Onko kellään kokemuksia Istanbulista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkustalija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkustalija

Vieras
Moikka! Olen suunnittelemassa talvilomalle pientä reissua jonnekkin ja Istanbul kiinnostais :) onko kellään siis mitään kokemuksia kyseisestä kaupungista? Turkissakaan en ole käynyt joten uusi kokemus tulisi :) millane paikka se on n. 45-vuotiaalle naiselle sekä pojalle? Netistä olen lukenut että huutelevat perään ja lähes hyökkäävät kiinni jos haluavat kaupata jotain :o kokemusta tälläisestä ei ole joten onko tosiaankin näin?

Ei todellakaan kukaan huutele Istanbulissa yhtään mitään. Turvallisimpia kaupunkeja jossa olen koskaan ollut. Yksinäinen nainen uskalsi hyvin kävellä keskellä yötä ilman häirintää. Upea paikka, viivyin siellä työreissulla kolme päivää ja menen ehdottomasti uudelleen.

Upea kaupunki, jonne voisin lähteä milloin vain! En ole Turkissa käynyt muualla eikä odotukset olleet korkealla. Ehdottoman positiivinen kokemus!! Mahtavaa historiaa, hienot ostosmahdollisuudet, hyvää ruokaa, ystävälliset ihmiset. Sinne!!

Kymmenen vuotta sitten asuin siellä pari kuukautta. En lähtisi yksin lapsen kanssa, ainakin parikymppisenä sain ihan liikaa huomiota ja myös niitä huutoja kun kuljin yksin. Liikenne on järjetön ja minulta yritettiin pari kertaa varastaa tavaraa repusta, noina kertoina olin isossa porukassa jossa paikallisia ja muita ulkomaisia.

Eräänä aamuna töihin lähtiessäni minua lähestyi kaksi naismaisesti pukeutunutta teinipoikaa. Samalla kyytini kurvasi paikalle ja kuski kehoitti minut nopeasti sisään. Toisen matkustajan tulkkaamana hän kertoi että olin ollut vaarassa ja että minun pitää olla varovainen. En oikein ymmärtänyt koko tilannetta.

Istanbul on aivan ihana kaupunki: Taksim on elävä keskusta, nähtävydet hienoja ja ihmiset ihania. Yksin tai lapsen kanssa en kuitenkaan lähtisi, paikallisten kanssa liikkuessa pärjäsin mainiosti.