Onko kellään kiharakarvaista noutajaa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KiljusenHerrasväki:
Alkuperäinen kirjoittaja hau:
Sukulaisilla oli sellainen, oikein kiva koira oli. Mitä haluaisit tietää? Jos vaikka osaisin vastata
Miten se karva onko se niinkuin villakoirilla et irtoo "vähän" vai onko se ns. normaali karva?
Onko helppo koulutettava?
Sopiiko lapsiperheeseen?
Mulla on sellainen käsitys, että on vaativampi kouluttaa kuin esim kultainen noutaja. Sukulaisten koiraa ei muistaakseni harjattu, mut jotain sille turkille tehtiin. Oliskohan ne kasteelleet sitä säännöllisesti ja jos en ihan väärin muista, niin trimmaussaksilla myös siistittiin. Tää kyseinen yksilö oli tosi lempeä ja melko rauhallinen ja olisi varmasti pärjännyt lapsiperheessä. Kannattaisi ehkä ottaa johonkin kasvattajaa yhteyttä, niin saisit kunnon tietoja. Mulla on vaan jotain epämääräisiä muistikuvia kymmenen vuoden takaa. Päälimmäisenä siitä koirasta jäi mieleen älykkyys ja ystävällisyys.

.
mulla tulee siitä turkista mieleen kuin lammas.Mun käsittääkseni sitä turkkia siistitään/lyhennetään aika ajoin.
Aivan varmana sopii lapsiperheeseen ja kaunis ja kiva rotu onkin.:)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mulla tulee siitä turkista mieleen kuin lammas.Mun käsittääkseni sitä turkkia siistitään/lyhennetään aika ajoin.
Aivan varmana sopii lapsiperheeseen ja kaunis ja kiva rotu onkin.:)
Mie niin haluisin tietää et irtooko se karva sellaisena kikara juttuina sillon tällön vai ihan ns. normaalisti koko ajan?

Yhteistyössä