Onko kellään kokemuksia/tietoa istukan kalkkeutumisesta ja lapsiveden vähäisyydestä

Eli kävin tänään (35+3) neuvolalääkärissä jossa ultrassa ilmeni istukan kalkkeutuminen sekä vähäinen lapsiveden määrä. Sain lähetteen äitiyspoliklinikalle jatkotutkimuksiin. Olen jotenkin ihan tosi huolissani ja peloissani. Ohjeeksi sain liikkeenlaskentaa ja että sairaalaan täytyy lähteä jos ei 10 liikettä tunnu tunnin aikana.

Olisin erittäin kiitollinen kuulemaan jos jollakin on kokemusta tästä asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
sebu mun kaverilla olisitukka kalkkeutunut. Se vaan tarkotti, että vauva ei saanut tarpeeksi ravintoa vaan se istukka alkoi jo olla tavallaan huonokuntoinen ravinteiden tiimoilta. Vauvalla ei ollut hätää, mutta se oli suht pieni..oisko ollut alle 3kg..yleensä jos vähän lapsivettä ja istukka kalkkeutuu niin käynnisteleevät.
Millon sulla poliaika?
 
Lähete lähti tänään, joten odotan kovasti puhelinsoittoa alkuviikosta. Saa nähdä kuinka nopeasti antavat ajan. Toivon kuitenkin että mahdollisimman pian!

Syntyikö kaverisi vauva täysaikaisena vai käynnistettiinkö se aikaisemmin?
 
Käynnistämiseen en osaa sanoa mitään, mutta kaverini synnytti ihan hyvänkokoisen (2,5kg) lapsen juuri 36+ viikolla, ja totesivat, että istukka oli kalkkeutunut eli tökö siitä loppui. Eli ei ole enää vaarallista noilla viikoilla, vaikka syntyisikin spontaanisti.
 
Mulla oli kanssa kakkosen kanssa istukka kalkkeutunut, joka huomattiin vasta synnytyksessä. Tyty oli yli neljäkiloa. Mitään hämminkiä istukasta ei aiheutunut, mutta plikka imasi lapsivettä keuhkoihin, joten kävi teholla vähän happea haukkaamassa.
 

Yhteistyössä