Kokemuksia keltarauhashormonista ja kaavinnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rausku69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rausku69

Vieras
Olen 45-vuotias ja tässä nyt öpaut vuoden kuukautiset olleet sitä sorttia että tiputtaa ennen ja jälkeen varsinaisen vuodon. Vuoto puolestaan sisältänyt aina vaan runsaammin "sattumia" tuoden jo melkeinpä mieleen keskenmenon. Olin gynekologilla ja havaittiin pari myomaa (eivät kuulema haittaa) ja ennenkaikkea epänormaalin paksu kohdun limakalvo (2 cm).

Kuulema kohdun limakalvo ei kypsy normaalisti ja tämän vuoksi se vain jatkaa kasvamistaan.

Lääkäri antoi reseptin Terolut-keltarauhashormonista. Jos ei ensimmäinen syöty satsi auta ja sitä seuraavienkin kuukautisten jälkeen limakalvo paisuu epänormaalisti, tehdään kuulema kaavinta.

Nyt kysyisin että onko kellään ollut mitään HYVIÄ kokemuksia em. lääkkeestä tai keltarauhashormonista, ja onko kaavinta aina karmea kokemus? Lueskelin netistä naisten juttuja kaavinnasta ja alkoi tuntumaan että se on aivan hirveää. Eräskin kertoi että hänellä on elämä pysyvästi pilalla koska kaavinnan jälkeen on ollut yhdyntäkipuja ja ne eivät katoa. Terolutista tai muusta keltarauhashormonivalmisteesta ihmiset puolestaan kertovat saavansa järkyttävän migreenin, finnejä tai painonnousua. Toisaalta hivenen jäi epäilys että painonnoususta raportoineet olivat jo menopaussivaiheessa ja he syövät lääkettä muista syistä kuin mitä minun olisi tarkoitus, ja kun olen sellaistakin lukenut että menopaussi itsessään aiheuttaa "vyötärön katoamisen", niin johtuuko se välttämättä lääkkeestä? Tosin päänsärkyäkään en erikoisemmin kaipaa, sitä on ollut ihan kiitettävästi jo muutenkin niska-hartiaseudun vaivojen takia.

Sairastan myös vulvodyniaa, jonka vuoksi ei ollenkaan tee mieli enää yhtään lisää mitään vaivoja, joten onko se kaavinta ihan pakko tehdä jos limakalvo vain jatkaa kasvuaan? Vai kannattaisiko yksintein tehdä vaikka kohdunpoisto, niin sittenpä ei tarvitse suotta alkaa hyppäämään jatkuvasti kaavittavana jos mikään ei tehoa. Lapsia ei ole eikä tarvitse tullakaan, enää tässä iässäkään tietenkään!

Sinänsä se sattumainen kuukautismössö ei minua vakavasti haittaa ja tiputteluvuodonkin kanssa olen pärjännyt. Mutta olisihan se kiva kuulla jos joku on pystynyt niitä Teroluteja syömään ongelmitta ja jopa hyötynyt niistä, kun tuntuu että pelkkää huonoa vaan saa siitäkin lukea.

Yhteistyössä