onko kellään palkka 1000??

  • Viestiketjun aloittaja KÖYHÄ
  • Ensimmäinen viesti
Missä työssä maksetaan noin huono palkka, jos saapi kysyy??
Mä teen tosi vähän ja tota luokkaa, jos tekisin joka pv 8t ni mulla ainaki näkys mojovasti palkassakin................ varmaan samaa luokkaa ku keskiverto palkka muillaki.
 
Ehkä tyhmä sitten?
Alkuperäinen kirjoittaja Auris80:
tolla rahalla en kyllä edes nousisi aamulla sängystä ylös! itse vasta aloittelen työtä ja palkka lähellä 2000
Itse olen ollut korkeasti koulutettuna töissä alle 1500 euron kk-palkalla.

Kerropas mulle, että josko mä olisin jäänyt sinne sänkyyn makaamaan niin millä mä sitten olisin jonain päivänä saanut parempaa työtä, kun ei mitään työkokemusta alalta jne?

Otin työni harjoitteluna...
 
vieras
Elämä opettaa niin sanotusti. Kun ikää tulee enemmän sitä alkaa miettiä mitä siellä vaakakupeissa oikein painaa. Tekeekö se raha elämän onnelliseksi jne.
Vaikka palkkani ypph:na on 1060e/kk miinus kaikki menot, niin koen silti eläväni rikkaampaa elämää kuin aiemmin jolloin painoin tukka putkella duunia sairaalassa.
Asiat ovat meillä kaikilla erilaisessa tärkeysjärjestyksessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Auris80:
jos koulutan itseni ammattiin ja työelämään niin kyllä haluan työstäni sopivan korvauksen. Noin huonolla palkalla jatkaisin pikimmiten opiskeluja. en ymmärrä miten jotkut tyytyy työkseen raatamaan hulluna pienen palkan eteen. Silloin kokisin kyllä että jotain on tehtävä en haluaisi loppuelämää kituuttaa pikkupalkalla, raatamalla itseni hengiltä pelkän voin ja leivän eteen.
Tämähän on vain minun mielipide ja jokainen tekee elämällään mitä haluaa :)
Katsos kun Suomenvaltio kaipaa niitä siivoojia,myyjiä ja muita duunareita myös. Oletko koskaan ajatellut? Kenen ajattelisit tekevän niiden työt jos kaikki ois lääkäreitä,asianajajia ja insinöörejä..
 
Muuten tuli mieleen, että mun äiti joka on hoitanut jo päälle 10 vuotta lapsia kaupungilla niin ei jää verojen jälkeen kuukaudessa käteen kun 1300e ja tää on tosi. Ei siis kovin huima palkka vaikka on niin vaativaa työtä. Ja koulutkin kävi työn ohessa, mutta ei se palkaan vaikuttanut, jotain bonuksia vissiin vain joskus maksetaan muutama kymppi. että on noita työpaikkoja joissa on palkka tuon verran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auris80:
jos koulutan itseni ammattiin ja työelämään niin kyllä haluan työstäni sopivan korvauksen. Noin huonolla palkalla jatkaisin pikimmiten opiskeluja. en ymmärrä miten jotkut tyytyy työkseen raatamaan hulluna pienen palkan eteen. Silloin kokisin kyllä että jotain on tehtävä en haluaisi loppuelämää kituuttaa pikkupalkalla, raatamalla itseni hengiltä pelkän voin ja leivän eteen.
Tämähän on vain minun mielipide ja jokainen tekee elämällään mitä haluaa :)
mutta jos me emme raataisi pienellä palkalla et sinäkään saisi sitä leipää valmiina pöytään ;)
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Auris80:
minä hankilökohtaisesti en vain rupeaisi tollaseen hyväksikäyttöön pelkästää suomen valtion hyväksi. Hyvä siis että toiset saavat siitä sen mitä haluavat, tosin moni narisee sitten rahan niukkuutta ja liian raskasta työtä tekemättä asialle mitään... jokainen tyylillään :)
Mitenkäs sitä aikuisena, perheellisenä enää opiskellaan montaa vuotta kituutusrahalla?
Jos saisin valita olisin kätilö tai eläinlääkäri- unelma- ammatit, mutta ei ole ikinä mahdollista :ashamed:
 
Niin.. itte teen palkkiotyötä, jossa oon kiinni 24/7 (kehitysvammaisen perhehoitaja). Hoitopalkkio on 540 e/kk, kertyy kolme lomapäivää. Kaikki on suhteellista, minusta oma työni on oikein kivaa ja palkkiokin ihan ok, koska hoidan myös kaksi päiväkoti-ikäistä lastamme kotona.

Mutta kai toi alle tonni kuussa aika vähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palkka 1012 euroa ja töitä yli 8 tuntia päivässä. Olen kunnallinen pph, hoidossa kolme lasta (yksi oma alle kouluikäinen).
Mutta sinäkin säästät oman lapsesi päivähoitomaksun. Palkkasi on oikeesti lähes 1300 e/kk, koska päivähoitomaksu maksetaan nettotuloista.

Ite lasken perhehoitajana palkkani näin: hoitopalkkio 540 e/kk + kotihoidontuki + kahden lapsen säästetyt päivähoitomaksut. En muista tarkkoja euroja päivähoitomaksuista enkä kotihoidontuesta (kuntalisiä täällä eiu kuitenkaan saa), mutta näin laskien oma palkkani nouseekin jo n. 1300 euroon kuussa. Päivähoitomaksut menisivät korkeimman mukaan kuitenkin.


 

Yhteistyössä