Onko kellään täällä ollut lasikuitikipsiä jalassa tms?

Tarttis vaan tietää, että milloin on normaalia, että sen sisällä alkaa iho kutista?

Pojalle laitettiin torstaina ja heti seuraavana päivänä valitti että kutisee ja valittaa edelleen. Myös iho kipsin ulkopuolella kutisee, esim. polvitaipeista, niin mietin että voisko olla että ne ei sovi tai jotain, kun tuntuu ihan niinku hälle olis tullu niistä alerginen reaktio.

Eli jos ne kutisee jo näin lyhyen ajan jälkeen, niin pitäisköhän ne poistattaa?
 
Vv
Taitaa olla yksilöllistä toi kutiaminen. Mulla ollut muutaman kerran kipsi ja ei ole pahemmin kutissut vaikka joutunut pitämään kuukausia. Mä käytin kylmää/viileää sukkapuikkoa rapsuttamiseen jos raaja tuntui hiukkasen kutiavan. Viileä sukkapuikko tuntui taivaalliselta kun sen työnsi kipsiin sisälle:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vv:
Taitaa olla yksilöllistä toi kutiaminen. Mulla ollut muutaman kerran kipsi ja ei ole pahemmin kutissut vaikka joutunut pitämään kuukausia. Mä käytin kylmää/viileää sukkapuikkoa rapsuttamiseen jos raaja tuntui hiukkasen kutiavan. Viileä sukkapuikko tuntui taivaalliselta kun sen työnsi kipsiin sisälle:)
Ohjeissa oli, ettei sinne saa työntää mitään esinettä raapiakseen, koska voi rikkoa ihon ja iho voi tulehtua. En viitsis koko ajan olla törkkimässä sinne, sen verran usein se kutiaa.
 
Vv
Ne kutiamiset täytyy vain sietää, paitti jos todellakin jokin allerginen reaktio jolle kyllä pitäisi keksiä jotain. Eikä se iho mene rikki jos kevyesti sukkapuikkoa työntelee kipsin sisällä. Alku aina hankala kipsin kanssa. Aikaa myöten siihen tottuu ja lopuksi siitä ei enää haluaisi luopua:)

Alkuperäinen kirjoittaja White pearl:
Alkuperäinen kirjoittaja Vv:
Taitaa olla yksilöllistä toi kutiaminen. Mulla ollut muutaman kerran kipsi ja ei ole pahemmin kutissut vaikka joutunut pitämään kuukausia. Mä käytin kylmää/viileää sukkapuikkoa rapsuttamiseen jos raaja tuntui hiukkasen kutiavan. Viileä sukkapuikko tuntui taivaalliselta kun sen työnsi kipsiin sisälle:)
Ohjeissa oli, ettei sinne saa työntää mitään esinettä raapiakseen, koska voi rikkoa ihon ja iho voi tulehtua. En viitsis koko ajan olla törkkimässä sinne, sen verran usein se kutiaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vv:
Ne kutiamiset täytyy vain sietää, paitti jos todellakin jokin allerginen reaktio jolle kyllä pitäisi keksiä jotain. Eikä se iho mene rikki jos kevyesti sukkapuikkoa työntelee kipsin sisällä. Alku aina hankala kipsin kanssa. Aikaa myöten siihen tottuu ja lopuksi siitä ei enää haluaisi luopua:)

Alkuperäinen kirjoittaja White pearl:
Alkuperäinen kirjoittaja Vv:
Taitaa olla yksilöllistä toi kutiaminen. Mulla ollut muutaman kerran kipsi ja ei ole pahemmin kutissut vaikka joutunut pitämään kuukausia. Mä käytin kylmää/viileää sukkapuikkoa rapsuttamiseen jos raaja tuntui hiukkasen kutiavan. Viileä sukkapuikko tuntui taivaalliselta kun sen työnsi kipsiin sisälle:)
Ohjeissa oli, ettei sinne saa työntää mitään esinettä raapiakseen, koska voi rikkoa ihon ja iho voi tulehtua. En viitsis koko ajan olla törkkimässä sinne, sen verran usein se kutiaa.
Se vaan, kun niiden kanssa ei ole aivan pakko kestää, koska ne ovat pojalla vain varvistamisen vuoksi, että saataisiin se loppumaan, muitakin vaihtoehtoja on, mutta tää kipsihoito on tehokkain.

Harmi se on jos ne pitää ottaa pois, mutta en mä ala katsomaan vierestä kun lapsi suurinpiirtein kituu, tuon kutinan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Käytä poikaa lääkärissä koska voi olla allerginen lasikuidulle.
Ollaan menossa huomenna sen ihmisen luo joka teki kipsit, paikanpäällä pitäis olla lääkärikin. soittelin sinne jo perjantaina, mutta kun eivät kuulemma ole ikinä kuulleetkaan, että lasikuidulle vois olla allerginen.

Miten siitä saa varmuuden, muuten kun poistamalla kipsit....koska mulla on ajatuksena että me mennään sinne ja mä käsken niiden poistaa ne, en ala enää odottelemaan, kun ei edes kortisonivoide auta kutinaan.

 

Yhteistyössä