa.

Meillä on kanssa ihan toivotonta tuo "super-siistinä" viikkotolkulla talon pitäminen kun on kaksi koiraa ja nyt vaihtavat talviturkkia niin tuntuu että kolmas koira makaa lattialla irtomallina.

Armotonta imurointia jokapäivä siis.

Mulla vaan iskee näitä päiviä että täytyy siivota lattialistoja myöten rätillä kaikki. =)

Alkuperäinen kirjoittaja AdaAntony:
sit sie oot hidas, sori =)
Ehkä sitten niin :| Toi siivous on muuten kotoa opittu tapa.. aina meillä on siivouspäivänä koko päivä siivottu ja samalla kaavalla siivoaa siskonikin. Viikkosiivousta ei millään tee 1-2 tunnissa :eek:
Niinpä. Joku halukas voisi tulla kokeilemaan esimerkiksi tänään meille. Jos kaikki "listalla" olevat asiat tekee HUOLELLA, niin aika taikuri saa olla, jos selviää alta neljän tunnin.

Ehkä sitten niin :| Toi siivous on muuten kotoa opittu tapa.. aina meillä on siivouspäivänä koko päivä siivottu ja samalla kaavalla siivoaa siskonikin. Viikkosiivousta ei millään tee 1-2 tunnissa :eek:
Niinpä. Joku halukas voisi tulla kokeilemaan esimerkiksi tänään meille. Jos kaikki "listalla" olevat asiat tekee HUOLELLA, niin aika taikuri saa olla, jos selviää alta neljän tunnin.
=) Kiva, että joku muukin on samanlainen siivoaja. Kyllä meilläkin mies siivoaa nopeammin, mutta se ei imuroikaan sohvia, sohvatyynyjä, ei pese peilejä, eikä tyhjennä hyllyistä tavaroita pölyjä pyyhkiessä |O

Fleur de la Cour
Siivosin viimeks sunnuntaina kunnolla kun oli sitä ennen ties koska siivottu, pitkä työputki oli silloin meneillään. Ei ole tavarat onneks pahasti 'kuljeskelleet' paikasta toiseen eli tänään vaan siivosin tiskit keittiöstä, imuroin ja pyyhin rätillä ne kohdat lattioista joita ei matot peitä. Tuo siivous saa riittää tänään. Huomenna pesen ikkunoita mahdollisesti.

Mietin vaan niitä, jotka siivoaa joka päivä "huolella"...
Olet ensin illalla imuroinut, pyyhkinyt pölyt ja pessyt lattiat, sitten yön yli nukutaan ja seuraavana päivänä kukaan ei ole kotona. Sitten illalla kun kotiudutaan, niin eikö ole vähän hölmön hommaa taas tehdä samanlainen siivous joka huoneeseen, vaikkei kaikissa huoneissa olisi edes siivousten välillä käyty??? Tämä mulla ei mene jakeluun :headwall:

Nyt on esikoisen huone siivottu ja aikaa kului 27min.

vaihdoin lakanat
imuroin
pesin lattiat
pyyhin pölyt (pöytä, sängyn reunat, lattialistat, hylly, ikkunalistat, joitain leluja)
vein irtoesineet suihkuun
pyyhin cd-levyt, kirjat, kaapinpäälliset, kaappien ovet 3kpl ja huoneen oven
pesin ikkunan sisäpuolelta
järjestelin kaapiien sisältöä

Vielä olisi siivoamatta 5h, keittiö, khh + 2 vessaa. Ja olin mielestäni nopea.

Asiallisia vinkkejä kaivataan koiria omistavilta siivoojilta, onko mitään muuta konstia estää koirankarvojen kerääntyminen nurkkiin näin turkin vaihdon aikaan kuin imuroida kaksi kertaa päivässä?

Juu, siivoilin ylä"kerran", kolme makkaria, käytävä ja pikkueteinen....siis matot ulos, pölyjen pyyhintä ja lattioiden pesu ja sängyt petasin, lakanat on vaihdettu alkuviikosta...ja aikaa meni siis reilu tunti tuohon. Matot on vielä pihalla, illemmalla kopistelen ne sisälle sitten.

Aamulla jatkan saman rumban olkkariin, keittöön, ruokailutilaan ja yhteen makkariin ja sit saa viikonloppu tulla =)

Alkuperäinen kirjoittaja cherie:
Asiallisia vinkkejä kaivataan koiria omistavilta siivoojilta, onko mitään muuta konstia estää koirankarvojen kerääntyminen nurkkiin näin turkin vaihdon aikaan kuin imuroida kaksi kertaa päivässä?
Jaa-a, eikai ole muuta apua kuin harjaat koiran ulkoillessa ja imuroit oikeasti aamuin illoin....kyllä se karvan tippuminen joskus loppuu-tai ainakin vähenee :whistle:

Just siivottu ja nyt vähän aikaa tässä istuskelen, ennen kuin tuo pikku-ukko herää päikyiltä =) Nyt voi ruveta suunnittelee, jos laittelis pikku hiljaa jouluvaloja sisälle, vähän piristämään tätä pimeyttä =)

=) Kiva, että joku muukin on samanlainen siivoaja. Kyllä meilläkin mies siivoaa nopeammin, mutta se ei imuroikaan sohvia, sohvatyynyjä, ei pese peilejä, eikä tyhjennä hyllyistä tavaroita pölyjä pyyhkiessä |O

Siinähän se just on!! Joku on siivonnu kun on vieny ne matot ulos, imuroinu ja ehkä sutassu vähän keskilattiaa. Mulla kunnon siivoukseen kuuluu just se et pinnoilta otetaan joka ikinen tavara, pyyhitään ne esineet ja se taso. Ovet pyyhitään jne jne. Ja tietenkin kaikki normaaliin siivoukseen kuuluvat jutut, ja tavarat pitää olla paikoillaan. Jos joku lupaa siivota tän meidän kodin katosta lattiaan edes siinä neljässä tunnissa niin mä ostan sille kukkapuskan, ison. Ammattisiivoojat tekee kaksin meillä töitä sellasen viis tuntia, välillä vähän enemmänkin. Ja selvennykseksi vielä, meillä "siivotaan" joka päivä, eikä oo mitään törkykasoja nurkassa, päinvastoin, meillä näyttää meilkein aina siistiltä vaikka mun mielestä ei ookaan siistiä. Siisteys ja siivoominen on niin suhteellista =) . Myönnän olevani neurootikko ;) .

Yhteistyössä