Onko kellään kokemusta hyvin nukkumista vauvoista

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ljdo
Meillä on kaikki 4 nukkuneet hyvin. Esikoinen nukkui alle 1 kk ikäisestä 8h yöunet (heräämättä ollenkaan) toka nukkui aluksi niin että heräsi yhden kerran yössä syömään ja 4kk iästä sitten kanssa täydet yöt. Viimisimmät (kaksoset) heräsivät aluksi 2krt yössä syömään (samaan aikaan), 3kk iästä kerran yössä ja 10kk iästä täydet unet. :)

Ja näitä kaksosia mä pidin vaikeina vauvoina kun heräsivät sen 2krt syömään. Olin tottunut liian hyvälle. ; D
 
Toinen näkökanta
Kyllä se on tottakai mahdollista, että on hyvin nukkuva vauva. Jos tätä on jatkunut jo 8viikkoa, niin en oiken ymmärrä ap:ta, joka sanoi ette uskalla nauttia. Miksi ihmeessä ei?? Vauvan ja lapsen elämä menee aina niin vaiheittan. Jos on hyvä vaihe menossa, niin tottakai siitä pitää sitten nauttia täysillä! Ja jos se muuttuu huonommaksi, niin sitten sopeudutaan siihen.

Mutta haluaisin tuoda esiin myös toisen näkökannan. Jos vauva nukkuu oikeasti paljon, siis liian paljon, niin se voi olla merkki jostain sairaudesta tai kehitysvammasta.
 
J-t harmaana
Mun on kaikki vauvat nukkuneet hyvin. Alkuun jopa tarvinnut herätellä syömään mutta sitten ku paino ollut hyvässä nousussa, ovat saaneet nukkua pussuttaa rauhassa :) Ei ole tarvinnut koskaan vauvan takia valvoa, elleivät ole kipeenä olleet.
 

Yhteistyössä