Onko kellään mulla jalkojen ja käsien puutumista?Varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä

tuntuu että jalat ja kädet painavat,kihelmöivät...todella raivostuttavaa |O |O aina kun menen nukkumaan ja olen juuri nukahtamassa,niin alkaa puutuminen..

Mikä ihme voi aiheuttaa tällaista?Lääkärille olen maininnut monta kertaa muttei oikein sano mitään...

Kesällä oli samaa,sitten muutamaan kuukauteen ei mitään ja nyt taas.
 
MaMa
No mulla ei nyt ihan tuollaiset oireet ollut mutta joskus mulla puutui kädet ja kasvot jne ja johtui niskojen verenkiertohäiriöistä.kokeile venytellä jos meinaa puutua?
 
Mulla puutuu kädet, ja ranteet on tosi kipeät välillä. Niska- ja hartiaseutu hieman jumissa on mullakin. Mutta siis noista oireista eli saattaa olla myös hermopinne kyseessä, siihen ei auta kuin leikkaus :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja berry76:
Mulla puutuu kädet, ja ranteet on tosi kipeät välillä. Niska- ja hartiaseutu hieman jumissa on mullakin. Mutta siis noista oireista eli saattaa olla myös hermopinne kyseessä, siihen ei auta kuin leikkaus :/
Mua pelottaa että on ms-taudin oireita ja koitankin pysyä googlesta pois kun tulee luettua kaikkea kauheuksia...
 
Meillä suvussa ms-tautia ja mulla reilun puolenvuoden sisällä tullut pistelyä käsiin ja jalkoihin. Esim. monesti etuvarpaasta lähtee pistelevä säteily eteenpäin. Eli pistely just sellasta jos joku paikka puutuu. Oon kolmekymmentä ja pelottaa että onko ms-tautia...
 
SAmat vaivat ja siitä alkaa sydämen tykytys, rintaa puristaa ja ahdistaa yms. muita kivoja oireita. Nykyisin oikein pelottaa mennä nukkumaan, kun panikoin vcalmiiks, että oireet tulee.

Lääkärissä olen käynyt useaan kertaan ja verikokeita otettu..ei missään mitään vikaa.
Lääkäri tyyliin nauroi vaan, että taitaa päässä olla vikaa :ashamed:

No, toistaseks oon pistäny stressin ja jumissa olevien hartioiden ja selän piikkiin ..koitannu aatella ettei vakavemmasta oo kyse.

Oireita tulee joskus päivisinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
SAmat vaivat ja siitä alkaa sydämen tykytys, rintaa puristaa ja ahdistaa yms. muita kivoja oireita. Nykyisin oikein pelottaa mennä nukkumaan, kun panikoin vcalmiiks, että oireet tulee.

Lääkärissä olen käynyt useaan kertaan ja verikokeita otettu..ei missään mitään vikaa.
Lääkäri tyyliin nauroi vaan, että taitaa päässä olla vikaa :ashamed:

No, toistaseks oon pistäny stressin ja jumissa olevien hartioiden ja selän piikkiin ..koitannu aatella ettei vakavemmasta oo kyse.

Oireita tulee joskus päivisinkin.
Mulla kanssa oli tota sydämen tykytystä,nyt se on jonkin aikaa ollut pois.Ihan kauheeta , nukkumaanmeno pelottaa täälläkin...
 
pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
SAmat vaivat ja siitä alkaa sydämen tykytys, rintaa puristaa ja ahdistaa yms. muita kivoja oireita. Nykyisin oikein pelottaa mennä nukkumaan, kun panikoin vcalmiiks, että oireet tulee.

Lääkärissä olen käynyt useaan kertaan ja verikokeita otettu..ei missään mitään vikaa.
Lääkäri tyyliin nauroi vaan, että taitaa päässä olla vikaa :ashamed:

No, toistaseks oon pistäny stressin ja jumissa olevien hartioiden ja selän piikkiin ..koitannu aatella ettei vakavemmasta oo kyse.

Oireita tulee joskus päivisinkin.
Mulla kanssa oli tota sydämen tykytystä,nyt se on jonkin aikaa ollut pois.Ihan kauheeta , nukkumaanmeno pelottaa täälläkin...

Täälä myös suurinpiirtein samat oireet omaava! Mulla myös pistoksia keuhkoissa,rinnassa,tykytyksiä jalat aina jäätymispisteessä,vikaa on ja löytyikin kilpirauhasista ja sitten epäilys fibromyalgiasta,johon lääke triptyl 10mg,auttaa noihin kiputiloihin,kun nostaa kipukynnystä.
*muoks: sitten on kipupisteitä ja ranteet plus muut nivelseudut erittäin kipeät.
 
Harmis
Puutuuko teillä jalat ihan pökkelöiksi (on vaikee kävelläkin) jos on istunut paikalla töissä tai koulussa vähänkin pidempään? Mulla on kans jatkuvasti outoa puutuilua ja välillä ei käsissä oo oikeen voimia, joskus on vaikee pitää kynästäkin kiinni... :( Meillä kans suvussa MS:ää jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
SAmat vaivat ja siitä alkaa sydämen tykytys, rintaa puristaa ja ahdistaa yms. muita kivoja oireita. Nykyisin oikein pelottaa mennä nukkumaan, kun panikoin vcalmiiks, että oireet tulee.

Lääkärissä olen käynyt useaan kertaan ja verikokeita otettu..ei missään mitään vikaa.
Lääkäri tyyliin nauroi vaan, että taitaa päässä olla vikaa :ashamed:

No, toistaseks oon pistäny stressin ja jumissa olevien hartioiden ja selän piikkiin ..koitannu aatella ettei vakavemmasta oo kyse.

Oireita tulee joskus päivisinkin.
Mulla kanssa oli tota sydämen tykytystä,nyt se on jonkin aikaa ollut pois.Ihan kauheeta , nukkumaanmeno pelottaa täälläkin...


Täälä myös suurinpiirtein samat oireet omaava! Mulla myös pistoksia keuhkoissa,rinnassa,tykytyksiä jalat aina jäätymispisteessä,vikaa on ja löytyikin kilpirauhasista ja sitten epäilys fibromyalgiasta,johon lääke triptyl 10mg,auttaa noihin kiputiloihin,kun nostaa kipukynnystä.
Mulla on kilpirauhaskokeet otettu ja niistä ei mitään vikaa löytynyt.
 
pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
SAmat vaivat ja siitä alkaa sydämen tykytys, rintaa puristaa ja ahdistaa yms. muita kivoja oireita. Nykyisin oikein pelottaa mennä nukkumaan, kun panikoin vcalmiiks, että oireet tulee.

Lääkärissä olen käynyt useaan kertaan ja verikokeita otettu..ei missään mitään vikaa.
Lääkäri tyyliin nauroi vaan, että taitaa päässä olla vikaa :ashamed:

No, toistaseks oon pistäny stressin ja jumissa olevien hartioiden ja selän piikkiin ..koitannu aatella ettei vakavemmasta oo kyse.

Oireita tulee joskus päivisinkin.
Mulla kanssa oli tota sydämen tykytystä,nyt se on jonkin aikaa ollut pois.Ihan kauheeta , nukkumaanmeno pelottaa täälläkin...


Täälä myös suurinpiirtein samat oireet omaava! Mulla myös pistoksia keuhkoissa,rinnassa,tykytyksiä jalat aina jäätymispisteessä,vikaa on ja löytyikin kilpirauhasista ja sitten epäilys fibromyalgiasta,johon lääke triptyl 10mg,auttaa noihin kiputiloihin,kun nostaa kipukynnystä.
Mulla on kilpirauhaskokeet otettu ja niistä ei mitään vikaa löytynyt.

Okei... Mutta niinkuin mullakin nyt taas on kilpirauhasarvot viitearvojen sisällä,mutta kun on otettu vasta-ainetestit,niin tietää että se vaiva on ja pysyy,tulevaisuudessa pysyvä vajaatoiminta. Ja niinkuin mullakin oireita esiintyy vaikka arvot viitearvojen sisäpuolella.
 
Mulla muuten on ranteissa kipuja, ja yhtäkkiä saataa mennä voimat koko kropasta.
Rannekivut huomaa, esim, kun leikkaan hiuksia tai teen jotain muuta tarkkaa käsillä.
Oman alan töitä tuskin pystysin näillä käsillä enään tekemään.
 
pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Mulla muuten on ranteissa kipuja, ja yhtäkkiä saataa mennä voimat koko kropasta.
Rannekivut huomaa, esim, kun leikkaan hiuksia tai teen jotain muuta tarkkaa käsillä.
Oman alan töitä tuskin pystysin näillä käsillä enään tekemään.
Samoin mullakin katoaa voimat ja ranteet kipuilee todella,joten en nyt ole voinut itse tehdä edes leipätaikinoita.. :( En itsekään pystyisi tekemään enää välttämättä oman tulevan alan töitä.. Ja se käsien vapinakohtaus on sitten asia erikseen,jos haluaisikin tehdä hiukkakin tarkempaa,niin vapina estää senkin..
Mulla kans lähteny pari kertaa "jalat alta" kierrerappusissa,kun likka ollut sylissä,onneksi aina sain jotenkin kättä ja polvia vastaan ettei likalle käyny kuinkaan..
 
Minkähänlaisia kokeita pitäs tehdä, jotta selviäis mistä johtuu?

Lääkäri ,kun ei niin vakavissaan ottanut, kun mun oireet ei kuulemma liity mihinkään tautiin :eek: Että sikis kaiketi päässä vikaa.
Tosiaan kilpirauhaskokeet ja muita kaikenlaisia verikokeita otettu.
Yhtään ei innosta mennä taas lääkärille valittaan vaivoista, joka nauraa taas ,että päässä vikaa.

Yksityiselle menisin kyllä jos ois varaa.
 
Tuli mieleen, että juotko paljon kahvia?

Miehen kaveri tossa perjantaina sanoi, että lopetti joskus kahvin juonnin, kun siitä tuli kauheita tärinöita ja tutinoitatykytyksiä jne..
Itse juon kahvia todella paljon, pitäis varmaan vähentää huomattavasti tai lopettaa kokonaan ja katsoa onko sillä vaikutusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmis:
Puutuuko teillä jalat ihan pökkelöiksi (on vaikee kävelläkin) jos on istunut paikalla töissä tai koulussa vähänkin pidempään? Mulla on kans jatkuvasti outoa puutuilua ja välillä ei käsissä oo oikeen voimia, joskus on vaikee pitää kynästäkin kiinni... :( Meillä kans suvussa MS:ää jne...
Joo mulla tota jalkojen pökkelyyttä jos oon ollu pitkää paikalla, tullut näiden muiden oireiden kanssa samaan aikaan.
 
marita b
kuukausi sitten kissa puri kädestä aika pahasti ja söin kymmen päivää penisiliniä ja sen jälkeen on tullu kaulaan kyhmy ja se käsi puutuu koko ajan ja polvien taakse tulee patit ja kiristää ja jalat putuu onkokenelläkään tieto mikä vois olla kiitos tiedosta tuliko kissasta joku tauti
 
"vieras"
kuukausi sitten kissa puri kädestä aika pahasti ja söin kymmen päivää penisiliniä ja sen jälkeen on tullu kaulaan kyhmy ja se käsi puutuu koko ajan ja polvien taakse tulee patit ja kiristää ja jalat putuu onkokenelläkään tieto mikä vois olla kiitos tiedosta tuliko kissasta joku tauti
Soita terveysneuvontaan, on ilmainen. Voitko olla allerginen penisilliinille?
 

Yhteistyössä